Ik heb deze ronde voor het eerst utrogestan gebruikt, maar helaas niet zwanger. Nu heb ik wel enkele vragen. -vandaag dus geen utrogestan meer ingebracht. Wanneer kan ik ongeveer mijn menstruatie verwachten? -mijn temperatuurgrafiek zag er supermooi uit. Heeft de utrogestan daar ook invloed op?
Temperaturen heeft geen zin omdat dit door de hormonen kunstmatig hoog wordt gehouden. In utrogestan zit progesteron die zorgt voor een verhoogde temperatuur. Bij iedereen wisselt het hoe lang het duurt voordat je ongesteld wordt
Temperaturen is nu niet betrouwbaar nee. Wat betreft bloeden, geen idee. Ik heb het deze ronde voor het eerst gebruikt (2x2 bollen per dag) en zwanger geworden. Overigens ben ik het sinds deze week (week 8) aan het afbouwen tot 2 bollen per dag (dus elke ochtend en elke avond één). Dit doe ik tot week 12 en dan stop ik er helemaal mee. Ben dus idd veel te bang voor een bloeding
Hopelijk hier ook na 48 uur. Dat zou morgenavond zijn. Wat wat jouw dosering Kris81? Met temperaturen leek alles wel als normaal zonder utrogestan. Niet hoger en ook niet constant. Enig verschil is de LF maar dat was dan ook de bedoeling
Ik heb het nu 2 cycli gebruikt. De eerste keer duurde het vier dagen voordat ik ongesteld werd, de tweede keer 5 dagen. Vond het best lang, want je wil natuurlijk snel verder. En inderdaad, utrogestan zorgt voor hogere temperaturen. Maar het zegt dus niks, want ik was helaas niet zwanger.
Vanochtend nog maar een x getest. Bij mijn zoontje was het ook pas met 16dpo positief. Maar geen 2e streep. Ik wil bloed zien haha
Het kan helaas wel een week duren voordat je ongesteld wordt. Temperaturen is niet meer betrouwbaar, als je hormoonmedicatie gebruikt.
Toch is mijn temp niet hoger geworden door gebruik utrogestan. Vandaag ook een flinke daling te zien én bloed Vrijdag mooi beginnen met clomid!
Begrijp ik het nou goed maar word je niet ongesteld als je utrogestan gebruikt? Ik gebruik 3x daags 200 mg en advies is om dit vanaf de iui 3 mnd lang te gebruiken. Ik moet over een kleine 2 weken voor een echo. Maar daarvoor kan ik toch gewoon spontaan ongesteld worden als mijn iui niet gewerkt heeft?
Je wordt idd niet ongesteld door de utro. Niet bij iedereen houdt het de hele boel tegen hoor, maar over het algemeen wel. Ikzelf heb tijdens het gebruik (nu nog steeds niet overigens) geen druppel bloed gezien.
Het lijkt me stug dat je drie maanden lang aaneengesloten aan de Utrogestan moet? Als je het voor je eisprong gebruikt, houdt het je eisprong tegen. Utrogestan wordt dus nooit aan het begin van je cyclus gebruikt, alleen in de periode tussen je eisprong en NOD. Na vruchtbaarheidsbehandelingen wordt het soms tot 12 weken zwangerschap gegeven. Constant aan de Utrogestan en gelijktijdig bezig met IUI, gaat niet samen. Misschien heb je het verkeerd begrepen? Dat de arts bedoelde dat je het de komende drie maanden na elke eisprong/IUI voorgeschreven krijgt? Of dat je in geval van zwangerschap het nog drie maanden door gebruikt?
Eens met Nina en Jippie. Ik moet precies 14 dagen na IUI een zwangerschapstest doen, en als die negatief is stoppen met de utro zodat ik ongesteld kan worden. Is de test positief, dan mag ik de utro wel veel langer blijven nemen. Ik zou het nog even navragen bij je arts voor alle zekerheid, want het lijkt me sterk dat je het 3 maanden moet nemen als je niet zwanger bent.
Hmm dan ga ik denk ik maar bellen. Want vrijdag zou ik ongesteld moeten worden... of niet in het gunstigste geval maar ik wil pas zondag testen omdat het dan 14 dagen na de iui is. Bij mij is op het laatste moment iui besloten ipv icsi maar daar zal dan toch geen verschil in zitten mbt het gebruik van utro...