zeker dat ik zwanger ben en KV nega

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door bosbesje, 14 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosbesje

bosbesje Actief lid

8 apr 2010
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik zit hier een beetje in de zenuwen: ik had al een licht vermoeden maar weet eigenlijk vandaag gewoon zeker dat ik zwanger ben. Herken het precies van 1e zwangerschap en ben niet ongi geworden gisterochtend terwijl ik stipt ben. Alle symptomen zijn nu heel duidelijk. Maar goed, 4 dagen voor NOD KV test gedaan: negatief. Gisteren op NOD test gedaan: negatief. Nu moet ik zeggen dat ik de laatste met een middagplasje heb gedaan en ik een uur ervoor geplast had en heel veel water drink. Eerste test ws. maar 3 druppels op gedaan i.p.v. 4

Ik voel zo duidelijk dat ik zwanger ben maar wil het op een test zien ;) KV staat bekend als heel gevoelig, al heb ik ook verhalen gelezen van vrouwen die daarmee juist nega testten. Welke test is ook heel goed en zou ik nog kunnen proberen? Ik wil het bewijs gewoon in handen hebben :D

Welke test raden jullie aan? Of misschien nog even snel naar apotheek sprinten en verschillende testen halen?

2. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    hey bosbesje,

wat spannend! Ik hoop het zo voor je! Kruidvat is idd heel gevoelig, morgenochtend met ochtendurine testen..? Laat het maar weten hoe het is gegaan!
    Bij mij was kruidvat 3dagen voor NOD al flink posi.

Succes, Selma

3. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik heb op mijn nod smiddags terwijl ik veel had gedronken getest en gelijk na 3 minuten al een 2de streep!!!!!!!!!!!!maandag weer met ochtend urine getest ook een 2de streep en dinsdag middag weer veel gedronken weer twijfel ja hoor na 1 minuut al een 2de streep!!!!!!!!!!!!!!!!

en die ook van kruidvat ik wil geen andere meer!

4. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    hoop voor je dat het toch lekker zo is!!!

5. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Bij mij was Kv 2 voor 5 vier dagen voor NOD nog negatief.
    Op de avond voor NOD dacht ik ook eerst dat 'ie negatief was, maar nadat de 5 minuten al voorbij waren kwam er toch een heeeeel licht streepje.
    Je hoeft dus echt niet altijd een dikke positieve test te hebben om zwanger te zijn.

6. jonibra

jonibra Niet meer actief

Jeetje wat spannend!!!
    Ik zou als ik jou was idd nog even gauw een andere test bij de apotheek halen omdat ik t dan toch zou willen zien;)
    Anders morgen bij t kv even de test met het +je halen.
    Volgens de mevr die daar werkt zijn die nog gevoeliger (in mn album kun je een kv2v5 test zien en n kv + testje van de dag erna.
    Gaan negatieve verhalen over over vals posi maar zoals ik het van iedereen begrepen heb is dat alleen als beide streepjes niet even breed zijn.

Liefs mij

7. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Ik zou gaan voor de Clearbleu Plus !! Supergevoelige test die bij mij veel duidelijker dan de kv (zie mijn album)!

8. Spannend! Hopelijk heb je morgen een duidelijke test en wordt je gevoel bevestigd!!

9. ladyblabla

ladyblabla Actief lid

13 apr 2010
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh spannend allemaal, ik wens je heel erg veel succes met testen,ik hoop dat je een positieve test hebt =)

succes!

10. Sillepil

Sillepil Actief lid

20 jan 2010
    376
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik raad ook de clearblue plus aan. Die was bij mij eerder positief dan de Kruidvat.

11. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ik heb net even zitten snuffelen bij je test foto's ... En hier precies zo .. Een hele duidelijke kruis bij cb .... en bij kruidvat 2 voor 5 waren ze heeeeeel iets donkerder ....

Zo heel gevoelig is kruidvat niet ..

12. bosbesje

bosbesje Actief lid

8 apr 2010
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties allemaal! :) :) :)

Ik hield het niet meer ben nog even voor sluitingstijd naar de apotheek gegaan en daar een predictor en een eigen merk gekocht. Predictor kan elk moment van de dag vanaf je NOD dus ik dacht: doe ik gelijk. Met avondplasje dus en er leek eerst niets te zien maar toen met 5 min. toch een heeeeeeel licht streepje. Ik moet met m'n neus er bovenop en net goed in het licht houden maar ik zie 'm! Ik wilde er een foto van maken maar het lukt niet erg. Er zit zo'n schermpje voor dus met flits kan het niet en zonder flits wordt het niet helder.

Ik keek alvast even naar de test van de apotheek zelf en zie dat die uit dezelfde fabriek komt als de KV 2 v 5. Ik ga die nog proberen te bewaren voor over 2 dagen. Hoop dat ik me kan inhouden. Ik snap overigens niet dat ik al zoveel symptomen heb, zelfs m'n bekken begint nu al! En toch zo'n heeeel vage test. Misschien toch tot 's ochtends moeten wachten ;)

Misschien wordt de KV 2 v 5 ook zo vaak aangeprezen vanwege dat het geen indroogstreepje achterlaat en dus niet vals-posi kan zijn?

Zou het uitmaken als je de test doet op het moment dat je het hevigst misselijk bent? Dus veel last van HCG? Dat is bij mij 's ochtends, echt kotsmisselijk, en begin middag en dan zakt het af. 's Avonds niet misselijk en 's ochtends begint het van voor af aan.

