Niet zwanger het jaar uit...dat's even slikken

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Babbel81, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Dag Dames, gisteren zijn de rode duivels weer langgekomen en bleek ook IUI6 mislukt te zijn:(:(
    We hebben a.s donderdag een gespek met de gyn, dus nog even afwachten hoe nu verder.

Maar nu is het wel echt zeker dat het dit jaar niet meer raak kan zijn...pfff had het vorig jaar al met de kerst en oud& nieuw al zwaar,maar kon mezelf nog wijsmaken dat ik vlg jaar met een kleine op schoot zou zitten, of in ieder geval eentje in me buik...
    Maar dat is dus niet het geval.

Dit topic is bedoel om de frustaties van afgelopen jaar even te kunnen spuien, zodat we het nieuwe jaar vol goede moed weer in gaan.

Dus kom maar op;)

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    2012 gaat gewoon een heeeeeel vruchtbaar jaar zijn ...
    lijkt mijn een mooie voornemen

3. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ hier hetzelfde

Vandaag ongesteld geworden na iui nr 10.. Iui is nu einde verhaal.. donderdag intake voor ivf/icsi.
    Had precies het zelfde gevoel als jij beschrijft vorig jaar kerst, was al de 2 kerst dat we tegen elkaar moesten zeggen hopelijk wordt vlg jaar ons jaar en zijn we minimaal zwanger met kerst. Helaas mocht het weer niet zo zijn..
    pff valt niet mee maar helaas is het niet anders en zullen we vol goede moed verder moeten..
    allemaal veel succes voor vlg jaar en ik duim voor jullie.. kuzz

4. meggytje

meggytje Actief lid

3 okt 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Frustraties genoeg hier...
    Gisteren punctie gehad van onze 3e IVF(dus laatste) 4 bruikbare eicellen en 9 miljoen zwemmers.
    Vandaag telefoon over de bevruchting...
    HEBBEN ZE MIJN EICELLEN OP DE GROND LATEN VALLEN!!!

Ik ben hevig teleurgesteld in het ZK...
    2011 is echt niet mijn jaar;
    - schoonzusje zwanger
    - zus zwanger
    - 2e IVF mislukt
    - moeder overleden
    - 3e IVF eicellen LATEN VALLEN!!

2012 wordt mijn jaar!!! Ik ben 2011 zoooo.... zat!!

5. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Juist! in 2012 zijn wij gewoon aan de beurt:)

6. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    @Meggytje, wat:$...je eicellen laten vallen?!!!! nou ja zeg:x

7. Wila

Wila Actief lid

11 okt 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel heel herkenbaar!!!!

Vorig jaar riepen we samen heel erg hard: 2011 is ons jaar!!!!!
    En dan gaat eindelijk ons wondertje komen......

We hebben onze 2e IUI gehad.... En as donderdag de uitkomst hiervan!
    Deze dagen zijn zo killing.... Zeker met het idee dat wanneer het nu niet raak is, we wederom niet zwanger het nieuwe jaar in zullen gaan! Ik was hier de afgelopen tijd al zo bang voor....
    Blijf natuurlijk hopen dat IUI 2 gelukt is... Alleen als dat niet zo is, wordt het echt slikken!
    De laatste maand denk ik steeds: Het zou zo'n mooi kerst kado zijn!
    Hoe leuk is het, om dan tegen iedereen te vertellen dat je zwanger bent!
    Dat je met oud/nieuwjaar weet dat inderdaad 2012 HET jaar gaat worden....

Ik blijf hopen op geweldig nieuws! Anders inderdaad hopen dat 2012 heel erg vruchtbaar gaat worden!

Heel veel succes en sterkte allemaal!!!!!!

8. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    ja, die december maand, die doet toch even weer wat extra's met je he? Dan realiseer je je dat er al weer een jaar voorbij is en dat de gedachte die je vorig jaar had (zo herkenbaar!) dat het volgend jaar rond deze tijd echt wel raak zou zijn, niet is uitgekomen. Dat maakt het ook weer wat moeilijker om jezelf er dit jaar weer mee te troosten.

Wij gaan nu net aan iui beginnen en er is nog wel kans nog dit jaar. Maar ik bereid me er ook al op voor dat het hem niet gaat worden. Ik weet het vlak voor kerst als het goed is. En ik droom ook om " het bericht" dan gewoon lekker al met kerst te vertellen. Maar ik bereid me er ook op voor dat het misschien wel niet zo is. Ik probeer me maar te troosten met het idee dat ik dan nog een keer, voor de zoveelste keer, een echt leuke, wilde kerst en oud en nieuw kan hebben.

