Hallo allemaal, Nog 1,5 maand en dan gaan we trouwen! We hebben de grote zaken natuurlijk al geregeld maar nu komt het aan op de details en terwijl ik daarover aan het nadenken was, vroeg ik me af wat jullie ultieme tip voor je bruiloft is. Wat moet je echt aanschaffen? Wat kan er niet in je planning ontbreken? Hoe pak je iets het handigste aan? Wie wil me vertellen welke tip je mee zou geven aan iemand die binnenkort gaat trouwen? Wellicht kan ik er mijn voordeel mee doen! Dankjulliewel!
Maak een lijst met wie op welke foto moet en op volgorde. Dan weet iedereen wanneer hij of zij naar voren moet komen met de groepsfoto's en het scheelt een hoop chaos
Foto's inderdaad, wie op welke foto moet. Wij hadden een stuk of 10 kinderen op onze bruiloft, variërend van 0 tot 7 jaar. Ik had voor allemaal een tasje met daarin wat speelgoed, kleurboekjes, kleurtjes etc. We hebben ze de hele dag niet gehoord En verder vond ik mijn geweldige ceremoniemeesters heel fijn. Ik ben zelf een enorme planner, en wil het liefst de touwtjes zelf in handen houden, maar doordat ik blindelings op hen vertrouwde heb ik me geen moment ergens druk om gemaakt. Toen ik de kerk in liep met mijn vader schoot er een draad uit de hoepel van mijn jurk. Het had bij mij gepast om me daar druk om te maken op zo'n dag, maar het kon me niks schelen, zo ontspannen was ik.
Haha, ik ben dus ook zo'n regelaar. Vandaar ook de vraag denk ik Super bedankt alvast voor deze tips. Een fotolijstje moest ik inderdaad nog maken maar wel slim om dat ook alvast wat te delen zodat mensen het weten en niet alleen de ceremoniemeester erachteraan loopt. Qua kindervermaak hebben we een bedrijfje ingehuurd met wat spelletjes en knutsels dus daar zijn we al wel op ingesteld
Laat een foto maken van al je daggasten waar ze alleen op staan. Wij hebben van al onze gasten een foto (gezicht) en deze zit in ons trouwalbum. De grootste tip laat alles op de dag van de bruiloft los en geniet
Erg belangrijk is dat je of de mensen niet eindeloos laat wachten als jullie foto's aan het maken zijn of dat je een leuke activiteit in een warme omgeving voor ze regelt. Ik heb ooit op een bruiloft bijna twee uur in een rokje staan te verkleumen buiten samen met 50 andere mensen zonder eten en drinken wachtend op het bruidspaar.
Geniet ervan. Probeer het wat los te laten want er gaat heus niks mis. Vergeet geen 'ja' te zeggen hihi O ja en kus niet te snel voor het altaar. Bij ons moest het opnieuw voor de foto.
Heel leuk idee om iedereen op de foto te zetten. Is weinig werk maar veel resultaat. Ga ik doorschuiven naar de ceremoniemeester! Wachten: Gelukkig hoeft niemand te wachten op onze dag want wij doen alle foto's al sochtends Kus: Oeh, goeie tip om niet te snel te zijn! Speciaal overdoen is toch minder echt haha. Neem ik mee! Dankjulliewel!
Mocht er regen voorspeld worden, zorg voor een doorzichtige paraplu. Dat staat iets netter op de foto's Zorgdat de ceremoniemeester of iemand anders een tasje bij zich heeft met makeup om bij te werken, en heel belangrijk: deo!
Naast ceremoniemeester(s): mijn schoonzusje hielp mij met mijn jurk. Zorgde dat deze goed lag bij de fotosessie, in het gemeentehuis en de kerk, hielp mee met omhoog tillen bij lopen in gras (voor foto's) en ging mee naar de wc. Maar dat hangt natuurlijk ook af van wat voor jurk je hebt of dat nodig is. Wij hadden voor de neefjes en nichtjes behalve wat om mee te spelen ook wegwerpcameraatjes waarmee zij foto's mochten maken. Daar hebben we een apart album van gemaakt. Het leverde heel grappige foto's op vanuit het perspectief van een kind.
