Aantal zaadcellen (na opwerking?) bij iui?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Logan, Feb 2, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Logan

Logan Niet meer actief

Onze eerste iui is inmiddels achter de rug én mislukt. Na opwerking waren er 5,4 miljoen zaadcellen over. Ik dacht dat het veel was en de arts zei dat dat inderdaad zo was. Nu zie ik hier op zp veel hogere aantallen zijn, zelfs in de honderd miljoen. Dat scheelt toch behoorlijk wat... Iemand die me dit kan ophelderen? :)

2. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Wij hadden meestal tussen de 2-4 miljoen, maar ook wel eens uitschieters naar 20 miljoen. Maar zolang het boven de 1 miljoen zit zijn het er genoeg :) dus 5,4 is een mooi aantal!

3. Logan

Logan Niet meer actief

Gelukkig! Dat wilde ik eigenlijk alleen even horen :):)!

4. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Dit vraag ik me dus ook vaker af en ik verbaasde me hier ook over! Blij dat jij deze vraag eens stelt :) Wij hebben twee goede uitslagen gehad 2 en 6 milj en twee slechte van minder dan 1 en 1 miljoen! Dus die 5,4 lijkt me helemaal prima!

5. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    IUI wordt ook gedaan als er onverklaarbare onvruchtbaarheid is. Dat de man dus perfect zaad heeft, en bij de vrouw ook geen reden te vinden is. Ook dan doorloop je de IUI voordat je naar IVF gaat.
    Daarom zie je dus ook wel eens resultaten van miljoenen voorbij komen.

Overigens zegt mijn arts dat zolang het boven de 3 is het niet echt uitmaakt hoeveel je hebt (bij IUI dus):)

Hoop houden dus!

6. Assepoester8

Feb 2, 2016
    89
    0
    6
    Dit vond ik op internet:

Het aantal beweeglijke zaadcellen blijkt ook invloed te hebben op de kans op succes. Bij minder dan 1 miljoen opgewerkte zaadcellen (dit is het aantal goed mobiele zaadcellen dat overblijft na opwerking) is de kans op succes het laagst (5.8%), oplopend naar 18,6% bij 5-10 miljoen opgewerkte zaadcellen. Vreemd genoeg neemt de kans weer wat af als er meer dan 10 miljoen opgewerkte zaadcellen zijn.

Bij ons varieerde het aantal ook. Ben met de laagste score zwanger geraakt (mk)
    Wat de score de laatste keer was weet ik niet, maar geen 100 miljoen ;)

7. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Hoe kan het toch dat ziekenhuizen hier zo in verschillen?! Bedoelt je ziekenhuis 3 milj na opwerking? Ik sprak mijn zorgen uit over die 1 milj en dan wordt er gewoon gezegd dat dit prima is voor IUI?! Ik begin toch steeds meer mijn twijfels bij heel die mmm te krijgen!
    Overigens zijn wij onverklaarbaar verminderd vruchtbaar, de zaadonderzoeken waren voorheen altijd in orde (als ik de artsen mag geloven) en bij mij kunnen ze ook niets vinden! helaas bij ons geen perfect zaad dus!

8. Logan

Logan Niet meer actief

Fijn dames! Mijn man zijn onderzoek was toen helemaal goed dus het zou me ook verbazen als dat ineens 'slecht' zou zijn. Bedankt voor jullie antwoorden :)

9. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ja ik bedoel een VCM van 3 miljoen.
    Bij mij werd gezegd dat 1 miljoen kan, onder het mom van 'de wonderen zijn de wereld nog niet uit'.

Ik begrijp dat je twijfels krijgt bij die hele mmm.
    Veel artsen spreken elkaar tegen en de meeste weten gewoon niet beter. Het is echt belachelijk maar veel artsen hebben maar een heel beperkte kennis en weten niet echt hoe de vork in de steel zit.

Ik blijf in Nederland omdat de Düsseldorf wel heel ver rijden is voor ons en omdat er maar 100% van het Nederlandse tarief wordt vergoed, dus het is allemaal te prijzig.
    Maar zodra ze hier in Nederland nog iets verknallen, bijvoorbeeld met mijn eerste IVF behandeling dan ga ik wel direct door. Ik heb maar tot een bepaalde hoogte vertrouwen in de artsen hier.

10. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Misschien het aantal niet helemaal iets. natuurlijk wel boven een aantal miljoen. maar ik heb ze genoeg zien voorbij komen met 500.000. bij ons was het elke keer boven de 200miljoen met 95%bewegelijkheid.
    alsnog heeft het 4 pogingen geduurd voordat het gelukt was.
    ik weet niet waarom alle ziekenhuizen andere regels hanteerd? best verwarrend.
    Succes in iedergeval!!

11. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Ja lastig hoor... ik probeer ook vertrouwen te houden in de artsen, maar ergens blijft het knagen! Ik zit zelfs te denken over een second opinion en eventueel in het buitenland (Dusseldorf of Gent), maar ik moet idd even kijken hoe dat verzekeringstechnisch uitpakt!
    Ik zie dat je al een lange weg bewandeld hebt... dat IVF maar snel succesvol voor jullie mag zijn!

12. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Ook jij hebt al een lange weg bewandeld... ik wens je snel een positieve test toe!

13. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

Jan 13, 2015
    731
    4
    18
    Female
    Vlaanderen
    IUI 1 hadden wij 9 miljoen en is mislukt!
    IUI 2 hadden wij 45 miljoen en is gelukt!

Bij ons trouwens geen verminderde zaadkwaliteit of onverklaarbare vruchtbaarheid. Ik heb gewoon zo zelden een eisprong dat de gyn de kansen op bevruchting wilde verhogen per eisprong en IUI aanraadde. Dit was duidelijk een goede keuze voor ons :)

14. Logan

Logan Niet meer actief

Ik hoop dat de volgende keer er iets meer uitkomt dan. Denk ik. We zien wel :)
    Dames jullie ook succes.

Share This Page