Hoi meiden, Emily word over een maandje 2. De laatste tijd is het eigenlijk drama met slapen. Eerst wou ze tussen de middag heel graag slapen maar dan sliep ze sávonds niet voor 22.00. Ook al maakte ik haar na een uur wakker. Nu wil ze dus zelf tussen de middag niet meer naar bed toe en komt er net zo hard weer uit om te gaan spelen. Voor mij allemaal geen probleem, want nu wil ze heel graag rond 18.30 wel naar bed. Maar nu hoor ik overal in mijn omgeving dat ze veel te jong is om s'middags niet meer te slapen en dat ik haar gewoon in bed moeten leggen omdat het een fase is. Maar hoelang duurd zo,n fase dan? (is nu al weken) en kan het ook zo zijn dat ze er gewoon klaar mee is? Alvast bedankt voor jullie adviezen. Lindsey en Jayden sliepen ook met 2,5 niet meer tussen de middag maar die waren dus wel iets ouder.
laat ze lekker lullen joh. Als ze niet meer wil en ze wil dan om 18.30 uur naar bed en slaapt gewoon de hele nacht door tot een redelijk tijdstip de volgende morgen, zou ik me daar echt niet druk om maken. Onze zoon was ook al voor zijn 2de verjaardag van zijn middagdutjes af en onze dochter net na haar 2de verjaardag.
Tja.. Als ze niet meer wil slapen en als ze al slaapt s avonds niet meer slaapt en verder de dag goed volhoudt zou ik niet inzien wat het probleem is hoor. Ieder kindje is anders dus gewoon lekker doen wat goed voor haar en jullie is! Hier wordt er ook niet altijd meer geslapen (wel wat ouder), maar ze vindt het wel heerlijk om nog even in bed te zitten/liggen met een boekje of wat knuffels en zo tot rust te komen.
De dag doorkomen is wel lastig, rond 17.00 word ze echt moe. Maar vaak gaan we dan op tijd eten, lekker de douche in en dan naar bed. Ik vind het stiekem ook wel fijn als ze gewoon weer in de avond slaapt (en haar zus ook want die ligt met haar op een kamer en wil wel graag wat vroeger slapen) Als ze wel slaapt is ze echt tot 22.00 aan het spoken.... Heb haar eruit gehaald en nu is ze rondjes met de kat aan het rennen achter een speelgoedmuis aan. Niet moe dus
Lastige fase is dat. Mijn dochter sliep met 17 maanden al niet meer overdag maar had wel een paar weken moeite het te redden tot het eten. Eten was dan standaard jengelen. Gelukkig was dit na een paar weekjes over en kon ze prima na het eten naar bed
Hier twee kinderen die allebei rond 2 jaar niet meer sliepen tussen de middag. Dat aten we iets eerder en gingen ze rond 18.30 a 18.45 naar bed. Geen probleem.
Dank jullie wel! ik kijk het gewoon per keer aan. Ze heeft net wel 20 min geslapen in de kinderwagen onderweg naar school, en zit nu lekker met dr grote zus in het badje te spelen in de tuin. Handig internet op foon kan ik ook buiten reageren
Hier bij de eerste tot 2,5 jaar. En de tweede is net 4 jaar en slaapt soms nog 's middags. Tot 3,5 jaar zelfs dagelijks. Is dus gewoon heel verschillend per kind. Gewoon doen waar je kind en jij je goed bij voelt. En wat een ander denkt moeten ze zelf maar weten.
Hier ook eentje hoor die net 2 was toen ze niet meer wilde slapen. Sliep ze wel was het 's avonds ook drama. Eerste paar weken een dip rond etenstijd maar ook dat ging vanzelf voorbij. Nu slaapt ze alleen nog overdag als we in de auto zitten . inderdaad gewoon proberen en maling hebben aan wat de rest zegt . Komt helemaal goed.
Chloe begon ook zo, savonds kon ze helemaal niet meer in slaap komen dus hebben we het middagslaapje afgeschaft en toen ging het goed!
Mijn dochter was ook bijna twee toen ze van de een op de andere dag absoluut geen middagslaapje wilde doen. Ik heb ook alles uit de kast gehaald om haar toch zover te krijgen, maar dat had allemaal geen effect, dus heb ik het maar gewoon geaccepteerd met als resultaat dat ze als ze erg moe was regelmatig in de buggy of auto of ergens anders haar slaapmomenten pakte. Geen probleem van maken dus, ze vallen wel op een andere manier in slaap als ze dat echt nodig hebben overdag.
Ons zoontje slaapt smiddags ook niet meer of maar heel erg kort. Wil vaak niet naar bed maar valt soms even op de bank inslaap voor een powernap
Gewoon met je meisje mee gaan in wat ze wil.. Ons zoontje heeft het ook een tijdje gehad, dat hij echt niet 's middags naar bed wilde. Prima, dan niet.. Dat duurde een x aantal weken en toen wilde hij wel weer naar bed. In de weken dat hij niet naar bed wilde, legde ik hem op de bank met een filmpje aan; soms een tukkie van 30 minuten en soms helemaal niet maar wel gerust..
Mijn dochter slaapt nog wel 's middags. Meestal een uur of 2. Op dagen dat ze naar het KDV gaat is het alsnog drama tegen etenstijd. Dus dat hoeft niet aan het wel of niet slapen liggen. Als jij denkt en merkt dat ze niet hoeft te slapen dan hou je haar op. Ze heeft waarschijnlijk ook wel honger rond etenstijd. Je kunt haar dan ook een hartige snack geven. Misschien blijft ze dan wat vrolijker. Dat helpt hier ook.