UMC Zorgverzekering en de Geertgen kliniek ik kom er niet meer uit!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Lola1979, 13 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola1979

Lola1979 Lid

15 okt 2013
    77
    0
    0
    40 uur werken op kantoor, heel veel sporten en pro
    Arnhem
    Het volgende krijg ik vandaag medegedeeld;

Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u nog een vraag stelt over de vergoeding van de behandelingen bij de Geergen kliniek.

De kosten in 2014 worden voor 100% vergoed mits u aan de voorwaarden voldoet. De kosten worden rechtstreeks gedeclareerd door de zorgaanbieder. Vanaf 2015 kunnen de kosten niet rechtstreeks worden gedeclareerd door de zorgaanbieder. U ontvangt de rekeningen zelf. Ook is het mogelijk dat u een gedeelte van de kosten niet vergoed krijgt, naast het verplicht eigen risico, omdat wij geen prijsafspraken hebben gemaakt met deze zorgaanbieder vanaf 2015

Lees ik het nou goed en worden niet alle kosten meer vergoed??? Maar het zit toch in de basis? Ik snap er niets meer van.. Plus ik heb een restitutie verzekering, kan iemand nij dit in Jip en Janneke taal uitleggen?

xxx Lola

2. Lola1979

Lola1979 Lid

15 okt 2013
    77
    0
    0
    Arnhem
    Nou duidelijk

In 2014 hebben wij een tarief afgesproken. Dit tarief wordt voor 100% vergoed. In 2015 is er geen contract en worden de kosten vergoed tot het WMG tarief. Mogelijk moet u dan een gedeelte van de kosten zelf betalen en de rekeningen zelf bij ons indienen.

Wanneer u de kosten digitaal bij ons declareert hebt u binnen 9 werkdagen het vergoedingsbedrag op uw rekening. Wanneer u via de post uw nota's indient duurt het maximaal 3 weken.

3. peetjo

peetjo Actief lid

23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    Interessant topic.
    Ik ben bezig met uit zoeken of het voor mij gunstig is om over te stappen ivm een 4de en eventueel 5de ivf poging.
    Het is echter wel fijn om te weten of het helemaal vergoed word of niet.

Wat is het WMG tarief, en is dat een tarief die Geertgen ook gebruikt?

4. Lola1979

Lola1979 Lid

15 okt 2013
    77
    0
    0
    Arnhem
    Wet marktordening gezondheidszorg dat betekent het, het staat voor dit jaar op de site van Geertgen maar voor volgend jaar nog niet, ik heb Geertgen meteen deze antwoorden verstuurd zodra ik bericht heb zal ik het hier posten. Wij zijn ook bewust naar UMC overgestapt voor de 4e en 5e poging.. Tot nog toe alleen maar gezeur met deze verzekering, je kunt ze het beste mailen want alle call medewerksters spreken mekaar tegen, als je mailt heb je het in ieder geval zwart op wit.

5. peetjo

peetjo Actief lid

23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    Ik lees het graag als je antwoord hebt van Geertgen, ben benieuwd.
    Helaas zijn er verder niet zoveel opties qua verzekeringen voor een 4de en 5de poging, gaat het met vergoeding enz wel goed?
    Weet jij of je als je overgestapt bent gelijk een volgende ivf kan doen of heb je een formulier van Geertgen nodig ofzo?

Heb nu een lijst met vragen naar de UMC zorgverzekering gemaild, hopelijk binnenkort antwoorden.

6. mnr

mnr Niet meer actief

Ik ben ook wel heel benieuwd! Zou wel heel fijn zijn als het zou kunnen!

7. Lola1979

Lola1979 Lid

15 okt 2013
    77
    0
    0
    Arnhem
    Hi meiden,

Ik heb een reactie van Geertgen naar mijn mening positief, wij blijven daar dan ook gewoon.

Het antwoord van het UMC is naar mijn mening gebaseerd op de relatie die zij had met het behandelcentrum voor het faillissement (Stichting Geertgen).

Op dit moment zijn wij juist met de VGZ-groep in gesprek over het jaar 2015. Mocht dit niet tot een overeenkomst leiden dan adviseer ik u zeker uw restitutiepolis voort te zetten.

Patiënten die op dit moment een restitutiepolis hebben zitten bij ons goed. Met de tegemoetkoming die wij verstrekken van maximaal 10% hebben zij dit jaar nagenoeg geen eigen bijdrage.

Ik ga er vanuit dat er wat betreft de vergoedingen door de zorgverzekeraars bij een restitutiepolis in 2015 geen grote veranderingen zijn. Dit betekent dat, mochten wij er niet in slagen een overeenkomst te sluiten met de VGZ-groep, u met een restitutiepolis ook in 2015 bij ons goed zit.

Houd u in ieder geval de komende tijd onze website in de gaten. Op het moment dat er meer duidelijkheid is wat betreft de contractering van zorgverzekeraars vermelden wij dit op onze website.

