uitzonderlijk geval of iets heel anders???

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by mieke1986, Apr 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mieke1986

mieke1986 Lid

Apr 6, 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

begin maart kreeg ik last van gevoelige borsten en zeer pijnlijke tepels, ik had meteen zoiets van: ik ben zwanger. hoewel het eigenlijk een zeer kleine kans is, gebruik namelijk sinds begin oktober de prikpil. omdat ik niet zeker wist of de hormonen daarvan, een test konden beinvloeden heb ik bij de huisrtas een test gedaan.
    daar zeiden ze me dat dat niet kon, en dat de test negatief was.
    de maand daarna had ik af en toe wel een klacht dat ik dacht van misschien toch?? maar omdat de test negatief was schoof ik het aan de kant.
    eerste paasdag had ik 's avonds heel erg het gevoel alsof er van onderop iets tegen mijn maag aan zat te duwen. en onder in mijn buik had ik een soort krampen (niet zo pijnlijk als een kuitkramp kan zijn, maar wel dat trekkerige, gespannen gevoel) ik wist het gelijk zeker. ook omdat me toen pas op viel dat mijn buik behoooooooooooorlijk gegroeid is. en niet zoals bij mij vaker is (ik yoyo nog al met mijn gewicht) maar op een plaats, de buik. mijn vriend verbeterde mij toen ik dat zei, en zei dat ik een verdieping hoger, bij mijn, borsten ook gegroeid was.
    maar goed, je wilt op zo'n moment niks lievers als iets dat je bevestigd in je gevoel, dus op internet gekeken, en wat blijkt, veel dingen die ik de afgelopen tijd gevoeld heb, maar wat ik niet aan een zwangerschap linkte, zijn dat dus wel. de dinsdag na pasen dus ook een verse test gekocht bij de plaatselijke etos. ( "analoge" clearblue) testje gedaan, en negatief. meteen een afspraak gemaakt bij de huisarts en kon gisteren al terecht.
    toen mijn huisarts mij uit de wachtkamer ophaalde, keek ze al naar mijn buik, die toch weinig te raden overlaat. ik zei haar dat er iets mis moest zijn met die test, en zij had zoiets van ja dat lijkt me ook.
    maar de urine die ik inleverde bij dit huisarts bezoek was wederom negatief getest. mijn huisarts stuurde me door naar het ziekenhuis voor een bloedtest. vandaag kon ik bellen voor de uitslag.
    je raad het al negatief, wat een klap was dat. ik was er van overtuigd dat dit wel positief zou zijn. ik heb de assistente gevraagd voor een door verwijzing naar gynecoloog, want er moet iets gaande zijn. en alles wijst op zwangerschap. ze zou het met de huisarts overleggen en die zou me zo terug bellen.
    want als ik gewoon aangekomen ben, verklaard dat niet de klachten. en ik ben nog nooit zo veel aangekomen in zon korte tijd. en boven dien is het een "zwanger" buik.
    en als ik schijnzw2anger zou zijn, kan dat zo extreem????
    ik hoop dat iemand zich gierin, of in delen ervan herkent, en wat advies kan geven.

liefs mieke

2. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Het spijt me om te zeggen maar als zoveel testen en een bloedtest negatief waren dan kun je er wel vanuit gaan dat je niet zwanger bent. Hoe graag je ook zou willen. Alles qua testen etc wijst erop dat het niet zo is.

Denk dat er wat anders speelt.

3. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

May 6, 2008
    2,068
    0
    0
    Ben je heel de maand maart tot aan nu niet ongesteld geweest?

Een schijnzwangerschap heb je idd alle klachten (incl. het dikke worden op de buik) maar telkens negatieve testen!

Wellicht kan je een echo aankaarten. Die moet dan zeker iets laten zien hoor!

Maar pas wel op, want je lichaam kan je behoorlijk "bedonderen" en de klachten/kwaaltjes geven wat lijkt op een zwangerschap terwijl er niks aan de hand is.

4. noena

noena Fanatiek lid

Nov 4, 2007
    1,114
    0
    0
    ik hoop dat een echo je meer duidelijkheid kan geven

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hier ben ik het mee eens. als je bloedtest negatief is, kun je NIET zwanger zijn.

6. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    3,785
    15
    38
    Twente
    Ik hoop dat je een echo kunt krijgen, zodat je duidelijkheid krijgt. Bij sommige mensen schijnt het hcg niet te meten te zijn. Zo'n verhaal is hier wel eens eerder geweest op het forum (het oude forum nog...) en niemand geloofde haar en ze werd voor gek verklaard. En toch was ze zwanger en ze kwamen hier pas achter met een echo....

Maar goed, ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt!

