Ze hebben bij mijn overburen (zit geen straat tussen, woon op een soort dijkje) vanavond ingebroken en een paar huizen verder ook op dezelfde tijd. Tussen 17:00 en 20:00 hebben ze dr voordeur opengebroken en alles maar dan alles uitgetrokken. Zelfs het spaarpotje van het jongetje dat daar woont hebben ze leeggehaald. Ik heb er rond half 6 nog gelopen maar niemand heeft wat gezien. Echt eng hoor, bah! Ze kijken dus waar mensen niet thuis zijn als het donker word en breken daar gewoon in. De politie raadt aan licht te laten branden want ze zijn behoorlijk actief de laatste tijd en vooral nu het wat sneller donker wordt. Dit was mijn waarschuwing!!!
Vreselijk idee toch als dat soort lui in je huis zijn geweest! Bah! Om dat voor te zijn hebben wij een alarm-installatie..gelukkig en een lekker dier (hondenkind Engelse Stafford), maar goed ze zijn tegenwoordig ook zo brutaal om je te overvallen in je eigen huis zodra je de deur opendoet, dus.... Het is maar dat je zelf het idee hebt dat je er alles aan doet/heft gedaan en niet achteraf moet zeggen: Had ik maar.... Mirre
Bah wat een naar en eng idee joh! Maar het is waar wat je zegt....ze zijn heel actief! Overal in het land. Bij mijn ouders in de wijk zijn ook al meerdere inbraken geweest. Brrrr...moet er niet aan denken dat ik die mensen in mn huis heb!
Vreselijk....mensen moeten gewoon van andermans spullen afblijven. Ga gewoon werken voor je geld. Een kennis van mij werkt bij de politie en die zegt ook dat dit de drukste tijd is qua inbraken en overvallen. Mensen hebben geld nodig voor de dure decembermaand.
hier ook bij de buren, die waren een weekje weg, ze hebben alles vernielt, kranen laten lopen, meubels open gesneden, echt niet leuk! dat zijn 2 oude mensen die voor hun pensioen een vrijstaand huis hadden gekocht en nu was alles vernielt en/of gestolen, ik vond het zo sneu
Jeetje ik moet er niet aandenken dat ze in je huis komen.. jouw prive plekje al je spullen door zoeken.. Ze moeten gewoon leren om van andermans spullen af te blijven..
Ooohh dat is wel eng zeg! Wij hebben dat ook gehad, bij onze achterburen was er ingebroken. Dan ben ik blij dat wij zo'n 'enge' hond hebben hoor. Die slaat wel aan, en ik denk ook dat een inbreker het zwaar krijgt.
Verschrikkelijk , vind het echt vreselijk zoiets .. Mijn ouders hebben ook een vrijstaand huis en toen ik nog kleiner was hebben ze ingebroken en zijn zelfs boven geweest toen wij met zn allen sliepen , spaarpotjes van ons meegenomen en de kasten afgestruind .. bleek ook een bekende te zijn geweest want wij hadden toen ook een waakhond maar beestje heeft niet eens geblaft , maar weten nog steeds niet wie .. Zelf heb ik ook al 2 keer gehad dat er iemand binnen probeerde te komen terwijl ik in bed lag ( blij dat ik aan de voorkant slaap )
Oh bah wat lijkt me dat eng zoiets! Je zult toch alleen thuis zijn en in bed liggen en je hoort gerammel aan de deur. Ik zou doodsbang zijn denk ik.
Ze hebben ook laatst bij ons proberen in te breken. het slot van de schuur was eruitgebroken maar gelukkig (!!!!) zijn ze niet tot in het huis zelf gekomen. Misschien schrokken ze van de hond of zagen ze mij en Kyra binnen zitten. Wat het ergste is aan een inbraak, behalve dat je je spullen kwijt bent, is dat je gevoel van veiligheid behoorlijk aangetast wordt en het moeilijk is om het gevoel van veiligheid dat je toch mag verwachten in je eigen huis weer terug te krijgen.
Ik heb vannacht echt slecht geslapen, je gaat toch luisteren of je wat hoort. Mijn vriend zou vandaag ook met Mayron naar zijn moeder gaan en dan misschien blijven slapen zodat ik morgen uit kon slapen Heel lief, maar laat maar hangen, hij moet nu hier blijven met al die inbraken. Heb ook altijd mijn telefoon naast me liggen in bed.
hier drie deuren verder vorige week een alleenstaand vrouwtje om 16.00 gewapend beroofd. doornormaal vooroorlogs wijkje hier. klaarlichte dag, aanbellen, pistool op dr hoofd, alles leeggehaald. Doodeng. Maar het waren natuurlijk weer marokkanen en ik heb een hond daar zijn ze meestal als de dood voor
Dit klinkt toch niet als een normale inbraak.... LIjkt me eerder een wraakactie...... Meeste inbrekers breken toch in voor het "snel bijverdienen"... en niet om kranen te laten lopen......
Lijkt me doodeng als er iemand in mn huis zou komen..... Nu hebben we sinds enkele maanden een puppy in huis... hahahaha puppy... van nog geen 10 maanden... maar wel 60 cm hoog.... en 40 kilo..... Beetje TE groot uitgevallen Amerikaanse Stafford... dus tja.. wellicht dat ze dan toch liever een ander huisje nemen..... Helaas zijn de straffen hier ook gewoon TE licht...!!! Tik op de vingers.. en ze staan weer buiten... on nee.. corrigerende tik mag niet.... dan alleen een "foei"....
Ik hou zelf niet va honden maar zit er serieus aan te denken om in deze maanden een bordje ik waak hier voor de deur te zetten...
He getsie! Inbraken, overvallen het is echt te erg op het moment! Zag ook iets met aanbellen en pistool op het hoofd staan, brrrr waar halen ze het lef vandaan! Hier toevallig bij ons in de winkelstraat waren op 5 december (ja hoe verzinnen ze het) 2 zwarte pieten de DA ingelopen met pistolen en de boel daar leeggetrokken! Meiden waren doodsbang! Kan me voorstellen dat je niemand meer vertrouwd als zoiets je overkomt als inbraak of wat ik net beschreef... pfff!
Oh, gatsie wat vervelend. Echt niet fijn als er bij je in de buurt zoveel wordt ingebroken. Wij hebben een tijd terug ook zo'n inbraakgolf in de buurt gehad. De politie verspreidde toen ook elke keer brieven dat we goed alles op slot moesten doen. Ook als je bijvoorbeeld alleen even snel naar zolder loopt om een wasje in de machine te doen ofzo. Er waren namelijk echt van die insluipers actief die dan gewoon binnenkwamen terwijl je thuis was . Brrrrr, daar moet je toch ook niet aan denken! Hebben jullie zo'n politiekeurmerk veilig wonen? Is misschien wel een aanrader. Ik ben er ook steeds meer over aan het nadenken. En van die lui die overvallen plegen vind ik nog veel erger. Ik ben zelf ook ooit overvallen toen ik nog bij de bank werkte en dat is echt niet fijn (= nogal een understatement ). Ik heb er verder geen trauma's aan overgehouden ofzo en ben maandags (gebeurde op vrijdag) ook gewoon weer aan het werk gegaan, maar op het moment supreme scheet ik echt 7 kleuren stront....
nee dat lijkt mij ook niet, politie had aangegeven dat de inbrekers boos waren geweest omdat ze niet veel gevonden hadden, alleen een laptop dus dan maar vernielen, maar klinkt mij ook erg raar in de oren hoor.