absoluut tegen alleen al om het feit dat het me veel te veel zou kosten, spijkerbroek kan ik nog een een stuk op de knie zetten. en inderdaad vind ik niet dat een meisje verplicht rok aanmoet.
gaat redelijk gelijk op met de meningen! gezien de huidige trend ook met het continurooster zie ik het er toch best nog es van komen.
Tegen. Ik vind het duur, ouderwets en bekrompen. Pesten wordt er toch niet door voorkomen. Kinderen vinden altijd wel een manier om de "zwakste schakel" er uit te halen. Ik vind het belangrijker dat het geld, voor eventuele uniformen, wordt gebruikt voor preventie van pesten, door middel van voorlichting en goede leraren die ten alle tijden overzicht houden.
Ik ben voor maar omdat het voor mij makkelijker word zoals geen setjes meer hoeven klaarleggen en nu met een eigen willetje dat ze liever iets anders aan hebben hahaha. Als het ingevoerd zou worden ben ik niet tegen maar zonder alle gekheid, het hoeft niet. Op de school waar mijn kinderen zit is er gelukkig geen vorm van neerkijken of pesten om kleding en ik heb daarzelf ook nooit last van gehad vroeger. Liep nooit in merk maar in markt
Continuerooster ben ik tegen en een uniform ook. Ipv iedereen hetzelfde te kleden kunnen we ons beter richten op een andere opvoeding...ouders die kinderen dus niet bewust maken van die merken..dan weten kinderen dat niet en is er dus ook geen reden om anderen te pesten
Toevallig hebben ze bij ons op school geprobeerd hier een 1 april grap mee uit te halen. Wij waren er bijna ingetrapt en best wel boos, want als er iets is wat wij niet willen dan is het een schooluniform. Niet dat wij iets hebben met merkkleding, maar op deze school wordt er weinig aandacht besteedt aan merkkleding en onze kinderen interesseert het gelukkig ook niet. Mijn 7-jarige zoon verwoorde het heel erg mooi waarom hij geen schooluniform wil, namelijk: wij zijn allemaal ons eigen persoon en daarom moeten we geen schooluniform dragen. En bij die opmerking sluit ik me volledig aan (nadat ik bekomen was van zoveel wijsheid hahaha)
Natuurlijk. Dan word je niet meer gepest omdat jouw stijl nu eenmaal anders is, maar omdat jouw schooluniform 2 maten groter is dan dat van het gemiddelde kind. Allemaal hetzelfde dragen verandert of vermindert pestgedrag echt niet. Toen ik op de middelbare school zat, werd ik overigens véél 'liever' uitgescholden voor 'kutgothic', dan voor 'dikzak'. Mijn kleding was iets wat ik zelf koos. Iets waar ik achter stond. Vind het echt absurd dat er zoveel mensen hebben gestemd op 'Ja, goed idee!'.. Misschien moeten we kledingwinkels dan helemaal maar afschaffen, zodat ook volwassenen elkaar niet meer kunnen bekritiseren op hun kledingkeuze..
Pesten voorkom je niet door kleding aan te passen, pesten voorkom je door kinderen bewust te maken van hoe je met elkaar omgaat, kinderen weerbaar te maken en pestgedrag bespreekbaar te maken.
Ik heb werkelijk nog nooit bij een anders kledingstijl stilgestaan... Nee ik ben tegen. Ik ben tegen omdat ik vind dat elk persoon zich moet kunnen kleden naar hoe ze dat zelf willen.
absoluut, en als we alle mensen liefdevol opvoeden hebben we vrede op de hele aarde............ tuurlijk weet iedereen hoe het moet! maar blijkbaar gaat dat dus niet overal even goed
Absoluut tegen! Vind het belangrijk dat onze kinderen zich kunnen kleden in wat zij fijn vinden en geen 'eenheidsworst' worden door een uniform. Eigenheid vind ik erg belangrijk. Daarnaast lost het volgens mij niets op met betrekking tot eventueel pesten.
Ik woon in een uniformland, maar mijn kinderen krijgen thuisonderwijs. Ik vind het helemaal niets, en je ziet echt wel duidelijke verschillen tussen de uniformen, de een koopt ze bij primark, de ander bij M&S en weer een andere bij een speciaalzaak.
Huh verkopen die schooluniformen dan?! Of heeft iedereen gewoon een zwarte broek en een witte blouse aan?
heb ik Noord-Ierland gestudeerd en gewerkt op een grammar school.. ook daar werden er uniformen gedragen en ook daar was het onderscheid nog gewoon duidelijk te zien door de tassen, etuis, schoenen enz.. en wat is er mis met dat er verschillen tussen arm en rijk zijn.. ik merk bij ons op school niet dat kinderen hierom gepest worden.. het zal best voorkomen hoor, maak ik ben dat ik mijn 12 jaar les geven amper tegen gekomen. Ik vindt het juist goed dat kinderen er bewust van worden dat er mensen zijn die minder hebben. daarnaast zijn kinderen op deze leeftijd heel erg op zoek naar zichzelf en zitten ze vaak beter in hun vel als ze hun eigen identiteit kunnen uitdragen..
Ik woon in hetzelfde land als tommo en mijn zoontje gaat ook in uniform naar school. Het scheelt een hoop gedoe en geld want het kost een fractie van gewone kleding. Hier verkopen ze de basics, dus broek, rok, polo's etc bij de supermarkt en standaard kledingwinkels. Alleen de trui met het school logo moet je apart kopen en is wat duurder. 15 euro per trui. Maar ik kleed mijn kind na schooltijd niet om in gewone kleding dus heb alleen kleding nodig voor het weekend..