Hoi! Ik word ondertussen knettergek van de zoektocht naar een naam. Om het even luchtig te houden: ik hoor regelmatig mensen hier op het forum die een (bijna) unieke, maar normaal klinkende naam aan hun kind hebben gegeven. Helaas wordt de naam dan vaak niet meegedeeld. Zijn er mensen die willen delen? Ik ben altijd zo benieuwd over wat voor namen het dan gaat. Wij krijgen zelf een jongetje, maar voel je vrij om ook meisjesnamen te spammen
Niet de namen van mijn eigen kinderen, maar als ik aan "unieke" namen denk die wel normaal uit te spreken en te schrijven zijn denk ik aan namen als Tobin Jula / Julin Ziva
Namen die ik hier gehoord heb die vrij uniek zijn maar toch leuke namen: Jula Novee Minthe Nikee Lova Sophine Sophae Atilla Xenn Lef Roben Loek Berre
Hier hebben de kids ook vrij unieke namen alleen 2e dochter en 2e zoon hun namen zijn wat populairder Zie onderschrift
'Unieke' namen om me heen die naar mijn mening toch prima kunnen: Zenne Zita Bliss Marle Nika Tatum Yentl Nilo, Nino Mauk Nanne Koert Ebe Mels Enno, Ennio Nando
Onder unieke namen versta ik namen die nog nooit of bijna nooit eerder zijn voorgekomen in Nederland. Namen die ik hier genoemd zie worden zoals Julin, Yentl, Nika, Tobin vind ik geen unieke namen. Die kom ik nog best regelmatig tegen. Ik ben een echte namengek, houd me actief bezig met namen en zo vind ik dus zelden een naam uniek. Wat ik wel unieke namen vind die goed te doen zijn: Eirik Elof Laurits Evron Sender Cille Erle Sirle Tova Narine Dalith Luara Yeva Dit zijn allemaal bestaande voornamen (dus niets verzonnen o.i.d.) die amper voorkomen en ik toch prima vind kunnen.
Zelf verwacht ik nu een Ophelia. Leuke unieke namen die goed te doen zijn: Yrsa Isabeau Lilia Flynthe Axel Phoenix Zane ''Zeen'' Jett Rocco Ace Blaine Jagger Killian Quin Kane Waytt
Uniek is meestal niet uniek Lopen meestal toch meer van rond in Nederland. Maar het zal dan dus gaan om minder bekend of minder veel voorkomend en toch niet vreemd gespeld. Van deze namen waren er in 2014 minder dan 100 dragers (alle leeftijden) in Nederland*: Annora / Anora Aurélie Aurore Biene / Bine Bliss Camila / Kamila Carise / Carize Carlize / Carlise Carmijn Ceder Cille Dahlia Dalith Danthe Ebba Elianna Ellenore Elora Emme Erle Felize / Félize Floranne Florieke Flynthe Iben, Iesel / Isel Ieve Imma Inci Irja, Iria Irsa Isalie, Iselie Isaline, Iseline Iselle Jamelie Jannike Jola Jorijn Julijn Julin Juline Junia Kes / Kess Lani Lauranne Lilia Livine Lore, Loren Lorine Loua / Lua Louanne / Luanne Louve Lova Luara / Louara Luce / Luus Marente / Marenthe Mari Marline Marlize / Marlise Marna, Marne Maurine Meie / Meije, Meia / Meija Miek Mille Minthe / Minte Mirle Nala Narine, Norine Nikée / Nikee Nim / Nimm, Nimme, Nimke Niva Norell Nori, Noria Nouva Novée / Novee Ode Ophélie, Ophelia / Ophélia Phoenix Quinte / Quinthe Robijn, Romijn Roïse, Roïs Sela / Selah Siene Simmer Sirle Sophine, Sophae / Sophée Teske Tova Vanne, Vanna Yeva Zenne # # # Ace Arlo Bastijn Bengt Berre Biek, Biem Birk Blaine Boan Bode Bren / Brenn Broes Casijn Caylen Ceder Daran Davian Davin Dev Diem Dies, Diek Eben Eirik, Einar Elof Elon, Eon Emilian Ender Ennio Erben Esben Evron, Evren Eward / Ewart Fen / Fenn Ferren Finnian, Finnan Fjerre Iben, Ibe Idan Ilian Irwan Jagger Janoah Jarle Javian Jeljer Jelt Jett Jorben Jorrijn, Jorijn Jurren, Jurrijn Keije / Keie / Kije