Hoi, ik vroeg mij af of je ook symptonen hebt als de bevalling niet zo heel erg lang meer gaat duren... Beweegt je kindje dan ook minder, omdat het dan 'vast' ligt? Of kan je het nog duidelijk voelen tot aan de bevalling zelf? En voel je ook zelf al wat aankomen door rommelde/stekende buik of een ander gevoel?
Ik heb er niks van gemerkt. De avond ervoor nog voetbal gekeken (WK, Nederlands Elftal) en 's-nachts begon het. Wat wel heel typisch was, was dat onze hond achteraf gezien al 2 weken ervoor in de gaten had dat het eraan zat te komen! Hij liet mij namelijk geen moment meer alleen! Zelfs als ik even ging plassen liep hij mee Dus als ik dat toen had geweten had ik het daaraan wel gemerkt
Ook hier niets van gemerkt. Ben de dag ervoor nog bij de Gyn geweest en die kon mij niet vertellen of het snel kwam of over 3 wkn. Ik droomde die nacht over ongipijnen, welke toen ik wakker werd niet was verdwenen. Ik stond op en 8 uur later was astrid er.. haha
Ik verloor alleen mijn slijmprop (maar dat zegt eigenlijk niet zoveel). Verder was ze even beweeglijk als anders, geen tekenen van een aanstaande bevalling.
Ik heb er (behalve wekenlang voorweeen) echt niets van gemerkt. De dagen voor de bevalling lag ik in het ziekenhuis en op het moment dat ik ontslagen werd kreeg ik mijn eerste wee om vervolgens de volgende dag in datzelfde ziekenhuis te bevallen
Oke dat is dus duidelijk... HET kan gewoon elk moment onaangekondigd gebeuren... Op straat, aan de kassa, in bed, op de fiets haha Maar als eerste breken de vliezen toch he? je krijgt dus niet eerst weeen en dat daarna je nattigheid voelt? Ben gewoon ff nieuwschierig... Bij elk steekje schrik ik namelijk nu al... denk elke keer dat het begint...ookal ben ik nog niet zover uitgeteld, je weet maar nooit natuurlijk...
het is niet gezegd hoor dat je vliezen breken, ik merkte ook niets alleen idd de honden die achter mijn kont aanliepen en de kleine bewoog nog net zo lekker als eerst
Jee Wendyfardo, werkt dat ook zo bij katten? Wij hebben twee katten en ze lagen al vaker bij me sinds ik zwanger ben, maar nu.... Ze zijn niet bij me weg te slaan en mauwen ontzettend veel. Overal waar ik naartoe ga, lopen ze met mij mee...
Ik hoop het toch niet want dan zou ik ook al snel beginnen met bevallen. De hond loopt de hele dag achter me aan en als ik even weg ben en hij is niet alleen is ie zo gestrest dat hij al zijn ontlasting en urine laat lopen en loopt onrustig te piepen en te blaffen net zolang totdat ik terug thuis ben
bij 10% van de vrouwen begint de bevalling met het breken van de vliezen. Dat is dus niet bij iedereen zo. Ik heb de dagen en weken ervoor nergens last van gehad of voortekenen ofzo. Op 25 mei braken 's morgens mijn vliezen en toen gebeurde er nog niks. Pas rond 11 uur 's morgens begonnen de weeen en lars is op 26 mei om 2.44 's nachts in het ziekenhuis geboren.
Ik heb ook geen echte voortekenen gehad dat de bevalling zou gaan beginnen. Ik had al weken oefenweeen, dus af en toe een krampje zegt dan ook niks meer. Gina
ik weet niet of het bij iedereen zo werkt maar ik werd knettergek van die beesten heb zelfs overwogen om ze naar het asiel te brengen haha nee hoor grapje
Bij mij begon het weeken vooraf met voorweeen, maar de kleine bleef druk. De dag voor sem geboren werd, was ik heel erg bezig met schoonmaken in huis. Had al 2x zijn kamertje gezogen en gedweild (op mijn knieen) mijn man dacht dat ik gek geworden was Ik was ook weken vooraf verstopt en die avond ervoor, was ik wel 3x geweest bleef komen Sem was toen wel rustig in mijn buik, ook toen ik in bed lag voelde hem niet goed! Om 02:00 begonnen mijn weeen en om 04:00 kwamen de echte. Had zoiets van ojeeeeeeeeeee het gaat beginnen
ERg hé, met die katten, wij hebben er drie, en het liefste kruipen ze in mij ! Gek word ik er soms van... hebben nog zo'n lekkere felle stemgeluid ook nog (siamees en balinezen) Nou en die voortekens, dat wil ik ook wel weten ja... maar kom er maar niet achter... kleintje beweegd elke avond weer volop, na het eten tot een uur of 23.00 ! foi... vind ik 's avonds niet relaxed hoor... wil je lekker zitten krijg je een trap langs je ribje heen... en dan spring ik weer op enzo... hihihihi...... Ik heb alleen nogsteeds de standaard harde buiken, ze beginnen wel steeds strakker aan te voelen moet ik zeggen. Maar ik heb nogsteeds echt helemaal geen flauw idee dat ieder moment de bevalling zou gaan beginnen.
Ik heb, behalve de voorweeen, geen tekenen gehad. Bij de tweede werd ik om 23.00 uur wakker omdat mijn vliezen waren gebroken en 50 minuten later was ze er al. Bij de eeerste hebben ze bij 7 cm ontsluiting mijn vliezen gebroken.
ook ik heb er niks van gemerkt...S'nachts moets ik plassen en net voor ik in bed wilde stappen braken mijn vliezen...Vroeg me eerst nog af of ik stond te plassen, maar was net geweest.Toen drong het pas tot me door dat het de vliezen waren ( ja het was nach hé?!)
Ik heb er ook niks van gemerkt hoor, ik liep zelfs om half 12 nog met de honden buiten (vliezen braken een half uur later toen ik lekker in bed lag). liefs, misspuma
hmmmm... toch maar alles klaar gaan zetten dan... Mijn hond loopt al 2 nachten beneden te piepen dat ze bij mij wil zijn. Zou het ermee te maken hebben? Ik ga maar geen risico's meer nemen en alles klaar maken wat nog moet gebeuren.