Strontvervelend

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamamadelon, 29 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Mijn peuter (2,8 jaar) speelt 4 dagdelen bij de psz. Ik weet dat dat vrij veel is maar ik heb geen vrienden of buren met kinderen dus hij was altijd maar alleen. Hij vind het op de psz heel erg leuk overigens!
    Sinds een paar weken heb ik het gevoel dat hij daar nog niet genoeg aan heeft omdat hij hier zijn ei niet kwijt kan. Hij kan een uur zelf spelen (max) en daarna wil hij persee met mij spelen en dat doe ik ook vaak maar moet uiteraard ook koken etc.
    Hij wordt dan strontvervelend,gaat stoute dingen doen en als ik hem op de gang zet of wat dan ook,het helpt niet.
    Hij wordt de laatste tijd ook agressief,slaat me of schopt me,dat is echt testen maar soms ben ik het zo zat dat ik hem wel wat aan kan doen.

Herkenbaar?

2. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Hier ook met fases minder goed zelf kunnen spelen. Dan gaat het weer een tijd beter. Hij is overigens verder niet agressief richting mij of zo. Ik probeer gewoon consequent vol te houden dat hij zichzelf moet amuseren als ik bezig ben en na wat gezeur, gedram, gehuil etc. gaat hij meestal wel weer verder met spelen.

3. luuus

luuus Niet meer actief

dat uitproberen is echt de leeftijd hoor hier ook heeeeeeeeel erg... ook met slaan en haren trekken enz.. het is echt belangrijk om meteen te laten merken dat je dat niet pikt..

misschien als je thuis bent dat het handig is om een beetje een vast ritme aan te nemen en hem duidelijk verteld van nu heeft mama tijd om met jou te spelen, en dan hem te laten kiezen wat je gaat doen + ook goed uitleggen dat hij daarna even zelf moet spelen.... of als je zelf moet koken ofzo dat je hem dan eerst wat laat uitkiezen om mee te spelen..

ik merk hier dat dingen uitleggen echt het beste werkt gewoon..

ik roep ook maar wat hoor maar misschien dat zoiets helpt??

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Lekker veel met m naar buiten gaan; wandelen / fietsen / speeltuintje. Als je dan terug komt kan hij lekker even zelf spelen en jij je eigen dingen doen. Bovendien vind ik een uur achter elkaar alleen spelen al best knap hoor!

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Eerlijk gezegd vind ik een uur alleen spelen echt heel lang! Misschien kun je hem laten helpen met dingen? Vinden ze vaak heel leuk. Met koken kun je hem een mesje van ikea (zo'n plastic kinderding) en een bordje geven om iets te snijden. Of hij kan helpen roeren oid.
    Bij het schoonmaken geef je hem een doekje of een bezem of je laat hem met de stofzuiger.

6. Hester

Hester Niet meer actief

Ik heb niet mer tips dan al gegeven zijn, maar wil alleen zeggen dat ik respect hebt voor alle thuisblijfmoeders! Ik zou dat echt NIET kunnen, want ik herken wat je zegt: na een uurtje zelf spelen (meestal eerder) willen ze graag dat je mee komt spelen / kruipen / knutselen en daar heb je gewoon niet altijd zin in.

Dat uitproberen is echt de leeftijd!

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    een uur spelen vindt ik ook al harstikke lang. Betrek hem een beetje met wat je aan het doen bent en beloof aan hem wanneer je weer even met hem gaat spelen
    Zet bijv een kookwekker. Ik vergeet het vaak maar bij Emma heeft dat altijd goed gewerkt.

Deel Deze Pagina