Wanneer een andere speen op fles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door lian1985, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lian1985

lian1985 Lid

14 jul 2008
    25
    0
    0
    Hoi,

Onze dochter drinkt uit een difrax S-fles. Ze heeft nog steeds dezelfde speen als in het begin, met één klein gaatje.
    Nu heb ik pas een andere speen gekocht, vanaf 3 maanden, met een iets groter gaatje. Maar hoe weet je dat ze daaraan toe is? Ze drinkt opzich nog goed uit die eerste speen, wel spuugt ze erg veel en drinkt soms erg gulzig. Ik heb ook niet echt het idee dat ze heel erg haar best moet doen om de melk eruit te krijgen. Hebben jullie ervaring?

Groetjes

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou het gewoon bij de speen houden die je nu hebt. En pas een andere speen nemen als je andere voeding gaat geven, bijv met jhbp of bambix/nutrix oid erdoor heen. Hier nu 1 jaar geweest en nog altijd de difrax-s-fles met s-speen. Ze krijgen er gewoon geklolfde borstvoeding of nutrilon hypo allergeen in en drinken nog altijd prima het flesje leeg met de s-speen.
    Succes! Liefs, Hanneke!

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik ben een andere speen gaan gebruiken, toen hij te lang over zijn fles ging doen en ongeduldig werd omdat het zo lang duurde. was bij ons wel met drie maanden. je merkt het vanzelf wel wanneer het nodig is.

groetjes, Miranda

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    En anders zou je eerst nog kunnen proberen het gaatje van de s-speen wat groter te maken door hem door te prikken met een cocktailprikker of hete naald.
    Dat werkte bij ons erg goed toen de small te langzaam werd maar de medium nog te snel.

5. ling

ling VIP lid

13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    ik gebruik de flessen van avent en heb het al 2x geprobeerd om naar nr 2 over te stappen. Maar het lijkt of hij er dan alleen maar langer over doet!
    Ik denk dat hij gewoon hard wil zuigen ofzo! :D
    Justin doet ongeveer 15 minuten over zijn fles en soms 20, dus dat is toch vlot genoeg?

Deel Deze Pagina