Unassisted Birth

Discussie in 'De bevalling' gestart door Amom22, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amom22

Amom22 Niet meer actief

sorry, maar zeker ook niet alles gelezen of wel? Ik woon in de U.K. niet in NL. En fijn vor jedat je verloskundig zo fijn was, maar hier is de gezondheidszorg wel een tikkie anders!
    En ja, je kunt ook heeeel rustig zijn tijdens een bevalling en ja ik wil mijn kindje er ook gewoon bij hebben! En ja het zal ook gaan huilen en hij hoeft er echt niet constant bij te blijven, hij kan ook eventjes met iemand anders weg.Zie het maar als een belediging naar vk, maakt mij niet uit. Zij hebben 4 jr gestudeerd ik ben 2 jaar bezig. Dat is nog wel wat anders dan morgen chirurg worden! Verloskundigen leren ook hoeveel bloedverlies normaal is en niet, ze doen heus geen abacadabra, wat ik probeer te zeggen het zijn normale mensen die ervoor gestudeerd hebben. Studeren is gewoon iets wat de gemiddelde persoon kan doen, waarom een aanstaande moeder niet? Het is wel makkelijk om steeds weer op de verloskundige terug te komen, maar ik heb al een aantal keer gezegd, dat die hier heel anders zijn, meer de Amerika toestanden! Wanneer je kindje af is heeft niks met het aantal weken te maken. Sommige kindjes zijn af bij 39 weken andere bij 43 weken. En ik zal heus niet dorgaan met thuisbevallen als het vruchtwater niet schoon is! Je gaat er per definite vanuit dat ik niks weet over probleembevallingen en zwangerschappen.
    Dan weer iets waar je blijkbaar overheen hebt gekeken in dit topic. Ik had al gezegd dat als de placenta vooraan ligt dat ik niet thuis zou bevallen.
    Je kunt het vergelijken met thuisbevallen. Mensen die daarvoor kiezen gaan toch ook naar het ziekenhuis als het niet lukt. Waarom denk dat ik dat niet zou doen? Tuurlijk als het niet lukt dan lukt het niet!

2. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Als ik hoge bloeddruk en eiwit in mijn urine zou hebben zou ik ook echt niet zelf meer een UA wllen hoor!
    Jullie gaan ervan uit dat ik kosten at kost een UA,dat is niet zo! Heel graag maar ik denk heus wel na hoor!
    Ik ben ook erg blij met de medicijnen en technologie maar het wordt tegenwoordig te snel ingezet. In jou situatie is het terecht en zou ik er ook neit over twijfelen en dan vind ik een echo ook heel normaal. Maar als daar niets naar leid, nee dan geen echo. Jij had dus eers een hpge bloeddruk en eiwit, ja dan begrijp ik best hoor dat een echo op zijn plaats is!

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja maar dat weet je dus niet als je geen echo laat maken..

4. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Ik veroordeel je niet op persoon......en 6 pagina's teruglezen, gut dan kan je wel iets missen in deze discussie...

Wilde alleen maar uitleggen waarom ik WEL echo's zou laten maken, waarom ik WEL met hulp zou bevallen en tja, dat de medische wereld in UK anders is dan hier, dat weet ik ook wel, daarom had ik het niet over helemaal medisch bevallen maar wel over begeleiding bij de bevalling...

Maar goed, ik probeerde met respect de tegens tegenover jouw voors te zetten, neem aan dat je dat wilde weten, anders open je hier geen topic. Maar zo defensief reageren, pffff.... zet dan je verhaal op het forum van Unassisted Birth, daar krijg je vast geen tegenspraak!

5. Amom22

Amom22 Niet meer actief

als je ontsluiting hebt kun je de placenta voelen. Dan kun je dus altijd nog naar het ziekenhuis

@jutte Dat snap ik best, maar ik blijf mezelf maar herhalen :p wat betreft de midwifes hier, die zijn thuisbevalling niet gewend dus die doen er alles aan om je maar naar het ziekenhuis te krijgen.