8. Lola1979

Lola1979 Lid

15 okt 2013
    77
    0
    0
    Arnhem
    @Peetjo

Wij hebben eerst informatie aangevraagd bij het Geertgen en dan krijg je een brief met alles wat je moet regelen (o.a dossiers opvragen van het ziekenhuis waar je onder behandeling bent geweest) als dat allemaal binnen is krijg je een intake en daarna kun je gewoon beginnen met de behandeling alleen als je de 4e of 5e poging gaat doen moet je het eerst aanvragen bij het UMC deze papieren kun je downloaden bij hun op de site.

Wij hebben problemen gehad met betalen omdat Stichting Geertgen Failliet was gegaan en het UMC niet aan failliete kliniek gaat uitkeren, logisch op zich, maar ipv ze dat dan ook even doorgeven aan ons.. Wij kregen een aanmaning van Geertgen binnen met de vraag waarom er nog niet betaald was? Terwijl wij alles netjes naar het UMC hadden doorgestuurd (via p.c, gaat sneller) uiteindelijk naar een hele hoop telefoontjes kregen wij in een keer €1900 op de rekening gestort daarvan moet je nog wel de eigen bijdrage in een keer ophoesten want daar kun je dan geen regeling meer mee treffen, maar wij waren allang blij dat het nu klaar is.

Dus tja, voor de 4e en 5e poging is dit alles mij wel waard..

Succes!

9. peetjo

peetjo Actief lid

23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    @Lola:
    Dank je wel voor het delen van deze info.
    Klinkt inderdaad positief. Of ze krijgen een contract met elkaar, of we hebben een restitutiepolis waardoor je sowieso goed zit. Ik wacht alleen nog even de antwoorden van UMC verzekering af voordat ik beslis om over te stappen, maar dat kan toch pas in januari. ( en we hebben over 2 weken nog een laatste terugplaatsing, dus misschien helemaal niet nodig om over te stappen)

Overstappen naar Geertgen hebben wij al gedaan, zijn daar helaas al 3jaar in behandeling (4 ivf pogingen, waarvan 1 zelf betaald).
    Heb een formulier gezien op de site van UMC, maar die leek meer te gaan over therapieën ofzo, maar die is dus ook hiervoor?
    Als we overstappen dan maar gelijk invullen zodat we daarna gelijk verder kunnen.

Vervelend dat de betaling met het faillissement niet goed ging, maar ook wel begrijpelijk dat ze dan voorzichtig zijn. Wel jammer dat ze dan niet communiceren inderdaad. Verder gaat het dus wel makkelijk/goed met betalingen?

Inderdaad komende tijd maar goed de website in de gaten houden en hopen dat UMC een contract aangaat met Nij Geertgen
    (misschien een domme vraag maar vgz is toch niet hetzelfde als UMC verzekering?)

10. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Uhm... Ik breek even in. . ;)
    Ik lees hier over een 5e poging? Is dit een volledige icsi/ivf poging?
    Ik heb 4 pogingen gehad maar helaas tot niets geleid.. Ik wist niet van een 5e poging af? ?
    Kan iemand mij hierover meer vertellen?
    Liefs visje

11. peetjo

peetjo Actief lid

23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    Heb gisteren precies om 5uur een mail terug gehad van UMC zorgverzekering. ziet er erg positief uit allemaal.

Ik kan per januari overstappen, zonder medische selectie, wachtlijst enz.
    Moet wel gelijk het duurste pakket nemen, want die kan je alleen in januari overzetten, niet op een ander moment in het jaar.
    Daarna worden een 4de en eventueel 5de poging zowieso grotendeels vergoed (waarschijnlijk helemaal).

@visje: zoals hierboven geschreven word bij UMC zorgverzekering ook een 5de poging ivf/icsi vergoed als je het duurste pakket hebt. Of het helemaal vergoed word ligt grotendeels aan de tarieven van het ziekenhuis of behandelcentrum waar je zit. Als die erg duur zijn kan het zijn dat je een klein deel zelf moet betalen, maar waarschijnlijk niet.

12. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    @peetjo Kijk! Dat is Nog eens super nieuws! Misschien volgend jaar poging 5 proberen? Ik had mijn hoop op wat dan ook al verloren :(
    Maar eens in verdiepen. Ik zat bij het umcg maar daar ga ik niet weer heen. Ze zijn niet eerlijk geweest zo bleek in het eind gesprek. .
    Dus nu kijken waar ik terecht kan en of de verzekering mee wil werken?
    Dank voor deze positieve berichten! !
    Xxx visje

13. Lola1979

Lola1979 Lid

15 okt 2013
    77
    0
    0
    Arnhem
    @ Peetjo, klopt UMC is onderdeel van VGZ een van de drie grootste verzekeraars van ons land en "ja"deze hebben nu geen contract met Geertgen.. Dat is mij gisteren nog telefonisch meegedeeld maar ze zijn er volop mee bezig en ik persoonlijk ga ervan uit dat het goed gaat komen ze kunnen als zo'n grote verzekeraar toch niet achterblijven... Denk ik dan maar he.

@Visje klopt inderdaad een 4e en 5e vergoeding, er is nog een zorgverzekering namelijk Univé Zorgzaam en dat is een zorgverzekering als jij of je partner bij defensie hebben gewerkt:)
    Dus er is nog hoop!

Vorig jaar hebben wij hier diverse topics over geopend

Succes

Deel Deze Pagina