Vind het super om jullie ervaringen met tests te lezen. Meer is zeker welkom. En ik ga even kijken naar de foto's van de tests.

Groetjes
    Bosbesje

13. Lindsay33

Lindsay33 Niet meer actief

Welke van Predictor heb je gebruikt? Sorry wil je echt niet ontmoedigen maar gebruik Predictor nooit meer omdat ik met de vroege en de gewone al 2 x vals positief heb getest. Er stond niet eens een licht streepje maar een duidelijke streep en werd gewoon ongesteld. Kijk maar eens op google, veel vals positieve Predictors.
    Hoop voor je dat je snel een lichte streep zie op KV 2 v5 want die zijn over het algemeen zeer betrouwbaar.

14. Gonca

Gonca Bekend lid

27 okt 2009
    743
    0
    0
    Predictor geeft vals positief !!

15. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    idd predictor niet gebruiken !!

16. jonibra

jonibra Niet meer actief

Predictor heb ik ook een hoop slechte verhalen over gehoord.
    Ben benieuwd wanneer je weer gaat testen en of je gevoel gelijk heeft!!!

Ik ga voor je duimen.

Liefs mij

17. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Volgens mij hebben alle merken er wel eens een verkeerde tussen zitten. Ik testte vals positief met de KV test.

18. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    predictor geeft bij een man nog positief..

19. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt en er was ook iemand die kraanwater heeft getest met Predictor. En wat denk je? Het kraanwater bleek zwanger! Predictor komt er bij mij in elk geval nooit in. Grote kans dat het je blij maakt met een dooie mus.

Probeer die apothekerstest en anders Clearblue Digitaal die aangeeft zwanger of niet zwanger. Zit je ook niet met irritante vage streepjes, indrooglijntjes of pennestreepjes.

20. bosbesje

bosbesje Actief lid

8 apr 2010
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is balen. Maar ik snap denk ik wel hoe het zo 'vals' positief kan zijn. De test is zeer gevoelig, gevoeliger dan andere testen hoorde ik bij de apotheek. En wat is daar het gevaar van: je gaat testen, ziet een vaag lijntje of duidelijk lijntje en denkt: ja zwanger! En even later toch ongesteld. Nu is het zo dat mocht je zwanger blijken te zijn voor je NOD dat er nog 50% kans is dat dat misgaat rond NOD.

En helaas, dat is bij mij gebeurd. Ik ben vanochtend ongesteld geworden. Nu voelde ik zelf 100% zeker dat ik pril zwanger was. Had niet mis te verstane symptomen en ken m'n lichaam heel goed. Voel de eisprong ook heel duidelijk altijd.

Tot gisteravond nog heel duidelijke symptomen, gisterochtend nog steeds die overduidelijke zw.misselijkheid. Vanochtend ongi en ook alle symptomen zijn gelijk uitgedoofd. Geen misselijkheid meer te bekennen, geen steekjes en prikjes meer achter m'n schaambot en liezen, de aders op m'n borst weer normaal en geen opgezette en pijnlijke borsten meer, duf hoofd weg, heel raar om dat te ervaren. Zo snel kan het dus van ja naar nee gaan omdat het vaak rond NOD misgaat met de verdere innestelling. Hierdoor hebben vrouwen soms ook ineens een langere cyclus tussen verder heel regelmatige cycli zitten. Of menen ze duidelijk symptomen te hebben en worden ze uiteindelijk ongesteld. Bij de bevruchting komt er al iets van HCG vrij (heel weinig, te weinig voor test maar je kan het wel aan je lichaam opmerken) en dan heb je ongeveer een week erna een innestelling en rond NOD zou het zich nog beter moeten vasthechten en dan gaat het HCG hard stijgen als het gelukt is. Helaas heeft het vruchtje hier losgelaten. Het is ook iets pijnlijker dan normaal ongi nu. Volgende keer beter.

Dat mannen er positief op testen vind ik wél heel vaag. Is dat geen indrooglijntje dan? Je moet 'm niet meer aflezen na 30 minuten. Kan me niet voorstellen dat iemand zo'n dure test gebruikt voor zo'n experiment eigenlijk. En als iemand het wel heeft gedaan zou ik de test opsturen naar de fabrikant met een klacht.

Ik gebruik in ieder geval volgende keer liever een minder gevoelige test. Beter nog: misschien gebruik ik niks. Mijn lichaam zegt me al of ik zwanger ben of niet en als het weer niet goed zit wil ik niet opnieuw een vaag lijntje op de test hebben. Liever dan maar afwachten of het goed is ingenesteld. De test was voor mij ook alleen maar om bevestiging te krijgen van wat ik al wist. Ik wilde het kunnen laten zien. Zo is het ook in m'n eerste zwangerschap geweest, ik voel dat gewoon op een gegeven moment. En toen is het wél goed gegaan gelukkig

Bedankt voor het meedenken. Ik denk dat ik volgende keer enkel naar m'n lichaam luister en als het na een week na NOD nog goed zit (innestelling achter de rug) een test van die hier aangeraden worden ter bevestiging. Dat kan ik ook eigenlijk aan anderen aanraden. Vertrouw op je lichaam. Al weet ik hoe graag je die bevestiging wilt of soms echt een test nodig hebt als je niets voelt. Maar probeer het dan niet te vroeg te doen, 50% kans op misgaan rond NOD is best een grote kans en ik heb ervan geleerd.

Deel Deze Pagina