IVF/ICSI sept/okt

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Tess27, 15 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Hallo dames,

Ik schrijf al een tijdje overal mee maar dacht laat ik net als eerder weer een onderwerp openen met dames die ook bezig zijn voor hun wens..

Wij zijn gestart 3 september met de decapeptyl en zondag ongesteld geworden , nu komt woensdag de gonal f 150 eenheden er bij en woensdag er op 1e echo, onze 3e icsi.

Dus wie schrijft er mee....

Verleden staat in onderschrift een beetje.

2. liesbeth1987

8 aug 2014
    51
    14
    8
    NULL
    NULL
    Hey Tess,

wij zijn in september gestart met de 4e IVF/ICSI behandeling. Ik zit nu op dag 10 van mijn cyclus, dag 9 stimulatie (menopur). Ik heb ondertussen al 2 echo's gehad en er zijn een 10-tal follikels te zien. Woensdag nog een echo en vrijdag zal wrs de punctie zijn.

Je start woensdag zie ik, spannend! Ik heb nog nooit gonal f gebruikt dus ik weet niet goed hoe de dosering daarin is. Is dat een hoge dosis, 150eenheden ? Ik moet telkens van in het begin starten met de hoogste dosis, want anders heb ik te weinig reactie.

3. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Ik had juist van menopur heftige reactie en nu hogen we de gonal op omdat het ook 3e poging is. Morgen starten spannend!

Nog meer dames? Kom maar! Gezellig groepje ;)

4. liesbeth1987

8 aug 2014
    51
    14
    8
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het ondertussen met het spuiten tess ? Wanneer heb je de volgende echo?

Hier gisteren punctie gehad, het resultaat is 14 eicellen. Nu bang aan het afwachten of er bevruchting zal zijn, straks telefoontje van het labo, ben echt nerveus :)

5. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Succes en sterkte Liesbeth! Ik duim voor je!

6. Celia2

Celia2 Actief lid

22 apr 2009
    204
    0
    0
    Hoi Tess en Liesbeth,

Wij beginnen over 1,5e week aan onze eerste IVF/ICSI behandeling. 1 oktober eerste injectie. Afhankelijk van de beweeglijkheid van de zaadcellen krijgen we of IVF of ICSI. Ben heel benieuwd en vind het ook wel heel spannend. Heb nu deze maand een Lucrin depot voor een maand gekregen en vanaf 1 oktober beginnen met dagelijks Lucrin te spuiten en vanaf 4 oktober Gonal-F en een capsule, weet zo even niet meer wat de naam daarvan is.

Mijn geschiedenis kun je ook hieronder globaal lezen.

Heel veel sterkte meiden!!

7. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Hoi allemaal,

Heb afgelopen zaterdag een cryotp gehad, 8 cellig. Lijkt me leuk om met jullie mee te schrijven.

Liesbeth, weet je al hoeveel bevruchtingen jullie hebben?

8. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Spannend Liesbeth , ben ook benieuwd. 14 eicellen is wel super!

Voor jullie ook spannend Sandra, 8 cellig is echt goed hoor.

Vanavond de 6e gonal, heb het idee dat er iets gaande is qua groei, vind die 1e echo echt zo spannend altijd, dan weet je wat er ongeveer gebeuren gaat qua hoeveelheid. Woe ochtend 8.50 mag ik.

9. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Tess dat schiet al op woensdag. Na hoeveel dagen spuiten had je bij je vorige behandelingen de punctie?

Zie dat je al twee keer een mk hebt gehad, heftig. Heb je daarna extra onderzoek gehad?

Succes woensdag!

10. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Nee helaas geen extra onderzoek , vraag me af wanneer ze t dan doen...

Vorige keer met 14 dagen , maar hier geen echo's t weekend dus dat is wel vervelend vind ik, als ik woe moet en vrijdag word het pas maandag weer..

11. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Echt apart dat het in ieder ziekenhuis anders is. Wij kunnen in het weekend wel afspraken maken. Maar moeten voor de punctie en tp weer naar een ander ziekenhuis.

Fijn dat je waarschijnlijk deze keer dan ook wel ong naar 14 dagen de punctie zal hebben. Ik had vorige keer 30 dagen gespoten voor de punctie, werd er gestoord en dik van haha.

Echt spannend zeg, 3e keer. Ga je straks 1 of 2 emmy's terugplaatsen? Ben je nu extra zenuwachtig omdat het de derde keer is? Je weet dat je lichaam het kan. Je bent tenslotte al 2 keer eerder zwanger geweest, een kwestie van tijd voor de embryo echt blijft plakken zou je zeggen... Ik duim in ieder geval voor je mee!

12. liesbeth1987

8 aug 2014
    51
    14
    8
    NULL
    NULL
    Sandra, ik duim voor je cryo! :)

Tess, jammer dat er in het weekend geen echo's gedaan worden. Maar puncties toch wel dan ?

