ukje ligt voor in de groei

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door ukjesmama, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Met 20 weken kwam uit de berekeningen van alle lengtes bij onze 'kleine' en gewicht van 550 gram.
    Met 23 weken had ik weer een echo en hadden ze het over 800 gram geloof ik. Krijg met 28 weken weer een groeiecho.

Ben ook wel benieuwd hoe dit bij anderen was.

2. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Iemand ervaring met inleiden omdat het kindje te ver voorliep op groei? En hoeveel liep het dan voor op groei?
    Ben hier erg nieuwsgierig naar omdat hier laatst bij mij over werd gesproken maar heb toen niet doorgevraagd, ben wel benieuwd welk termijn ze dan bedoelen....

3. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Ik heb ervaring met eerder inleiden!

Ik weet de exacte cijfertjes niet meer hoor, maar met 20 weken werd de baby 2 weken verder geschat qua gewicht. Met 30 weken ook flink voor op groei, zo'n 3 a 4 weken verder. Om die reden ben ik toen doorverwezen naar de gynaecoloog. Daar meerdere groeiecho's gehad. Ik geloof dat de baby met 35 weken zo'n 3600gram werd geschat. Toen is er met mij gesproken over inleiden.
    Ik gaf aan echt geen keizersnede te willen, mits niet anders kon natuurlijk. De gyn zei daarom dat we met 38 weken wel in kon leiden, want hoe verder ik zou zijn, hoe groter het kind... hoe groter de kans op toch een sectio.
    Met 36 weken was de baby nog weer groter volgens de echo. De gyn zei dat ik best met 37 weken al in geleid zou kunnen worden als ik dat zou willen.
    Ik moet zeggen dat dat aantrekkelijk klonk, was het zwanger zijn wel zat... was mijn eerste dus ook geen ervaring met bevallen e.d.;)

Sam is met 37+2 dagen geboren met een gewicht van 3355gram en 50cm. Helemaal niet groot dus! De bevalling vond ik heel erg zwaar (Sam deed het ook niet goed, hartslagje reageerde niet goed), hij is met vacuumpomp geboren (gebeurd vaker bij inleiden) en hij heeft veel opstartproblemen gehad. Ik heb heel veel last gehad van mijn bevalling en het schuldgevoel dat ik me zo vroeg heb laten inleiden. Natuurlijk sloeg dat schuldgevoel nergens op... heb het nu ook een plekje gegeven.

Ik ben nu weer zwanger en heb 2 weken terug de 20 weken echo gehad. (uiteraard) is de baby nu weer voor op groei, ook zo'n 2 weken. Ik ben er nu heel nuchter bij. Metingen zeggen niet alles. Ik laat mij niet meer inleiden, eventueel met 40 weken.. maar dan is de baby er misschien zelf ook klaar voor (Sam was dat nog niet met 37 weken voor mijn gevoel). De natuur doet zijn werk wel neem ik aan... de baby komt wanneer hij/zij er klaar voor is. Wat mij betreft wordt er veel te makkelijk gedaan over inleiden. Het blijft toch kunstmatig. Ik weet nooit hoe mijn bevalling was gelopen als ik door was blijven lopen natuurlijk, maar toch. Nee, voor de 40 weken laat ik mij niet inleiden als de reden 'groot kind' is.

Maar elke ervaring is natuurlijk weer anders!!!!! :)

Deel Deze Pagina