Wij hebben voor onze dochter een autostoeltje gekocht in categorie 1 bij de Hema. Deze is voorzien van een geldig keurmerk. Wij dachten, voorzien van een keurmerk = een goed stoeltje. Bij het instaleren in de auto zat de stoel alles behalve goed vast. Er zat enorm veel ruimte tussen de rug van de stoel en de rugleuning van de achterbank bij het checken van de stoel. We hadden alles volgens gebruiksaanwijzing bevestigd (tot 10x toe, met bijna een echtscheiding tot gevolg, de volgende dag, nadat de ruzie bedaard was nog eens 10x opnieuw geprobeerd,) en toch bleef er speling als ik de stoel probeerde te bewegen. zowel van links naar recht als naar voren. Dit kan niet goed zijn, dus toch de maxi-cosi nog maar even bevestigd. Nieuwschierig waar het nou fout gaat, kwam ik na wat google-werk op de site van de consumentengids met de testresultaten van autostoeltjes in categorie 0 tot en met 3. En wat blijkt, ondanks het keurmerk kun je toch nog een stoel kopen die heel slecht scoort op zowel frontale botsingen als zijwaartse. Hierbij de link van de testresultaten: http://www.kinderstoeltje.nl/DownFile.aspx?fileid=b0e9a68a-6b0d-4dd9-ad24-ff0217b003ee Maar wat moeten we nu aanschaffen??? Wij hebben trouwens een Nissan Almera uit 1998.
Wij hebben de kiddy infinity pro voor Bart. Die kwam zowel bij de anwb, de consumentenbond en de duitse consumentenbond als 1 van de beste uit de test. Het stoeltje heb ik in duitsland besteld, want in nl zijn ze 2x zo duur. Ik ben zo blij dat we voor dit stoeltje gekozen hebben. Lees de laatste tijd heel veel berichten over kinderen die zich uit de gordeltjes wurmen. Dat is bij dit stoeltje dus onmogelijk. Dus echt een aanrader!
Ik zou naar een winkel gaan en daar verschillende stoeltjes gaan passen kwa stand in de auto zegmaar en of je kindje er lekker/goed in zit.
Wij hebben de maxicosi priori. Hebben in de winkel uitgeprobeerd en vonden het verschil met de Tobi zo klein, dat we dat die extra 90 euro (geloof ik) niet waard vonden. Stevige stoel, erg fijn. Nog niet gebruikt, maar alvast aangeschaft vanwege een mooie aanbieding, Trouwens nooit een autostoel kopen zonder geprobeerd te hebben: hij moet in de gordels passen, moet goed op je achterbank passen, en dat verschilt per auto allemaal nogal...
Wij hebben ook de Mc priory, erg fijne stoel. Ze zit er nu een week in en het gaat prima, lekker liggen in de stoel en de stoel staat erg stevig op de bank.
Ik heb ook de maxi cosi Priori, bevalt me erg goed en is niet duur. Ik heb de stoel zo in en uit de auto, en zit goed vast in de gordel. Ik heb het gekocht bij babydump en meteen in de auto gezet om te kijken of de stoel er stevig in zat en toen pas betaald. Maakten ze geen probleem van bij Babydump. 2 vriendinnen van mij hebben ook de MC priori en zijn ook erg tevreden over deze stoel. Kan je de stoel niet terugbrengen naar de Hema? en je geld terug vragen? want een echtscheiding is niet de bedoeling van zo'n stoeltje toch? haha.
Volgens mij kan je bij de HEMA tot 30 dagen na aankoop je geld terug krijgen. Ik heb de Tobi. Een vriendin van mij een Römer King. Die laatste vind ik persoonlijk wat beter. De tobi gaan de gordels nogal eens los zitten.
Hier ook een Priori voor onze oudste en ondanks het feit dat het van de gernommeerde Maxi-Cosi fabriek komt, heeft mevrouw in no time haar armpjes uit de gordels gewurmd. Volgens de winkel waar we hem kochten is dat 'normaal' bij MC! Dus dan heb je een dure stoel met keurmerk die muurvast in de auto zit en een kind dat er zowat los in zit. Vind het belachelijk!
Kiddy Comfort Pro, dat is een I-III stoeltje waar ze dus heel lang in kunnen zitten. Komt erg goed uit de tests, zowel in NL als in DU. Online besteld, want er zijn maar weinig winkels die ze verkopen en dan ook nog eens in suffe kleuren.
Wij hebben na uitvoerig speurwerk gekozen voor de Römer King Plus. Bij Babydump gekocht in een kleur die er uit zou gaan, dus ook nog een leuke korting. Vind het een ideale stoel! Zit heel stevig in de auto, je kunt hem niet bewegen als hij eenmaal vastzit. En vriendelijk in het gebruik, verstellen, ed. Van de vakantie een spugend kindje, maar voering makkelijk eraf, in een sopje en weer als nieuw. Anneke
Hier ook een Kiddy infinity pro (op internet besteld, want in de winkel hadden ze alleen maar lelijke kleuren, toen was hij ook nog een stuk goedkoper dan hij nu bij veel winkels kost). We hebben haar er wel ingezet. Die keurmerken geven aan dat ze aan de minimale veiligheidseisen voldoen. Ik heb dus gekozen voor een stoeltje dat goed uit de test komt, dat goed in onze auto past en waar mijn dochtertje goed in zit. Alledrie belangrijke dingen. Zou dat stoeltje gewoon terugbrengen naar de Hema. Die vernieuwde Tobi zou trouwens dat armenwurmprobleem minder of niet meer hebben. Ze hebben dat aangepast.
Ja ik weet ook niet wat we hebben hoor!!! Ligt niet aan ons hoor!! Ligt aan die spullen! Wat mij gewoon heel erg opvalt aan de test van de consumentenbond (zie link in het originele bericht) is dat de testresultaten van de Tobi als van de Römer niet bijster goed zijn bij een frontale botsing. En bij een zijwaartse botsing zijn ze "goed". Wat is nou "redelijk" of "goed"???!!! Als ik een frontale of zijwaartse botsing krijg dan wil ik toch zeker (zoals ieder andere ouder) dat mijn kind er heelhuids uit komt. Wat kan mij het nou boeien of ik vlekken makkelijk uit de bekleding krijg? Tuurlijk is dat wel fijn, maar zo'n autostoel is toch zeker ontworpen voor de veiligheid van kinderen in de auto!!!??? Wat moet ik dan verwachten van een stoeltje dat redelijk uit de test komt??? Of zoals het stoeltje van de Hema autostoel doorgroei (de onderste in de lijst) die wel 19 hele punten scoort (van de 100!!!) Wat stlt dan een keurmerk voor en hoe komt het dat zo'n stoeltje nog gewoon te koop is. Je zult dát stoeltje maar hebben en een ongeluk krijgen. Lekker veilig!!! Ik heb me hier verschrikkelijk over verbaasd en wilde het dan ook graag met jullie 'delen'. Even terugkomend op de stoel die wél veilig is:de Kiddy Infinity Pro. Zit dat niet enorm warm voor een kind? Aaliyah zweet nu al enorm in de auto in haar maxi-cosi. En vind een kind het wel fijn om helemaal ingepakt te zitten??
Wij hebben Romer King Plus (2, voor elke auto 1) Hij is als beste getest en verder een heel fijn stoeltje, stevig en comfortabel.