wie oh wie weet een goede tip tegen krentenbaard?? het is denk ik ontstaan uity een schaafwond onder zijn neus en breidt zich nu uit op zijn gezicht met rode vlekjes.
alles schoonmaken waar hij met zijn handen aan zit...deuren en klinken schoon maken...dus schoonmaken schoonmaken schoonmaken... Naar de HA voor antibiotica....en zijn en jouw handen elke keer als je hem of iets aanraakt van hem met dettol wassen.....Ook het gezichtje kan je daarmee wassen al zal dat bijten..... Al met al....alles ontsmetten dus en schoonmaken.... Succes!
en nog een tip: als je hem gaat wassen/afdrogen, gebruik zijn handdoeken niet voor jezelf of andere familieleden. Alles apart houden! Tis erg besmettelijk. Was ook zijn beddengoed, kleren etc goed op 60graden. En morgen even de dokter bellen. Ik weet niet hoe groot het is maar heb wel eens gehoord dat als het klein is je best zinkzalf erop kan smeren.
fucidine zalf inderdaad is het in no time verdwenen en zn handjes vasttapen.. want het is superbesmettelijk (erg lastig dus met zo'n kleintje.. want je smeert het echt heel makkelijk verder uit) niet aan komen met jouw/zijn handen, kroeltjes etc en veel poetsen.. alles waarmee je er aan hebt gezeten kun je wassen en het is inderdaad gewoon een huidontsteking.. kan gebeuren helaas heb het zelf weleens gehad na zwemmen met een puistje dat bedenk je ook niet vantevoren ergste vond ik dat het enorm kriebelde.. geen jeuk maar meer alsof er continu hele kleine vliegjes overheen stappen met van die kriebelpootjes gek word je er van als je er niet aan mag zitten.