7. mieke1986

mieke1986 Lid

Apr 6, 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik snap het gewoon allemaal neit meer, mijn lichaam lijkt te schreeuwen dat ik zwanger ben. ik herkende mijn klachten niet in eerste instantie tot een zwangerschap.
    en een schijnzwangerschap is psychisch toch? dan zou je toch de klachten moeten krijgen die je er wel aan linkt???

wil ook inderdaad een echo, maar de huisarts heeft nog niks laten horen.

8. noena

noena Fanatiek lid

Nov 4, 2007
    1,114
    0
    0

nou dat kan dus wel.. heb het vaker gehoord... en eens gezien op tv

9. mieke1986

mieke1986 Lid

Apr 6, 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh ja, AstridDi:

ik ben voor de laatste keer eind oktober ongesteld geweest, ten minste dat denk ik. maar die was anders als normaal. veel lichter qua klachten maar wel langer van duur.
    maar dat kan even goed weer door de prikpil komen, is een van de bijwerkeingen he, dat de menstruatie uitblijft.

10. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

May 6, 2008
    2,068
    0
    0
    Schijnzwangerschap begint als psychisch, maar word dus lichamelijk aangezien je lichaam alle symptomen heeft die een zwangere vrouw ook heeft (incl. dus het zwanger worden).

Gewoon vragen om een echo! Pas dan heb je duidelijkheid!

11. mieke1986

mieke1986 Lid

Apr 6, 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik krijg een echo, moet morgen een afspraak maken.

12. junior1

junior1 Bekend lid

Feb 21, 2010
    649
    1
    18
    Hoi Mieke, je zei dat je aan de prikpil was. Zou je het wel leuk vinden als je wel zwanger bent?? Of zou je opgelucht zijn als je niet zwanger bent. Dan hoop ik met je mee de goeie kant op :)

13. mercedes

mercedes Fanatiek lid

Nov 8, 2005
    1,608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Gelukkig krijg je een echo,dan weet je tenminste zeker of er iets is of niet. Mijn buurmeisje had ook alle verschijnselen,urineteste en bloedtesten negatief,ze werd ook doorverwezen naar het ziekenhuis voor een echo en wat bleek,ze was al 12weken en 5 dagen zwanger. Dus het kan wel.

Succes

14. mieke1986

mieke1986 Lid

Apr 6, 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

@ junior1: vorige maand heb ik een eerste test gedaan, toen had ik zoiets van, ben er niet mee bezig, maar zou zeker welkom zijn. ik vond het toen al vrij moeilijk om de uitslag negatief te krijgen. kort daarna hadden we besloten om de prikpil niet meer te zetten en het op z'n beloop te laten. en nu word ik er gewoon gek van. ik voel me zo ontzettend zwanger, maar ik mag er neit van genieten.

dankjewel mercedes, ik weet dat de kansen zeer klein zijn, maar het voelt goed, dat ik niet iets onmogelijks in mijn hoofd heb.

ik moet vanmiddag voor de echo, toen ik de afspraak maakte, zij ze eerst komende dinsdag. maar toen ze hoorde dat een zwangerschap nog niet eens bevestigd was leefde ze zo mee. en heeft me ergens tussen een overvolle agenda weten te frunniken. was zo blij met haar. :D

nou, kort na half drie, weet ik het zeker.

15. Latifatje

Latifatje Niet meer actief

veel succes vanmiddag en als je thuis bent direct verslag uitbrengen want nu ben ik toch nieuwschierig zenne

16. junior1

junior1 Bekend lid

Feb 21, 2010
    649
    1
    18
    Mieke, mijn duimen draaien overuren voor je dat de uitslag positief is!!!!!! Hopelijk dat je vanmiddag mag beginnen met genieten.

17. Siri

Siri Fanatiek lid

Mar 16, 2010
    1,600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Ik wil niet lullig klinken, iedereen denkt natuurlijk aan een schijnzwangerschap en dat is logisch.... maar ik vind het niet klinken alsof je er psychisch zo mee bezig was dat je een schijn zwangerschap in gang hebt gezet..... volgens mij is het pas gaan spelen toen je verschijnselen al had..... of heb ik het mis..... wat ik bedoel is dat er ook iets anders aan de hand kan zijn in je buik/maag/baarmoeder waardoor je deze klachten krijgt....

Ik ben blij dat je zo snel een afspraak hebt gekregen want zo kun je tenminste uitsluiten of het een zwangerschap is, een schijnzwangerschap of wat anders

18. nanny

nanny Fanatiek lid

Jul 24, 2006
    1,392
    0
    0
    @mieke jeetje meis wat een verhaal, ik wens je veel succes vanmiddag.

19. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    1,871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    veel succes vanmiddag

20. noena

noena Fanatiek lid

Nov 4, 2007