Wij hebben nu zowel een tuin eettafel met 6 stoelen als een grote loungebank in de tuin. Nu willen we voor de kids een trampoline en misschien nog een ander speeltoestel. In eerste instantie wordt de trampoline niet ingegraven ook al vinden we dat wel mooier maar dat gaat nu even niet. Eerst wilde we de trampoline op het gras doen maar dan blijft er niet zoveel grasveld meer over we willen er waarschijnlijk een van 3meter. Nu hadden we het idee om de trampoline op de plek van de loungebank neer te zetten daar is genoeg ruimte en dan de loungebank op de plek van de eettafel en dan die weg te doen. we gebruiken de eettafel wel eens maar eten ook wel eens op de loungebank. Maar toch nog een beetje twijfel of we de tafel verder niet gaan missen. wat hebben jullie? Loungebank en eettafel in de tuin of een van de twee en als het er een is heb je dan juist een bank of een eettafel gekozen?
Allebei verkopen en een combi doen? Wij hebben dat, een loungeset, maar dan hoger met eettafel. Ik zou hem niet meer kunnen missen.
Dat klinkt ook goed ben meteen gaan googlen ziet er wel praktisch uit. alleen onze loungebank is nog niet heel oud dus vind dat ergens ook wel weer zonde. hoe hoog is jouw bank? anders zou ik misschien naar een losse tafel kunnen kijken.
De zitting van de bank is op 40 cm hoogte, komt nog een cm of 2/3 van de kussens bij. Tafelblad op 68 cm.
Wij hebben de eettafel eruit gedaan bevalt prima! Loungebank en dan pakken we gewoon van die vierkante plastic voetenbankjes tafeltjes oid, en dat zetten we ervoor. Dienblad erop, prima voor drinken en eten en zo weer opgeruimd Onze eettafel is uit elkaar geschroefd en staat in de tuinschuur dus we kunnen in geval van nood of wens t in elkaar schroeven weer. Maar tot op heden niet gedaan
Ik zou echt een eettafel in de tuin missen. We hadden eerst alleen een lounge set en hebben expres een tafel bijgekocht, omdat we deze zo misten.
Ik zou echt beiden niet willen missen. Maar als ik moest kiezen, dan zou ik nu voor een lounge set met hoge of verstelbare tafel gaan.
ja ben ook bang om het toch ja een tafel is soms ook wel erg handig ik ga eens kijken naar de optie van tuc voor een tafel bij onze loungebank
Ja op de plek van de tuintafel hebben we nu onze gasbbq staan en 2 opklapbare stoelen Staat veel leuker en ruimtelijker en met corona tijdperk ideaal: daar mag t bezoek zitten haha Maar het oogt groter en is ook groter. Stoelen staan nu binnen uiteraard, komen er alleen uit als t nodig is. Ik had t eerder moeten doen! Afgelopen voorjaar hebben we de eettafel weggehaald. Als de kinderen te oud zijn voor speeltoestel, komt er wel een mooie grote eettafel set voor terug omdat de tuin anders te kaal lijkt. Kinderen hebben nu van pui tot verhoging achter in de tuin, wij hebben de verhoging (terras) als ons domein zeg maar
Wij hadden in ons vorige huis ook maar plek voor 1 set. We hadden toen een loungeset. Toch mistte we wel een tuintafel met name om te bbqen. Voor de rest eten we niet vaak buiten. Wat wel nog een optie is, is om zo een "goedkope" eettafel te kopen waar je de plastic poten er onder kunt doen. Die kun je ook makkelijk opbergen als je hem niet nodig hebt.
Wij hebben onlangs dr eettafel eruit gedaan en een loungeset gekocht. Ik heb de eettafel nog niet gemist.
Wij hadden een zelfde dilemma. Hebben de hoge set op een gegeven moment weg gedaan. Hadden na een week al spijt.. Met eten super onhandig op een lounge bank. Kids kunnen wel op de knieeen bij salontafel maar voor volwassenen, zeker met gasten, echt niet handig. Dus nu een hoge loungeset gekocht. Comfortabele stoelen en een mooie hoge tafel. Helemaal blij.
Ik zie dat de meesten voor de loungeset kiezen. Wij hebben het juist andersom gedaan. Loungeset weg. Eettafel behouden. Hebben een buitenkeuken die bijna dagelijks gebruikt wordt. Eten dus ook heel vaak buiten. Loungeset nog helemaal niet gemist. Zou er ook geen meer willen.
Wij hadden eerst alleen een lounge set, was super onhandig met buiten eten, je zit zelf met bord op schoot, zoon kon amper eten of knoeide alles onder en t was een heel gesleep met de kussens steeds. De lounge set verkocht en een gewone tafel met stoelen gekocht en nog steeds heel blij mee. We kunnen nu gewoon fijn buiten zitten en dingen op tafel laten staan zonder dat het er steeds vanaf gegooid word
Wij hebben in de achtertuin een lounge bank en de picknicktafel in de voortuin gezet, voor als we buiten willen eten. Is dat nog een optie, om de eettafel in de voortuin te zetten? Overigens zou ik ook eerder voor de eettafel kiezen, maar dat hangt ook een beetje af van hoe vaak je buiten eet (wij dus altijd met mooi weer).
Wij hebben beiden. De loungeset op de veranda, zitten we zéér vaak. De eettafelset staat achterin de tuin, naast de BBQ en gebruiken we enkel daarvoor; wordt dus veel minder gebruik van gemaakt.