Om een voorbeeld te geven hoe de afspraak bij een midwife er hier uitziet:
    - Bloeddruk, gewicht, lengte, voorgeschiedenis, eiwittest, bloedtest, vaginaal onderzoek, buikonderzoek, doptone.
    behalve lengte en voorgeschiedenis worden deze handelingen allemal elke keer weer herhaald. Voor zover ik weet worden vaginale onderzoeken in Nl niet gedaan.en bloedtest toch maar 1 keer?
    Ook krijg je hier tussen de 2 en de 5 keer een echo (gemiddeld)
    Wat ze bij ELKE afspraak doen is thuisbevalling uit je hoofd praten. Ze zijn verplicht om wel een midwife voor je te regelen, maar meestal als je betl dat je aan het bevallen bent zeggen ze dat het zo druk is in het ziekenhuis dat ze echt geen een kunnen missen. En tsja dan moet je dus naar het ziekenhuis. Een independent midwife kost algauw duizenden ponden, das nog meer in euro's! Dus tsja, zo makkelijk is het allemaal niet!

6. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Mijn moeder heeft de bevalling van mijn oudere broer bijna niet overleefd..... terwijl ze zelfs in het ziekenhuis was....
    Als ze thuis was geweest, had ze t zeker niet overleefd, laat staan als ze alleen was geweest.....
    Dus voor mij is het duidelijk....

Als het alleen voor t kind was , zou je toch ook met hulp thuis kunnen bevallen....? Dan komt de kleine toch ook in een rustige omgeving terecht....

Die weeenstorm krijg je zowiezo als de vliezen breken...
    Zelf ben ik ook ingeknipt en is mijn kleine ook met de vacuumpomp gehaald... ook met geruk en gesjor.... en JA om het vlotter te laten lopen, waarom.... tijdnood van de GYN?
    Nee, mijn kind was al wat blauw toen ie eruit kwam, hij had klem gezeten, omdat hij het heuveltje niet over kon, moeilijk te controleren zelf, toch?....

Ik had trouwens een normale cyclus vorige zwangerschap en ik voel mn eisprong.... toch zat mijn datum 10 dagen er vanaf.... en er zijn hier op het forums zelfs vrouwen die met ovulatietesten pas 19 dagen overtijd positief testen, omdat ze een late innesteling hebben.... dus tja... 19 dagen verschil is nogal wat...!

Tja zoals vlinder al zei het is jouw kind en jouw lichaam..... en jouw keuze....

xxmona

7. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Nou ja, laat ik in ieder geval dan eindigen dat ik respect heb voor je nuchtere instelling hierin! Ik weet zeker dat ik er iemand bij wil hebben die in geval van nood op zou kunnen treden, jij staat daar blijkbaar relaxter in!

Ben wel benieuwd wat je uiteindelijke keuze wordt en hoe dat is gegaan....post je dat wel, over een weekje of 5?

8. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Als hij klem heeft gezeten heeft het zeker ook lang geduurd of niet?

Wat betreft de cyclus, ik ben het er niet mee eens, als je een normale cyclus hebt is je uitgerekende datum 240 dagen later danje eerste dag van laatste menstruatie. En ik snap niet hoe ze dat nou kunnen veranderen? Omdat hij toch al wat groter was/ of toch kleiner? Dat had ik net al gezegd dat het niet zo erg is als kinderen eerder of later geboren (mits geen complicaties) want elk kind is niet met 40 weken klaar!

9. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Zullen we daar 35 weekjes van maken, hihi

10. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Zit die alles vol verbazing te lezen, vooral jou stelling: VK's zijn ook maar mensen, oke ze hebben er wel voor geleerd..maar dan kan ik dat toch ook.

Ten eerste, ben jij diegene die daar een kind ligt te baren..dus of jij wel zo helder kan denken om alles zelf te controleren van onderen tijdens je bevalling :(

Bij mijn eerste bevalling was ik redelijk helder en kan ik alles zuiver herinneren. Maar de laatste, ppfff het was zoooo heftig dat ik op dat moment niet eens mijn hand naar beneden had kunnen brengen omdat deze alles vastpakte wat in mijn omgeving voor handen was om de heftige weeen op te vangen.

Ten tweede, oke zij hebben ervoor geleerd maar dan kan ik het toch ook...? Damn, een hartchirurg heeft ook geleerd..dus dan kan jij ook een pacemaker plaatsten? :rolleyes: Die logica snap ik niet helemaal.

Er kunnen toch altijd scenario's voordoen waar op dat moment accuut ingegrepen moet worden? B.v je kindje komt tijdens de baring vast te zitten met haar/zijn schoudertjes!?! Je kindje is een sterrekijkertje, wat dan?

