Hoe vaak kijkt jullie dreumes tv?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by aardbei1707, Jan 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,244
    681
    113
    Mijn dochter is een echt televisie kindje. Soms wel lekker hoor! haha
    Maar ja ze wilt heel graag steeds weer tv kijken.. als ik op de laptop zit, gaat ze al dansen want ze wilt het zandkasteel kijken of bumba!

Ik zet haar nu ook vaker voor de tv, maar ja ik ben zo bang dat ze er teveel achter zit. Vooral als ze moe begint te worden doe ik het, want dan is niets goed.

Dus ja hoe vaak kijken ze bij jullie tv? ben erg benieuwd!

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,613
    1,155
    113
    nou ik heb me die vraag ook vaak gesteld! haha
    ik probeer hier nu vortaan de regel te hebben dat er s morgens geen tv aan staat. dus ook niet voor mij;)
    en dan na zijn slapen afhankelijk van hoe lief hij speelt en of we nog ergens naar toe gaan.
    maar s morgens om half 10 ofzo komt altijd teletubbies en bumba enzo, vind ie dan wel weer super leuk om te kijken... :)

op de laptop weet hij niet dat daar ook filmpjes kunnen, dus dat houden we nog maar ff zo:D al komt hij wel altijd ff kijken maarja zp vind ie niet zo lang leuk haha

vaak als vriendlief nog niet thuis is staat er wel een filmpje voor hem aan als ik ga koken;)

3. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,244
    681
    113
    Ja tijdens het koken staat er hier ook vaak een filmpje op! maar ja nu in de ochtend dus ook vaak. vooral eind van de ochtend omdat ze dan moe begint te worden en ik dan toch wat wil rekken...

4. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Sochtends bij het wakker worden lekker relax op de bank samen onder ons dekentje met warme melk en koffie voor mij.

Smiddags gaat hij eigenlijk niet aan en wilt hij dat ook niet eens.

Savonds voor het slapen gaan kijken we een aflevering bob de bouwer, tractor Tom of takels sterkte verhalen en daarna gaat hij lekker naar bed.

In het weekend als het slecht weer is en we een pyama dag houden kijken we vaak een disney of dreamworks film. Madagascar is de laatste weken erg in trek na 6 maanden alleen Cars haha ;)

Ojah dan hebben we nog de tablet. Daar speelt hij op als ik aan het koken ben. Hij speet vooral puzzeltjes en het treinspel van Duplo.

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    2keer per dag een half uur. Als we opstaan met het ontbijt en dan na het warme eten.

6. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    3,148
    23
    38
    Mijn dochter is bijna drie. Ze mag smorgens even. Soms zetten wij hem aan zodat we nog even kunnen blijven liggen. En als ik aan het koken ben. En als ze ziek is ben ik ook makkelijker.

7. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een dreumes die met liefde mij de afstandsbediening komt brengen... Wij verstoppen deze nu dan ook, anders vraagt hij het de hele dag door. Soms gaat hij s morgens even aan maar de bedoeling is om het alleen s middags te doen. Meestal als ik ga koken of eerder, als hij al wat moe is. Ik denk dat hij uiteindelijk gemiddeld 45 min. Hier op kinderzender staat

8. Samvs86

Samvs86 Actief lid

Sep 19, 2011
    430
    0
    0
    20 min als ik aan het koken ben. Sprookjesboom of Pieter post op de iPad.
    Verder niet.

9. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

Aug 8, 2013
    939
    81
    28
    Female
    Goeie vraag! Ben er zelf ook weleens mee bezig.. :)

Ook hier een kind dat graag tv kijkt. De hele dag is hij ontzettend druk aan het spelen en hij wordt zo lekker rustig van babytv soms.. Anders gaat hij maar door tot hij er bij neer valt zeg maar. Ik gebruik tv vooral voor overgangsmomenten: 's morgens als ik ontbijt en aan het eind van de dag voor hij naar bed gaat.. Maar ook weleens gewoon als er visite is en ik anders weinig met ze kan kletsen ;)

Ben er geen voorstander van maar soms is het wel héél handig! Als je er verstandig en bewust mee omgaat kan een beetje tv kijken af en toe vast geen kwaad..

10. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,244
    681
    113
    Haha hier precies zo! Ze krijgt dan ook wat rust inderdaad. en soms is het zo lekker, even tijd voor mezelf of de visite inderdaad! als ze zandkasteel of bumba kijkt zit ze er helemaal in;) bij andere films niet!

11. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,613
    1,155
    113

haha das een goeie hint!! hier gaat ie atlijd met zn neus voor de tv staan en zegt dan "klaar" met andere woorden, ik zie niks op de tv!!

afstandsbediening mag ie eigenlijk niet aankomen, maar dat wil nog niet altijd lukken..;)

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#12 MMarianne, Jan 3, 2014
    Last edited by a moderator: Jan 3, 2014
    Hier ook een televisie liefhebber, wij vinden het zelf ook lekker 's avonds voor de tv te hangen dus hij heeft het niet van een vreemde.
    Hij kijkt 's morgens iets een half uur/uurtje en aan het eind van de dag ook zoiets, hij gaat er dan echt voor zitten...er zijn dagen dat ie meer kijkt maar ook dagen dat ie minder kijkt, hou het niet precies bij hoor. Hij speelt ook gewoon en komt elke dag buiten dus ben er niet moeilijk in.

Edit: hij zit nu 'Nijntje de film' te kijken, hij is best moe maar wilde niet slapen en man is de trap aan het schilderen dus komt mooi uit dat ie nu op de bank blijft zitten :D

13. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Hier ook een verslaafde maar ze leert er ook enorm veel van. Ze (keek baby tv dvd) kijkt zandkasteel, biba boerderij, Nijntje en Dikkie Dik. Ze kan liedjes meezingen en vooral Zandkasteel is erg populair. Ze zit bijvoorbeeld weer niet op ee ipad ofzo.

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hij heeft er te vaak te lang voorgezeten..., vooral toen ik zwanger was van Finley en HG (extreme misselijkheid) had. Toen vond ik de TV en tablet ideaal. Ik was ook zo beroerd dat het mij ook even weinig kon schelen :).

Heeft als positief neveneffect dat hij (= Aiden dus) er nu vaak gauw flauw van is en 's ochtends vroeg al roept dat hij "buiten wil spelen". :D

15. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    In principe niet, hij vindt andere dingen veel interessanter.. de laatste maanden in het weekend wel eens 's ochtends, maar dan nog is de interesse niet zo groot. Heb wel een aantal dvd's gekocht voor als zijn broertje of zusje geboren is, als zoethoudertje tijdens de bv ;)

16. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,906
    386
    83
    1 a 2X per dag, Max 20 min per keer. Ze kijkt bumba, sesamstraat of disney filmpjes.

17. YoungMama

YoungMama Bekend lid

Jul 20, 2012
    583
    0
    0
    Mijn zoontje is nog net geen dreumes maar kijkt nooit tv:). Vind het echt niet nodig en heb in meerdere artikelen gelezen dat het bij kindjes tot 2 jaar zelfs slaapstoornissen kan veroorzaken. Hij vermaakt zich ook altijd wel prima met ons of zijn speelgoed.
    Wij hebben wel maar 1 kind en ik ben nog thuis dus kan me voorstellen dat, dat wel verschil maakt (geen gehaast in de ochtend etc).

18. Kaden

Kaden Actief lid

Dec 13, 2011
    441
    0
    0
    Hier een paar keer per week, zo'n tien minuten per keer. Ze kijkt heeeeel graag naar Bumba, verder is ze niet zo geinteresseerd.

19. SDenise

SDenise Fanatiek lid

Jan 27, 2012
    1,859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    exact dit :p

20. Anne1988

Anne1988 Actief lid

Mar 20, 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    Hier eigenlijk alleen 's ochtends als ze niet naar de opvang hoeft (2 dagen in de week plus weekend) en iedere avond voor ze naar bed gaat. Meestal is het 's ochtends dan KRO kindertijd en 's avonds op YouTube Bumba. Maar nooit langer dan een half uur.

Share This Page