Ik heb lang getwijfeld wat ik wilde doen met oud en nieuw, omdat.. ja wat nou als... het zou kunnen dat... etc
    Vorig jaar heb ik nog heel braaf en heel stiekem alle alcohol omzeild omdat ik in de wachtweken zat. Dat ga ik dit jaar niet doen. Ik ga een leuk oud en nieuw feest plannen dat vooral geschikt is voor als ik niet zwanger ben. Lekker dansen en het heel laat maken en ook lekker veel alcohol drinken als ik daar zin in heb.
    Mocht ik het wel zijn, dan drink ik met alle liefde fris en ga ik vroeg naar bed. Maar als het niet zo is, dan heb ik in elk geval nog wel een heel leuk feest. Ik probeer dan maar naar de voordelen te kijken van het feit dat we nog geen kinderen hebben. En hoewel ik weet dat ik (en jullie denk ik ook) die allemaal met alle liefde zou opgeven voor een kindje, gaat dat nou eenmaal niet. Dus dan ook maar zo lang mogelijk van profiteren.

Succes allemaal deze feestdagen. Maak er wat moois van! Hopelijk zijn het de laatste zonder kids!!

9. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Vasca, ja dat is inderdaad de goede instelling, zou probeer ik ook te denken, als we dan gaan stappen, of doordeweeks s'avonds nog even ergens heen gaan...nu kan het nog.

Over oud en nieuw vind ik nu zelfs nog lastig wat betreft de alcohol, als ik me cyclus zonder hormonen aanhou komt ik voor me NOD rond oud en nieuw uit...en mezelf kennende ga ik dan toch niet drinken, want ( ook al heb ik in een spontane zwangerschap geen vertrouwen meer) stel je voor dat het toch wel raak is:):p.

Was vorig jaar precies hetzelfde verhaal, dus zal w.s wel een paar wijntjes drinken,maar niet zoals ik zou doen als ik zeker wist dat ik niet zwanger was.

Hoezo het jezelf moeilijk maken;)

10. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Lieverds, wat herkenbaar allemaal. :(

Ik als echte kerst-gek had vorig jaar geen boom, geen lichtje niks, ik zat dr helemaal doorheen toen!
    Deken over mn hoofd, en wachten tot t januari is, dat had ik t liefste gedaan in December.
    Ik zat toen HEEL diep in de put, en wist me geen raad met mijn gevoelens.

En nu sta ik aan de andere kant, de kant met geluk, en een wonder.
    We hadden ons vorig jaar December niet voor kunnen stellen hoe we ons nu zouden voelen......

Ik weet dus heel goed hoe jullie je voelen, en hoe ongelofelijk moeilijk deze dagen kunnen zijn.
    Daarom voor alle kanjers een dikke knuffel, en houd vol.

11. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    O Babbel wat balen meid! Ben benieuwd wat er uit het gesprek komt.
    Hier eigenlijk precies hetzelfde: vorige jaar kerst en oud en nieuw was ik zo verdrietig, maar had mijn hoop gezet op 2011. Maar ook hier geen zwangerschap in 2011, alleen 2 operaties en het vooruitzicht ivf. Dat is toch wel flink slikken.

12. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Ja Leentje , het zit jou ook niet mee:( wanneer moet je naar Gent?

13. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Vorig jaar dacht ik: erger dan dit jaar kan niet...
    2010: een MK en 4 mislukte IVF/ICSI pogingen

2011: 1 mislukte ICSI poging, 2 mislukte eiceldonatiepogingen, bedrijf van man gaat slecht en ik zie door dat soort dingen adoptie ook zwart in :(

2012: een "waar" zegster heeft 2 kindjes gezien...
    Heb nog 2 cryo's, maar laat ze per 1 tp-en... hmmmm hoe waar is waar dan? Of wordt ons adoptiekindje ook in 2012 verwekt/geboren?

Deze kerst is weer donker (of lees diep-zwart) en heb er echt helemaal geen zin in. Al helemaal niet in oud en nieuw, want dan komen onze vrienden allemaal bij elkaar en er zijn altijd "leuke" nieuwtjes. BARF!

14. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Vreselijk die laatste weken doorworstelen, sinterklaas bijna achter de rug, nu op naar de kerst, tot zover komen we er wel doorheen, maar dan...
    Vorig jaar in elkaars armen staan janken! Hoe mooi was onze droom het jaar daarvoor, misschien ligt er dan wel een kleintje in huis met oud en nieuw, of misschien nog in de buik. Nu 3e keer oud en nieuw en nog steeds een lege buik. We hebben 30 december een ander soort feest en ik denk dat ik de 31e op tijd op bed lig, MET deken over mijn hoofd. En 's morgens met goede moed het nieuwe jaar in, want nou moet het toch ook es een keer ons jaar zijn. (hoewel we wat met 13 hebben en ik hoop niet dat we moeten wachten tot 2013, pfffff...

Succes meiden, we moeten maar vooruit kijken!

lfs

15. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik heb vorige week een intake gehad en voor volgende week staat een operatie gepland. Het gaat wel snel opeens, maar na de operatie moet ik 3 maanden kunstmatig in de overgang, dus even rust.

Zou je voor ivf gaan als ze het adviseren of wil je liever nog een paar keer iui?

16. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Dat is nu wel snel dan. De 3 mnd rust zullen wel erg lang aanvoelen ,maar aan de andere kant ga de dan het ivf traject is, dus dan is het misschien wel fijn om een timeout ervoor te hebben. Pfff wat een gedoe hè?!

Ik zou nog wel voor iui willen gaan. Laatste keer waren er 2 grote follikels en een kleintje,dus mooi resultaat van het spuiten. Zie wel tegen de bijwerkingen van de hogere dosis hormonen op van de ivf, dus dan liever nog een paar kansen met iui.
    En als het dan in april nog niet is gelukt,met ivf starten.

17. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hee meiden,

Ik heb even getwijfeld of ik hier wel iets moet posten, maar het onderwerp was voor mij ook zo lang zo relevant dat het me erg aan blijft spreken. Ik wil jullie bij deze dan ook heel graag een hart onder de riem steken. Ik weet dat individuele verhalen niets zeggen, maar mij gaven ze soms toch een beetje hoop. Dus bij deze: voor ons was vooral oud en nieuw ook altijd weer zo'n pijnlijke mijlpaal. Drie jaar lang zeiden we om twaalf uur tegen elkaar 'misschien zijn we volgend jaar wel met zn drietjes, elk jaar een beetje minder enthousiast en elk jaar met minder hoop in onze stemmen en harten. Ik kan me vorig jaar nog zooo goed herinneren. Even na twaalven, Nanaman gaat het verplichte rondje buurtjes af terwijl ik niet naar buiten durf omdat mn ogen dik zijn van het huilen. Zo sta ik met een glas champagne, koppijn en dikke betraande ogen naar buiten te staren...Ik weet nog zo goed hoe ik stiekem toch dacht 'volgend jaar zal ik vast weer zo staan'.
    Dit jaar even naar twaalven zal ik zeker weten weer betraande ogen hebben en niet naar buiten willen, maar wel met een hele andere reden...
    Hoeveel jaar er ook voorbij gaan, volgend jaar is altijd weer een heel nieuw jaar, waarin alles echt anders kan gaan. Dus hoe moeilijk het je dit jaar ook gaat vallen, geef de moed niet op!!! Ik duim voor jullie allemaal!

18. marlida

marlida Actief lid

14 nov 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi allemaal,

Ook hier heel herkenbaar! December 2010 had ik echt niet verwacht om in december 2011 nog altijd bezig te zijn. Voor mij twee jaar nu, nog wel in milde vorm vergeleken met anderen hier, vandaag krijg ik mijn tweede iui. Maar het maakt het wachten, de frustratie en het hopen niet minder!
    Er is nog hoop dat ik op 20 december positief test..
    En anders, Vasca, dan ben ik het met jou eens, dan ga ik deze kerst en oud en nieuw toch even genieten! Het leven stilzetten is geen optie!

Nu eerst twee weken op het wachtbankje en duimen, hopen en fantaseren over een positieve test!

Allemaal veel succes en sterkte en alle geluk voor 2012, een mooi jaar om mama te worden lijkt me!

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Elk jaar met oud en nieuw wordt er geroepen: dit jaar, is jullie jaar. Maar tot nu toe is ons jaar nog niet aangebroken hoor :(
    Ik hoop dat we 2011 af gaan sluiten met heel erg goed nieuws. Want voor ons is het nog mogelijk om dit jaar nog zwanger te raken. Ik hoop het heel erg, want dit is onze laatste poging.

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Nana, wat prachtig geschreven! Ik heb er tranen van!

Deel Deze Pagina