Bij mij waren de weeen zo heftig dat de zuurstofgehalte van mij en mijn kleine knul angstvallig naar beneden kelderde waardoor ik met een zuurstofmasker direct mijn persweeen moest wegpuffen zodat hij kon bijkomen..anders was het echt verkeerd afgelopen. Zelfs ik ging hierdoor 2 keer out, hoe ga jou man dat oplossen als jij ligt te persen en jij gaat out en jullie zijn met zun tweeen zonder gekwalificeerde hulp die hiervoor 'geleerd' hebben. Hoe ga jij zulke scenario's indekken...?

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ze is nog maar vijf weken zwanger Jutte!

Amom, ik snap dat je je nu aangevallen/onbegrepen voelt. En ook dat het bij jullie anders gaat. Maar het is voor ons gewoon heel slecht te begrijpen dat je zo'n risico durft te nemen met het leven van je kindje. En dan kun je 1000 keer zeggen dat een echo misschien schadelijk is, of een doptone, maar dat is voor mij gewoon niet vergelijkbaar.

Maar zoals ik al eerder zei: jouw lijf, jouw kind, jouw risico. Ik hoop gewoon dat alles goed zal gaan.

12. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Wat ik al vaker heb gezegd, als het niet lukt lukt het niet, net zoals bij jouw 2e bevalling, lukt niet, prima dan houdt het op. Ik ga niet door tot het uiterste!

Er zit een groot verschil. Een zwangerschap is geen ziekte, daar is het wel tot gebombardeerd de afgelopen jaren! En een bevalling is zoiets natuurlijks!

Als er iets acuuts gebeurd dan ga je net als bij een gewonen thuisbevalling naar het ziekenhuis.

13. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Niet mijn ervaring: maar mijn nicht is bevallen zonder VK, weliswaar niet gepland, maar de vk stond vast op de weg ivm met een ongeluk.. de baby is dus in de woonkamer geboren.. gelukkig was alles goed (met haar en de baby) maar niemand had er aan willen denken dat er iets fout was en er geen medische assistentie was :(
    Denk er goed over na zou ik zeggen, het is niet niets zeg maar ;)

Oh..schiet me nog iets te binnen.. is een badbevalling dan niets voor je? (weet niet of die suggestie al is geweest hoor) Ik zag laatst een filmpje op youtube, en dat zag er wel relaxed uit (voor zover dat kan bij een bevallig :) ) en de ingrepen van de vk/gyn vielen ook wel mee

14. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Nee op zich was t een snelle bevalling.... maar hij paste gewoon niet... en kwam dus klem te zitten... Ze zagen ze hoofdje verschijnen, maar ipv dat hij vooruit ging schoot hij terug, omdat hij niet het heuveltje overkon....

Iets eerder of later is idd niet erg.... 19 dagen verschil is wel erg veel... toch?
    Trouwens mijn moeder was volgens haar eigen datum eind juli uitgerekend.... de echo kwam op half augustus en ik ben begin september geboren......
    Dan scheelt het toch wel erg veel.... eind juli of begin september....
    En ze had ook een regelmatige cyclus.... tja hoeft natuurlijk maar 1 andere cyclus tussen te zitten als normaal en als er dan juist raak geschoten wordt........

Denk er iig goed overna...
    en een fijne zwangerschap/ bevalling...

xxmona

15. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel

16. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Precies in het zinnejte dat je gequote hebt staat het antwoord. Bij 42 moet je natuurlijk extra controle....dus echo's ! Ik ben echt niet tegen echo's als het medisch gezien moet. En ik vind idd dat het met 42 weken moet

17. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Even uit nieuwsgierigheid: hoe is de begeleiding bij je zwangerschap/bevalling in de uk? verschilt dat erg met hier in nederland?

18. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Je moet haast wel in het ziekenhuis bevallen, ze praten je net zolang om tot je wel gaat. Het is meer Amerikaans dus veel pijstillers, ruggenprikken, en eigenlijk weinig natuurlijks! Wel heb je ook een paar ziekenhuizen die een zijvleugel hebben speciaal voor bevallingen waar ze wat meer voor je willen doen, zoals waterbevalling enzo. Maar meestal moet het allemaal wel gebeuren op de verloskundige haar tijd en niet op de baby zijn tijd.

19. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Hmm.. :( dan snap ik je idee wel een beetje, zoiets als het patientennummmer ipv de naam van de patient :(

20. Amom22

Amom22 Niet meer actief

ja idd, Doel is kind eruit. wat is de snelste manier om bij dat doel te komen..... en weg wezen weer (niet dus) je blijft hier soms wel 4 dagen in het ziekenhuis, waarom? geen idee. Zelfs als je natuurlijk bent bevallen en er niks aan de hand is

Deel Deze Pagina