misschien een tip , vraag of je gasten tijdens de ceremonie geen fotos willen maken met de telefoons. Hebben wij niet bij stil gestaan ( blijkbaar dacht iedereen er heel anders over dan wij want ik zou het niet in mijn hoofd halen ) maar op vrijwel alle fotos van de ceremonie en het ja-woord zitten wel mensen met een telefoon in de hand / voor het gezicht op de foto. vonden wij toch wat jammer
Oh super zeg! Dankjulliewel voor het meedenken. Paraplu: ga ik zeker achteraan. Ik ga natuurlijk uit van goed weer maar je weet het maar nooit! Make-up: Heb ik inderdaad aan mijn zusje gevraagd om mee te nemen maar nog geen seconde gedacht aan deo! Ik zweette me bij de passessie al dood dus is geen overbodige luxe haha. Genoteerd! De jurk: Gelukkig heb ik geen al te grote jurk maar ik moet inderdaad wel even bedenken wie me helpt naar de wc. Ik zie dat nog niet helemaal voor me haha. Iemand tips? Mobieltjes: jeetje, dat is zonde als iedereen steeds mee staat te klikken. Ik had al wel ergens gelezen van mobielloze bruiloften maar ik snapte het probleem niet zo. Maar dit is inderdaad wel echt heel jammer. Neem ik mee!
Neem aan dat je de planning al rond hebt? Mijn tip is om overal voldoende tijd voor in te plannen. Dus geen 15 minuten om een lunch naar binnen te werken maar 3 kwartier. Zo heb je ook tijd om naar de wc te gaan, make up hij te werken en rustig te zitten. Flesje water in de auto voor als je dorst krijgt. Wil je foto's maken in een bepaalde groepssamenstelling; opschrijven! Mobielverbod zou ik ook doen. Ziet er zo stom uit wanneer iedereen op de foto staat met een mobiel voor het gezicht. Daar is de fotograaf voor. Zo heb ik mijn moeder destijds verboden te filmen tijdens de ceremonie. Anders zouden we haar op alle foto's hebben met een camera tegen haar snufferd gedrukt. Mee te nemen: een deken om op te zitten zodat jullie kleding niet vies wordt. Toch zonde als dat ene bankje in dat leuke park groene en bruine vegen op je jurk achterlaat.
Neem een extra persoon mee met de fotoshoot. Neem een tasje mee met extra make-up, Deo, kauwgom, wit krijtje als je in het wit trouwt (poets je vlekken mee weg) extra ondergoed. Mocht je jarretels hebben doe dan je ondergoed over je jarretels. Neem overal ruim de tijd voor en vooral: geniet!
Ik had een lijst met mensen die kwamen. Zodat mn broer (de ceremoniemeester) wist wanneer de deur dicht kon. Een lijst voor de fotograaf zodat ze wist in welke opstelling mensen hoorden te staan. Welke leden bij wie zeg maar. En een lijst met telefoonnummers van mensen die iets moesten doen of kwamen leveren die dag. Ideaal want toen het met het gebak mis ging wist mn broer wie die moest bellen zonder dat ik ergens van wist. Ik had een soort draaiboek. Welke muziek. Wie wat deed. Waar we hoelaat moesten zijn. Die kreeg mn broer. Hij heeft alles in de goede banen geleid en ik heb de hele dag kunnen ontspannen. Iets wat voor mij als controlfreak nogal lastig is. Maar door dat "draaiboek" lukte dat perfect!
Super weer! Ik heb al een heel lijstje tips met mijn ceremoniemeester besproken vanmiddag. We gaan zorgen voor een deken tijdens de fotoshoot en we hebben wat extra tijd tijdens de pauze ingepland. Ik had inderdaad geen rekening gehouden met make-up en toiletbezoek. Thnx! Verder ga ik nog een lijstje maken van de leveranciers. Goed punt want voor ons is dat allemaal bekend maar voor de ceremoniemeester natuurlijk niet. Kortom, ik heb al heel veel puntjes op de i kunnen zetten door jullie tips. Bedankt!
Ik heb vandaag al jullie tips samengevat in een mailtje want een andere vriendin die ging trouwen was ook erg geïnteresseerd haha. Top! Als er nog meer mensen hun ervaringen willen delen, zijn wij heel benieuwd!
wij hadden op het feest savonds van die wegwerp camera'tjes op de tafels gezet, daar zijn de leukste foto's van de gasten mee gemaakt. we hebben ook echt in een deuk gelegen bij het bekijken van de foto's.. heel veel plezier en geniet van je trouwdag!
Achterstevoren op de wc gaan zitten, met je gezicht naar de spoelknop. Dan kun je zelf de voorkant omhoog houden en iemand anders de achterkant...