Ik herken het geurprobleem bij donkere was ook niet. Maar wilde ook nog even mijn stem uitbrengen voor wasparfum. Ik heb sinds 2 maanden 3 parfums van wasgeluk, heerlijk! Misschien dat je daarmee de geur kan camoufleren. Kost wel wat voor zo'n flesje maar je hebt maar weinig nodig en doet er dus heel lang mee
Ook regelmatig je raampje en die rand met een doekje schoonmaken. Eerst gebruikte ik altijd een scheut azijn maar de laatste wasmachine is hier door waarschijnlijk gesneuveld. Er was wat door het zuur aangetast. Heel fijn als je de laatste was voor je op vakantie gaat doen. Het water wou niet meer weg, hij blokkeerde. Toen we de machine afkoppelde kwam er toch een lucht uit (voornamelijk azijn) Nu stop ik er niks in behalve af en toe 90 graden en een beetje soda om de resten weg te spoelen. Als het kledingstuk zelf al snel muf is smeer ik er ossegal op en laat het een nachtje weken. Zodra de machine klaar is ook gelijk eruit halen en tot nu toe is alles weer fris en fruitig.
Heel herkenbaar. Hoorde ze er laatst het er zelfs op de radio over (538). Ik was blij met de herkenning en dacht dus ook de tip te horen. Maar toen waren we op de bestemming en heb ik het einde niet gehoord. Maar weet wel dat die gasten van de radio het ook niet wisten en dus reacties van luisteraars zochten. Robijnwasmiddel en van die geurkorreltjes van Lenor gebruik ik; maar dat werkt dus niet.
De oplossing bij mij was uiteindelijk: de zwarte was gewoon met normaal kleurwasmiddel wassen, op een speciaal kleurenprogramma bij de gewone bonte was. Ben daar pas wel een wasmachine later achtergekomen... Ik had geen last van een muffe geur, maar wel last van vlekken, wat ik ook probeerde. Heb daar nu dus geen last meer van!
Alleen mijn man zijn werk shirts en truien stinken wel eens muf. Maar dit komt doordat het iets te lang in de wasmachine heeft gelegen en het droogproces te lang duurdt. Als ik na einde programma het gelijk op hang, en het droogt snel. Is er niks aan het handje hier.
Hier al jaren dit probleem. Het zit vooral in m’n man z’n werkshirts. Nu worden deze voortaan op 60 graden gewassen en niet meer in een eco programma maar een normaal programma. Evt met extra spoelen. Ik gebruikt Reus wasmiddel met een schepje bakingsoda in de voorwas en azijn als wasverzachter. Vooral het heter wassen hele hier denk ik.
Ik gebruik ook de was geluk wasparfum en bij mij maakt dat geen verschil. De donkere was komt er niet zo fris uit als de witte en gekleurde wasjes.
Mijn donkere kledingwas stinkt ook zo verschrikkelijk. Heb azijn, geurparels en alle soorten wasmiddel geprobeerd, niets hielp. Het enige wat hier iets helpt is de donkere kleding op een katoen programma wassen ipv donkere was programma oid, maar is eigenlijk niet goed voor kleding heb ik het idee, dus doe ik niet meer. Wacht nog op de gouden tip
Volgens mij had het iets met de stof te maken en de kleur (zwart vooral) en de lichaams geur van het desbetreffende persoon. Dat in combinatie bij elkaar , zou het altijd wel/niet muffig doen ruiken. Ik hier heb dus altijd muffige was , het zal nooit naar bloemetjes ruiken. Het enigste wat hier een klein beetje doet helpen. Is het wisselen van het wasmiddel per zoveel tijd. Wie weet.. komt ooit de gouden tip.
Je moet even checken door welke kleding het komt. Vaak komt het namelijk maar door 1 of 2 kleding stukken. Een spijkerbroek ofzo. Als je die dus apart wast ben je er vanaf. Het zit volgens mij gewoon in de soort stof. Ik heb het ook met 1 bepaalde broek van mijn man, die ‘besmet’ dus de rest, maar als ik de rest zonder die broek was, heb ik nergens last van. Dus misschien dat eens proberen?
Ik ervaar hetzelfde. Ik dacht al waar kan dat nu aan liggen maar fijn dat het dus blijkbaar niet aan mijn waskunsten ligt Het klinkt een beetje lullig maar ik heb ook het idee dat het een beetje door de kleding van mijn vriend komt. Die draagt veel donkere kleding en ruik toch wat meer transpiratie lijkt wel in de kleding. Moet wel zeggen dat als de was droog is het vaak niet meer zo muf vind ruiken maar zo uit de machine wel. Ik gebruik geen wasverzachter maar natuurazijn(geen schoonmaakazijn, dat schijnt juist weer minder goed te zijn) en ik gebruik zwart wasmiddel.
Ik was mijn zwarte was ook altijd met wasmiddel voor gekeurde was. Sinds ik dat doe (En dus sinds kort wasparfum) ruikt mijn was heerlijk! Merk wel dat de geur in witte en gekleurde was langer blijft hangen. Die ruiken nog heerlijk, terwijl er bij de zwarte was dan amper/geen geur meer aan zit.
Wat voor azijn gebruik je dan ipv wasverzachter? En waar doe je dat in? In het vakje bij/naast het poeder?
Hmmmm, het is mij nooit zo opgevallen, maar ik ga eens opletten of het hier ook het geval is. Wij hadden een tijdje terug een monteur voor de wasmachine over de vloer, die gaf aan dat vloeibare wasmiddelen voor meer ‘vuil’ in de machine zorgt (ook zo’n vettige rand in het rubber, vetluis heet dat geloof ik), wanneer je op een lagere temperatuur wast. Donker wasmiddel kom ik alleen in vloeibare vorm tegen? Zou dat er mee te maken kunnen hebben? Iig, sinds zijn bezoek was is zoveel mogelijk met poeder, en doe ik regelmatig een 90c wasje, met een huishouddoekje erin, rand schoonmaken en zo blijft de wasmachine best fris heb ik het idee.
Deze dingen wist ik en doe alle voorschriften. Het probleem is ook geen vetluis, want het komt alleen bij de zwarte was. Alle andere wassen op alle andere temperaturen ruiken gewoon lekker fris naar wasmiddel en wasverzachter. Ik ga nu maar eens wassen met extra spoelen en voorwas. Dat is wat ik nog niet geprobeerd heb.