Wij hebben zaterdag jammergenoeg bericht gekregen dat er alweer geen enkel embryo is ontstaan.
    We waren er het hele weekend echt kapot van, nu nog, maar, ik heb gisteren een afspraak gemaakt in het CRG Jette, voor een 2e opinie. We begrijpen gewoon niet hoe dit kan, zelfs met geassisteerde eicelactivatie geen enkele bevruchting! Ik heb al veel gelezen en zie telkens dat er veel meiden zijn die weinig bevruchtingen hebben of embryo's van slechte kwaliteit, maar, wij hebben nu al 3 pogingen na elkaar 0 bevruchtingen, uit telkens 9 - 14 eicellen!

Het meest bizarre vinden we dat we bij de eerste poging uit 9 eicellen wel bevruchting hadden, 3 embryo's, waarvan er 2 goed doordeelden, 1 op dag 3 8-cellig en 1 6-cellig, beiden zonder fragmentatie, dus een topembryo en een goed embryo. Ik ben er zelfs heel even zwanger van geweest (vroege miskraam). Dus toen kon het wel, en dan ineens een paar maand later, in een ander ziekenhuis (UZ Gent ipv Jan Palfijn Gent) lukt het niet meer, 3 IVF/ICSI pogingen na elkaar niet :(

We kunnen voor de 2e opinie terecht in Jette op 21 oktober, hopelijk kunnen zij ons wel helpen, of zien zij iets dat de gyn die we tot nu toe hadden niet zag... Of wie weet hebben zij een beter labo en hebben we bij hen betere resultaten...
    volgens de gyn waar we nu in behandeling zijn is onze enige optie nu nog eiceldonatie. Mijn man is verminderd vruchtbaar maar dat zou geen belemmering mogen zijn voor ICSI, en er is al onderzoek gedaan op mijn eicellen, waar "niets speciaals" bij gevonden is. Wij willen enorm graag een kindje, waardoor we zeker willen doorgaan met een eiceldonor of spermadonor, maar dan willen we wel een beter antwoord dan enkel "we weten niet wat er is, en daarom wordt het een eiceldonor". We willen gewoon zeker zijn dat het echt niet kan om zwanger te worden, met een eicel en een zaadcel van ons 2, vooraleer we doorgaan naar de volgende stap.

Sorry voor mijn geklaag :)

13. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Jeetje Liesbeth, wat heftig allemaal! Als ik je verhaal zo lees vind ik het ook echt bizar. Dat je eerrst wel bevruchtingen hebt gehad en nu niet...Groot gelijk dat je eerst alles tot op de bodem uiitzoekt voor je een verdere stap gaat ondernemen. Ik hoop dat je betere antwoorden gaat krijgen! Succes meid, is niet niets...

14. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Wat heftig zeg Liesbeth , jeetje .. Hopen nu op een mooi wonder..

Sandra , we plaatsen er zoizo 1 terug als we dan al mooie bevruchtingen hebben , omdat wij denken dag steeds 1 weer een mooie kans is..

Zo benieuwd naar morgen.. ons zkh doet weekend niks maar mocht het zo uitkomen kan er wel een punctie gedaan worden en de artsen komen dan alleen daar voor naar t zkh , stom eigenlijk. De rest na de punctie gebeurd in het VU.

15. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Groot gelijk heb je om er 1 terug te laten plaatsen. Die ene kan genoeg zijn :)! Succes morgen, spannend!

16. Celia2

Celia2 Actief lid

22 apr 2009
    204
    0
    0
    @Liesbeth: wat een tegenvaller zeg!! Kan me voorstellen dat je een super rot weekend gehad hebt! En je klaagt helemaal niet hoor, je legt het gewoon goed uit en het valt ook niet mee zo 3 keer achter elkaar geen bevruchtingen! Het zal ook niet meer vergoed worden dan nu denk ik he?
    En het is je goed recht om het eerst allemaal goed uit te zoeken voordat je met donormateriaal verdergaat, dat is weer een hele stap verder.
    Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel antwoorden krijgt!

17. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Goede start echo!! Oh echt ben er zo blij mee..Alle keren kwam het uit op 5 a 6 en nu aan beide kanten 6/7 stuks.. Rechts was de grootste 10 mm en de rest 9.. links grootste 12 mm en de rest 10 a 9.. vrijdag terug. Bms was 3 lagen en 10.1 mm

18. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Tess, wat goed! Eindelijk positief nieuws!
    Hier een ongelofelijke rot dag. Net ongesteld geworden, 4 dagen na de terugplaatsing :(

19. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Hoe kan dat nou??? Zo snel? Heb je t zkh al gebeld?

20. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Vorige keer bij mijn verse tp werd ik met medicatie na 6 dagen ongi.
    Nu had ik op dag 17 een eisprong. Op dag 22 de tp in natuurlijke cyclus zonder medicatie en na 26 dagen (nu) ongi...
    meestal ben ik tussen de 26 en 28 dagen ongi.
    Ik kan morgen pas het zkh bellen tussen 10.30 en 11.30 ( bel uurtje).

Deel Deze Pagina