zelf eten

Discussie in 'Voeding' gestart door loesjej, 28 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    hoi
    uk eet prima met de pot mee, alleen ik prik zijn brood aan een vorkje en overhandig dat aan hem. Zo ook het avondeten, ik doe het op de lepel hij pakt em over enz enz.
    het probleem begint als ik het bord in zijn buurt zet, zodra hij dat te pakken heeft wordt het een frisbee... of vliegen de stukjes brood door de kamer...
    op zich heb ik me bij het leren/klieren/ontdekken neergelegd, maar wanneer kan ik zijn bord zonder bovenstaande taferelen voor hem neerzetten?
    wanneer houdt dat betreffende leerproces op?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier precies hetzelfde.. hij is 11,5 maand... ik verwacht dat het nog wel een paar maandjes zal duren.. hoe oud is die van jou?

3. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    hahah hetzelfde...
    ik weet dat moeders lichtelijk kunnen opscheppen maar als ik het moet geloven koken die van anderen op deze leeftijd al hun eigen potje...eten zelfstandig enzovoort..
    gelukkig zijn we niet de enige dus...

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Wij hebben van de prenatal een bordje met een zuignap zodat het bordje niet gepakt kan worden. Hier vond mevrouw het nl. ook interessant om de onderkant van eht bord te bestuderen :-S

5. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    Zwaantje72
    wat eet/drinkt jouw kleine zoal op een dag

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nou eigenlijk ongeveer dit op een dag:

8:00 pap 120 - 150ml + bambix + beker volle melk 90ml
    10:00 sap (soms een ontbijtkoek) (150cc)
    13:00 fruit (1-2 stuks) + ruim 1 boterham + thee / water
    15:00 sap + rijstwafel (soms 2) (150 cc)
    18:30 warme maaltijd 200 gram + volle kwark / yoghurt 100ml
    19:30 120ml Goedenacht (maar die gaat er binnenkort uit)

De pap in de ochtend vervangen we in het weekend door een boterham. Het is eigenlijk elke dag hetzelfde. We varieren met het beleg en het avondeten.

Sidmick: binnenkort dan maar even naar de Prenatal ;)

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Ja echt super handig dat bord!
    Zwaantje maak je de bambix ook gewoon met volle melk? Of gebruik je daar dan nog opvolgmelk voor?
    Wij hebben eigenlijk hetzelfde schema, alleen geen fles meer om 19.30. Die is er al een tijdje af. Maar mijn meisje drinkt echt lang niet zoveel als bij jou hoor! Mag blij zijn als ze qua water/sap oid 120 ml. per dag drinkt

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Mijn zoontje blijf ik nog een tijdje zijn avondmaaltijd zelf voeren hoor.
    Mijn inziens kun je niet van die kleintjes verwachten dat ze hun avondeten zonder hulp eten.

Brood snijd ik al een paar maanden niet meer in stukjes. Ik geef hem een opgevouwde boterham met beleg en die eet hij zelf op, dat gaat perfect. Hij eet 's ochtends en 's middag's brood.

9. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    ik help hem met alle liefde, vraag me alleen af wanneer ik dat bord gewoon neer kan zetten zonder dat hij er een wedstrijd frisbeeen van maakt....:)

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Dan zetje het bord toch zo neer dat hij er niet bij kan? Probleem opgelost;)
    Ik weet niet hoe oud je zoontje is, maar die van mij is bijna 13 mnd en vind de onderkant van een bord nog steeds reuze interessant. Het blijft nog even, denk ik

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Als je wilt dat hij de stukjes brood zelf van zijn bordje kan pakken dan zou ik zo'n bordje met zuignap eronder halen.
    Dan kan het bordje gewoon blijven staan om de simpele reden dat het niet opgepakt kan worden en is de frisbee wedstrijd over :D

Groetjes Anita

12. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Mijn zoontje ( 1 jaar en 2 dgn) eet al een tijdje zijn boterham zelf met de handjes. Wel in stukjes gesneden, zonder korst. Eerst geef ik hem alvast een korst, dan maak ik de boterham klaar, leg die op zijn bordje en dan begint hij daaraan ( korst is dan meestal op).

Bij fruit wil hij bij mij geen stukjes eten, hij pakt het wel, stopt het in zijn mond, maar werkt het net zo rap weer naar buiten. Fruit geef ik hem dus nog op een lepeltje en uit potje. Binnenkort probeer ik over te gaan naar vers. Eerst gemixt, uit pot en vers en dan geheel vers ( hopelijk werkt dit zo ;))

Bij avondmaaltijd, geef ik hem het eten op een lepeltje en leg wat stukjes op zijn bord die hij zelf kan pakken. Als hij alles zelf zou moeten pakken zijn we echt uren bezig en ik betwijfel of hij dan wel aan 50 gr. in totaal zou komen. Dit vindt hij nl. nogal leuk om fijn te knijpen en mee te kliederen. Eten geven werkt beter, maar nog maar kleine stukjes.

Ondanks dat ik weet dat kinderen niet in ene keer perfecte eters zijn, vind ik het geknoei af en toe toch een smeerboel.

Zo heb ik er dus 1 die met alle maaltijden ander gedrag vertoont.... best lastig soms......:D

13. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    hier eet hij al wel zelf, boterham maar je moet niet vragen hoe (Dus eigenlijk kan hij het totaal nog niet,ook veels te vroeg voor zn leeftijd (verwacht ook pas dat hij t pas over n half jaar echt begint te leren)) maar soms laat ik hem t rbood inspecteren met gevolg alles onder t brood :p

14. Bri

Bri Niet meer actief

Ons mannetje eet tegenwoordig zelf, daar zijn we mee begonnen toen hij een maand of 14 was. Hij pakte steeds vaker de lepel/vork af en toen hebben we het zelf maar laten proberen, en dat ging eigenlijk best goed! Je moet er wel bij blijven zitten natuurlijk, want als hij er genoeg van heeft duwt hij het bord heel hard van zich af en zegt dan: OP! En dan heb je alsnog die frisbee door de kamer :D

15. Alita

Alita Niet meer actief

heb bij de ikea zo`n bordje gekocht wat blijft plakken...is een setje met bekertje lepeltje.

Deel Deze Pagina