Kes Kyrian / Kirian Lander Laurits / Lauritz Laut Lazlo / Laslo Lef (Lev daarentegen wel 246) Levijn Lias Lorens Lucan Luut Malthe / Malte Marik Marne Maurijn Maurik / Maurick Milian Morits Niel Nikan, Nikas Nilo Nim / Nimm Nisse Niven Noran Novan Ode, Ove Perre Perrijn, Perijn Phoenix Ravian Ravin, Revin Rewan, Revan Rhodi Ridder Roas Roben, Robian Roek Roïn Ronne Sebbe Sender Silven Silvian Simme, Simmer Stach, Stas Stellan Stian Tex Thias / Tias Tiebe / Tibe Tobin, Tobian Torben Tore / Thore Torre / Thorre Ture / Thure Vos / Fos, Vosse / Fosse Walden Wannes Warre Willian Wyatt Xenn Yrian Zane Zenne * ook de namen die hierboven al genoemd waren even meegenomen, dan weet je welke namen daarvan wel en niet veel voorkomen in Nederland. (En wat 'normaal klinkt' is voor iedereen anders, dus hier zullen toch ook wel 'rare' namen tussen staan)
Onze kinderen heten: Rune, Lasse en Tove. We hadden nog op ons lijstje Sverre, Olle, Teije, Dagmar, Siene
In mijn ogen zijn unieke namen, namen die niet in de top100 voorkomen Mijn meiden hebben bestaande namen (van ons stilgeboren meisje is zelfs een hele oude naam), maar toen wij ze kozen stonden ze iig nog niet in de top100. Je hebt ook een website waar hele leuke (en unieke) namen op staan: Babynamen - bijzondere namen en verhalen - Rockingnames
Rune is één van de kanshebbers bij ons Maar ik ben zelf Vlaamse en hier is het best een populaire naam...
Nondeju, dat zijn dan dus álle namen min 100, dat is super veel!! (En het zegt niets over hoeveel mensen er daadwerkelijk met de naam rondlopen). Het overgrote deel van de namen is dus uniek volgens jou?
Rune is in Nederland ook niet echt uniek (maar ook niet populair); in 2014 waren er in totaal 227 jongens/mannen in Nederland die de naam droegen. Van deze nieuw genoemde namen, waren in Nederland minder dan 100 dragers: Siene Tove Dagmar Dus meer dan 100 naamdragers in Nederland in 2014: Lasse Sverre Teije Vienna Olle Delilah
Ja als je het zo bekijkt zijn het eigenlijk niet zulke unieke namen haha. Maar dat zijn meestal dan namen die ik persoonlijk niet ken if veel gehoord heb, dus voor mij voelen ze als uniek (al zijn ze dat dan misschien idd niet hihi)
Meisjesnamen: Esra Bella Gigi Selma Charlize Nena Jana Isolde Lune Jongensnamen vind ik wat moeilijker
Mijn middelste heeft een absoluut unieke naam. Er zijn er 2 van officieel . Mijn dochter en de zus van mijn alias oma. Zij is rond de 80 nu. Onze dochter heet Meiske.
Dat is wel uniek ja! Uniek is in theorie een naam waar er maar eentje van is, maar serieus, echt unieke namen die niet abnormaal klinken zijn zeldzaam. ik vind het dus ook leuk om andere weinig voorkomende namen te horen hoor, dus lekker verder spammen.
Minder dan 100 Dagmars in totaal? Dat is wel heel weinig, ik ken er zelf al twee. Ik vind Dagmar echt een heel normale naam. Namen die ik op mijn lijstje had en die vrij bijzonder zijn, sommige hier ook al genoemd - maar mijn man ging niet akkoord, die houdt niet van aparte namen: Lorijn Vanna Teska Elora Rhodé Esper Tibor Gilles Ceder Wat denk ik een van de trucs is met bijzondere namen die toch fijn in het gehoor liggen etc., is dat ze lijken op namen die wel heel bekend zijn. Zie Vanna: lijkt op Anna, is het niet. Of Lorijn: lijkt op Jolijn, is het niet. Esper: lijkt op Casper, is het niet. Teska: lijkt op Tessa, is het niet. Elora: lijkt op Eleonora en Flora.