Wie kijkt er ook? Ik neem het op. Het lijkt me een prachtig programma. Maar momenteel krijg ik het alleen van de voorstukjes al spaansbenauwd. Man vraagt zich af wat ik mezelf aandoe, dit te willen kijken. Wetende dat het de nodige triggers bevat. Ik weet niet, wellicht staat het nog 86 jaar onbekeken op de schijf maar ik wil het zo graag zien. Ooit misschien...
Ik ben een jankerd...en ik heb even vakantie, dus ik kijk het niet. Het lijkt mij een prachtig programma, maar zo zwaar
Ik ga het niet kijken, ik denk dat ik dat te heftig vind. Desondanks wel goed dat er aandacht aan wordt besteed.
Ik kijk het ook. Het is super heftig, maar wil mijn ogen niet sluiten voor dingen die er blijkbaar in de wereld gebeuren... Ik vind het echt heel dapper dat deze vrouwen de confrontatie aangaan. Het is een heftig, intens, maar ook mooi programma. Hopelijk zorgt de aandacht voor dit onderwerp dat het taboe doorbroken wordt en dat mensen die dit overkomt eerder aan de bel durven te trekken. Het is echt vreselijk dat er blijkbaar zoveel mensen zijn die dit mee moeten maken.
Vrouwen die verkracht zijn en zich nu een weg uit het trauma vechten. Ik kan daar niet naar kijken, ik kan wel over mijn lijk kijken, maar dit niet. Uiteraard heb ik diep respect voor hen en iedereen hier weet wel dat ik vind dat niemand zich ergens voor hoeft te schamen.
Kan ik dat ergens terugkijken, bv Uitzendinggemist? Helaas zelf ook ervaring op dat gebied, dus het lijkt mij interessant. Wel confronterend, maar ik denk dat ik dat nu wel kan.
Ik ben zelf ook eens midden in de nacht tegen de grond gewerkt, politie kwam maar net op tijd langs. Toch is het dat niet, dat ik het niet kan kijken. Ik weet het niet precies. Sterkte <3
Dat heb ik niet, en woon bovendien in het buitenland. Vandaar dat ik me afvroeg of het ook op uitzendinggemist van de NPO staat.
Wat heftig dat je hier zelf ervaring mee hebt. Ik kan me voorstellen dat het inderdaad heel confronterend kan zijn. Wel dapper dat je misschien wil gaan kijken, het klinkt of je al een eind in je verwerking bent. Op RTL XL staat nu de eerste aflevering, programma’s blijven hier meestal een week gratis beschikbaar. Het wordt op zondag uitgezonden op tv en dan komt dus de volgende aflevering op RTL XL en verdwijnt de eerste. Via Videoland komt de hele serie beschikbaar, maar daar moet je net een account voor hebben.
Kwam net dit topic tegen. Heb een account op rtl XL gemaakt en het tabblad open. Ik weet niet of ik het aan durf, ik vond de intro al zo confronterend. Zelf ook slachtoffer. Een groot deel is verwerkt maar het blijft altijd aanwezig. Toch denk ik ook dat een deel helend kan zijn om te kijken. Ik twijfel nog even door maar vind de opzet waanzinnig goed
Ik ga het zeker volgen. Beau en de veteranen vond ik toen ook zo goed. Beetje vergelijkbaar met militairen met PTSS die naar Noorwegen gingen Gelukkig heb ik totaal geen eigen ervaring met dit soort dingen, dus verwacht niet dat ik het persoonlijk als heel heftig ga ervaren om te kijken, terwijl het natuurlijk enorm heftig is wat er bij de vrouwen gebeurd is.