Welke ovulatietest vanuit gaan?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Soturi, Feb 5, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Soturi

Soturi Fanatiek lid

Sep 24, 2016
    3,622
    3,551
    113
    Female
    Welke ovulatietest is nu eigenlijk beter?
    Heb nu met dezelfde urine een ovulatietest gedaan van sensitest (witte) en eentje van 2besure volgens mij (blauwe)

De blauwe is dus positief, maar de sensitest nog lang niet.

Reden dat ik beide test heb gedaan is trouwens omdat ik de blauwe tests gekregen heb, maar de witte zelf had besteld.
    Voor de volgende ronde gaan de witte op zijn waarschijnlijk (of bijna, dus wilde een vergelijking hebben)

Dit is sowieso mijn eerste ronde pas dat ik ovulatietesten gebruik, dus ben er nog niet echt thuis in.

Sowieso blijf ik ook nog doortesten.

Attached Files:

2. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,008
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Waarschijnlijk is de blauwe gevoeliger, ik gebruik sensitest (normale) en de clearblue ( de roze) ik ga nu steeds uit van de cb, want de sensitest knalt niet bijj mij :)

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

2besure is volgens mij niet zo betrouwbaar.

Ik zou uitgaan van de veel beter bekend staande Sensitest. En daarmee verder testen.

4. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

Jul 17, 2017
    1,908
    1,757
    113
    Female
    Die blauwe van 2besure zijn de gevoelige, die kunnen echt extreem knallen.
    Ik zou dus voor nu inderdaad doortesten, en waarschijnlijk als die van sensitest positief is dan knalt die van 2besure uit elkaar van de kleur :p

@Be Happy ik heb altijd begrepen dat de ovulatietesten van 2besure wel betrouwbaar zijn, maar de zwangerschapstesten echt ruk. Ik heb er iig altijd goed m'n piek mee gevonden, maar goed, dat kan ook per persoon verschillen natuurlijk :rolleyes:

Feem and Chocoladetaart like this.
  5. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Ze zijn beiden negatief.Alleen de blauwe is wat donkerder omdat die gevoeliger is,maar alsnog niet even donker of donkerder dan de controlestreep dus negatief.Ze geven dus beiden dezelfde uitslag.

6. JosjeM

JosjeM VIP lid

Jun 4, 2017
    10,888
    9,664
    113
    Female
    Wat @Rosje83 zegt.

Ik gebruik ook altijd de 2 be sure ovulatietesten, de gevoelige. Die werken voor mij het beste, want sensitest knalde ook nooit bij mij.

7. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

Apr 23, 2015
    2,746
    1,716
    113
    Female
    Ik zou je test gewoon vergelijken met die wat je al eerder hebt gedaan. Hoe zag je test van sensitest van gisteren uit. Bij mij knallen die namelijk ook niet (wel wat donkerder dan die van jou) maar ik zag wel een duidelijke piek en dan voelde ik mn eisprong ook.

8. Soturi

Soturi Fanatiek lid

Sep 24, 2016
    3,622
    3,551
    113
    Female
    Dit is verder mijn rijtje sensitest. De onderste is de test uit dit topic geloof ik.

Attached Files:

9. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,008
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Aan de ha d hiervan, zeg ik test nog even door.. ze kunnen donkerder hoor (ook de sensitesten) dit was mijn sensitest doen cb ook positief aangaf de vorige ronde ;)

Attached Files:

10. Soturi

Soturi Fanatiek lid

Sep 24, 2016
    3,622
    3,551
    113
    Female
    Ik was sowieso nog wel van plan om nog even door te testen. :)

11. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,008
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Oké dan, ik hoop dat je gauw een positieve test mag hebben :)

Soturi likes this.
  12. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

Apr 23, 2015
    2,746
    1,716
    113
    Female
    Zie hier mijn sensitesten van toen ik van mn zoontje zwanger werd. Dus nog even doortesten en hopelijk snel de knaller maar hij lijkt er wel aan te komen.

Soturi likes this.
  13. Soturi

Soturi Fanatiek lid

Sep 24, 2016
    3,622
    3,551
    113
    Female
    Oh wauw, wat een verschil ineens!

Ik heb er nu van beide weer een aan het drogen. Kijken wat er nu gebeurt.

14. Soturi

Soturi Fanatiek lid

Sep 24, 2016
    3,622
    3,551
    113
    Female
    Ik zou het erg fijn vinden als je de volgende keer dan ook nog antwoord geeft op mijn daadwerkelijke vraag.
    Ik geloof je dat de blauwe misschien toch nog niet positief is. Maar je snapt zelf denk ik ook wel dat het verschil bij beide best groot is.
    Als ik kijk naar die foto (heb nu nieuwe tests aan het drogen), dan zou dat wel betekenen dat bij de blauwe mijn piek echt heel dichtbij is. En dat hij bij de sensitest duidelijk nog verder weg lijkt te zijn.

Dus vandaar mijn vraag welke betrouwbaarder is.

15. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Het antwoord staat er toch in...ze zijn beide negatief,ze hebben dus dezelfde uitslag.Op basis van deze testen die hier op de foto staan,kan ik niet zeggen welke voor jou beter werken...ik denk dat de blauwe te gevoelig is voor jou,maar dat iswat ik denk...dat hoeft niet zo te zijn.Ik zou op de sensitest verder borduren,om wat ik hiervoor zei.

16. Soturi

Soturi Fanatiek lid

Sep 24, 2016
    3,622
    3,551
    113
    Female
    Dat wat je nu zegt, heb je eerder niet gezegd.

Dit is wel een antwoord waar ik wat mee kan tenminste. :)

17. Soturi

Soturi Fanatiek lid

Sep 24, 2016
    3,622
    3,551
    113
    Female
    Deze zijn overigens van zojuist. Ze lijken nu ongeveer hetzelfde aan te geven. Wel beide negatief.
    Dus ik denk dat ik inderdaad maar van de sensitest uitga.

Attached Files:

18. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,008
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Gaat wel de goede kant op (met de sensitest) :)

Soturi likes this.
  19. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,008
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Zo was ie bij mij positief.. donkerder wed ie niet..

Soturi likes this.
  20. Soturi

Soturi Fanatiek lid

Sep 24, 2016
    3,622
    3,551
    113
    Female
    Zeker. :D

Ik ben hier hoe dan ook al erg blij mee. Heb de vorige ronde een nogal rare en blijkbaar ook erg korte cyclus gehad. Waarbij ik vermoed ik ook geen eisprong heb gehad. (Cyclusduur was 20 dagen). Ben toen wel rond verwachte eisprong ziek geweest, met koorts. Dus dat had er misschien ook wat mee te maken.

Maar voor nu wilde ik dus wel zeker weten dat er tenminste nog wat gebeurde in mijn lichaam. En dat lijkt in ieder geval wel het geval.

Nu nog hopen dat ik niet weer op dag 20 ongesteld word, want dan is mijn LF veel te kort. Maar daar ga ik eigenlijk niet vanuit.

Share This Page