Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Zelf maak ik me niet druk om wat andere kinderen dragen. Mijn kind ziet er aardig uniek uit, juist omdat ik weiger vingino en cars te kopen. Ik zie daarin dan ook geen reden voor een uniform. Wel misschien als er veel ongelijkheid zou zijn in de klas, scheve gezichten oid. Maar die indruk heb ik niet. Het zijn ook pas kleuters, dus dat is misschien wat vroeg.
Helemaal voor !! Hier al continurooster !! Uniform oke , maar dat mag dan best een beetje sportief zijn en niet van dat strakke en nette gedoe , ik heb geen zin om elke dag een mand blousjes te gaan strijken , hihiihih ...
ik sprak eerst ook zo over continurooster , totdat wij het ook kregen , het is niet alleen voor jezelf fijn maar ook voor de kids , serieus!!! Alles duidelijk , hier hebben het 5 gelijke dagen rooster , het is niet meer elke dag , moeten we vandaag 1 of 2 x naar school en ook op school geeft het meer rust , als kinderen van de lunch pauze terugkomen zijn de juffen eerst bezig met brandjes te blussen met wat er allemaal tussen de middag is gebeurd .. Vooral voor de rugzakkindjes is dit rooster erg goed !!!!
Bij sommigen zal het idd goed bevallen maar ik wil het absoluut niet hier en zeker geen 5 gelijkendagen rooster..weg qualitytijd met mn kids.
Oh, en misschien ook meteen jongens met de tondeuse, meisjes een strakke bob, wel mét pony. Alle kinderen een bruine boterham met kaas en witte boterham met jam. Stel je voor dat daar ook nog jaloerse blikken van komen! brrr ..
Dat gevoel heb ik ook een beetje bij die uniformen..waarom zou alles gelijk moeten zijn..in het "volwassen" leven is ook niet iedereen gelijk..het is goed omdat van kind af aan te snappen. Het ene kind heeft een thuis kinderfeestje, de ander gaat naar de efteling. De een krijg een tablet van sinterklaas de ander een kleurboek.
Pesten of bullying is in Engeland een heel groot probleem. Deze week hebben drie tieners zelfmoord gepleegd omdat ze gepest werden. Ondanks de schooluniformen.
ik zeg ja ! geen gezeik tussen ouders over kleding maar al helemaal geen gepest over andere kledingdracht !. continu roosters .. ja en nee.. ik vind dat ze tegenwoordig wel erg vaak vrij zijn
Ik zie dat jouw kinderen nog niet naar school gaan. Hoe kom je erbij dat ouders onderling over kleding van hun kinderen 'zeiken'? Ben je zeker ook bang dat andere moeders over jouw kleding zeiken?
Er is niets mis met een schooluniform. Mogelijkheden zat om expressie te geven aan je eigen ik. Bij ons in de stad had iedere school zijn eigen uniform. Nu nog steeds volgens mij. Het is wat je gewend bent. Ik merkte wel dat toen ik later naar een uniformloze school ging het kiezen van kleding best een taak is
Op onze school kies je 5 dagen van 830/1415 of 4 dagen van 830/1530uur en dan ben je de vrijdag vrij. Vakantie mag je zelf inplannen, ieder kind heeft zijn eigen lespakket laat maar zeggen. Echt ideaal. Toen mijn dochter nog op de basisschool zat (een andere als deze school waar zoon zit) gingen de kinderen tussen de middag naar huis of overblijven. Dochter wilde niet overblijven, dus ik haalde haar altijd op tussen de middag. Als er geen keus is (zoals nu bij zoon) merk ik dat het voor kinderen geen probleem is. Alle kindjes eten op school met de juf, dus dat is "normaal". Een schooluniform zou ik best makkelijk vinden. Geen gedoe over merken of mode (al is dat hier sowieso niet echt aan de orde heb ik het idee) Ik vind dat niets te maken hebben met zelfexpressie oid. Dat kan op meer manieren. Dat staat een schooluniform wat mij betreft niet in de weg.
Ik woon in Engeland en hier is uniform, heerlijk! Geen gezeur wat aan te doen en juist geen druk op de portemonnaie; je hebt immers minder hippe kleding nodig aangezien de kinderen het alleen in het weekend aan hebben, kleding gaat daardoor ook langer mee. Als mijn dochter iedere dag haar eigen kleren mocht kiezen zou ik iedere dag een groot probleem hebben haha! Dus mijn ervaring is juist super fijn, vond het (nu ik het vergelijk) in NL maar lastig met kleding.
Ik bedoel dat ik op woensdag en vrijdagmiddag om 12 uur met ze in de auto kan zitten om naar een binnenspeeltuin of het strand oid kan rijden. Ik zou het vreselijk vinden als zulke dingen niet meer konden.
Lekker kort door de bocht, zeg. Zoals ik in een ander topic had aangegeven, scheelt het continurooster mijn dochter twee overgangsmomenten per dag. Het brengt haar dus ongelooflijk veel rust en overzicht. Dát vind ik het grootste voordeel van een continurooster (weet dat het hier i.p. over uniformen gaat, maar moest hier toch even op reageren).
Uniform om onderscheid tussen rijkdom/armoede te verhullen? Nee, vind ik geen goed idee. Is het niet beter om je kinderen te leren dat iedereen gelijk is, ondanks dat de een meer geld heeft dan de ander of dat de een hippe kleding draagt en de ander niet. Kinderen moeten leren dat niet iedereen materieel gelijk is, maar dat dat geen reden is om anderen als minderwaardig te zien.
Daar hebben wij snipperdagen voor op school. 5 mag je er inplannen per jaar. Maar je mag ze ook per uur opnemen. Super bedacht dus!