Ik woon in Engeland en hier hebben ze wel schooluniform. Geen te korte rokjes en onderscheid tussen wie wel of geen merkkleding draagt. Ik ben helemaal voor. Maar ja ik hoef niet te kiezen want als m'n meisje hier naar school gaat krijgt ze sowieso uniform
In mijn woonland is dit gelukkig verwaarloosbaar. En als het al een keer gebeurd wordt er keihard opgetreden gelukkig.
Ik woon ook in Engeland, maar hier dus wel hele korte rokjes hoor. Soms zien die meiden er uit alsof ze naar een club gaan ipv naar school. En ik zie het bij vrienden van mij ook, jongen weigert uniform van Tesco te dragen en wil alleen uit de duurdere winkels anders krijgt hij daar commentaar op.
Ik ben zelf leerkracht op een basisschool in een uniform land en in het begin vond ik de uniformpjes echt verschrikkelijk. Ik was er best op tegen eigenlijk. Nu ik eraan gewend ben vind ik het eigenlijk wel goed. Je kunt inderdaad nog steeds zien wie er arm is en wie niet. Je kunt het niet alleen aan de kwaliteit zien maar de kinderen weten precies wie waar woont enzo. Het pesten gebeurt wel, maar ik denk dat het meer te maken heeft met hoe kinderen zijn en zich gedragen. Het heeft vaak te maken met hoeveel zelfvertrouwen je uitstraalt oa. Wat ik wel zie is dat kinderen erg trots zijn op hun uniform en op de school. Als we op schoolreis gaan, dan helpt het ook met het gedrag van de kinderen heb ik het idee. Ze willen er graag 'smart' bijlopen en op onze school hebben de kinderen ook allemaal een stropdas om. Verder grijze broek, witte blouse en een schooltrui. In het laatste jaar hebben ze ook een blazer aan. Er is ook een hoofddoek met het schoollogo. Op onze school kregen alle kinderen 2 setjes helemaal gratis. Ik kan bijna niet wachten tot ons kleine meisje voor het eerst haar uniform aanheeft. Nog 2.5 jaar ha ha!
Ik ben tegen. Het ziet er mooi uit hoor, maar liever toch niet. Ik vind het betuttelend en iedereen is een individu dat keuzes voor zichzelf mag maken. Pesten ligt niet aan de kleding die een kind aanheeft. Er is altijd wel een reden te vinden en meestal is die reden gewoon dat het gepeste kind een makkelijk doelwit is voor etterbakjes.
Uniform zodat er geen onderscheid meer is? Helaas...dan zullen de verschillen zichtbaar blijven in mobieltjes, fietsen, meedoen met rages etc.
Ik ben voor omdat: -Kinderen dan niet buiten vallen qua kleding - scheelt weer geld om telkens nieuwe kleding te moeten kopen - zo is iedereen hetzelfde en vind het een mooi plaatje Maarja Nederland is een vrij land, dus zal het toch niet gebeuren.
Maar schooluniformen kunnen ook behoorlijk duur zijn hoor, zeker bij scholen waar je verplicht via de school moet kopen. Loopt op tot 30£ voor een trui en je hebt er toch zeker 2 nodig. En hetzelfde is het nooit, tenminste niet als je niet via school hoeft te kopen, zoals gezegd, de een gaat naar Primark, de ander naar een boutique
Qua kleding ben je vaak duurder uit. Kinderen spelen na schooltijd niet in hun uniform, die verkleden zich. Je hebt dus meer kleding nodig!
Ja heb wel gezien dat de rokken vaak opgerold worden zodat ze korter worden, erg jammer! Ik wist niet dat zelf bij de uniformen zo'n onderscheid is tussen waar het gekocht wordt. Dacht dat de uniformen er redelijk hetzelfde uitzien. Misschien ben ik nu toch niet meer helemaal voorstander
Ik moest op de middelbare school een grijze rok dragen (kopen via de school). Overige kleding was vrij te kopen, met de beperking dat: jas moest donkerblauw zijn en al de overige kleding (tot haarrekkertjes en oorbellen toe) wit, grijs of blauw. Heb jaaaaaaaaaaarenlang een fobie gehad voor die kleuren eens ik de school af was... Het was op zich al een redelijke snobistische school, maar omdat het in beperkte kleuren was, viel de merkkledij minder op...
Eerlijk? Liever gisteren nog dan vandaag. Ik had vroeger op school een uniform (Spanje) en mijn man ook (UK). Geen gezeik over kleding, iedereen is gelijk en niemand die een ander aanspreek over dat ze wel of geen merkkleding dragen. Je droeg je kleding met trots, het creëert ook een soort saamhorigheid.
Ik ben ook tegen, mijn dochter gaat nog niet naar school maar het is voor mij nu al een grote hobby om haar er altijd superleuk uit te laten zien. Wat zou ik balen als ze iedere ochtend in zo'n saai uniform de deur uit moet. Ik ben zelf trouwens wel fan van merkkleding (niet alles maar veel wel) maar dat maakt hier niet uit want in ons dorp lopen veel mensen (en dus ook kinderen) in merkkleding. Weinig onderscheid wat dat betreft dus