Uniform op basisschool en/of voortgezet onderwijs

Discussion in 'De lounge' started by BabeBabe, Apr 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Wel of geen unformen op school

1. Ja, goed idee!

2. Nee, wat een onzin

3. alleen op de basisschool

4. alleen op het voortgezet onderwijs

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    Het is mijn reactie op de eerste post, waarin continuerooster en uniform samengevoegd als ideaal gezien wordt. In het kader van lekker makkelijk en geen gedoe (voor de verzorgende ouder)

Van een continuerooster kan ik zeker de voordelen voor een kind zien, in die zin dat dat er minder overgangsmomenten van de school naar thuissituatie zijn. Voor prikkelgevoelige kinderen kan dat zeker winst zijn.

2. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik ben geen voorstander van uniformen.
    Laat elk kind lekker zijn eigen smaak hebben en ik vind het juist leuk dat ze dit kunnen uiten in hun eigen kleding.
    Zowel op de basisschool waar mijn kinderen naartoe gaan als het vwo waar onze oudste naartoe gaat, speelt merkkleding geen enkele rol.
    Niemand wordt daarom gepest.

De basisschool waar onze kinderen naartoe gaan hanteert een continurooster en voor ons werkt dat heel goed.
    Iedereen blijft over, dus geen heen en weer rijden voor mij, maar ook niet voor de kinderen.
    Heerlijk rustig voor iedereeen.
    Qualitytime hebben we nog meer dan genoeg!
    Na 2 uur s middags kun je tenslotte ook nog genoeg leuke dingen doen!

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ja alles kan maar eer je er dan bent vind ik het de moeite niet meer.

die snipperdagen is idd ook leuk, maar wat ik bedoelde doe ik wekelijks dus zoveel snipperdagen zal je wel niet krijgen;)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou het wel prima vinden, een schooluniform. En dan voor basis- en voor voortgezet onderwijs, ben je idd van het gezeik over merkkleding enzo af.

5. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou mijn kind niet op een school willen hebben zitten, waar 'men' zeikt over kleding. De ouders dan, kinderen (en zeker kleuters) kijken daar helemaal niet naar, die vinden iets leuk of niet leuk en dat ligt echt niet aan een merklogo.

Ik blijf dit echt zo'n slechte reden vinden voor zo'n lelijk eenheidsworstenpak!!!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat laatste los je makkelijk op hoor...uniform voor moeders :D

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Proest! :D

8. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,813
    4,057
    113
    Ik ben voor een continurooster, maar een uniform vind ik echt te ver gaan. Ik vind het fijn om mijn kinderen leuk te kleden. Vooral mijn dochter vind het fijn om op school haar kleding waar ze trots op is (ze is trots op alle rokjes en jurkjes) te laten zien.

9. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Vroeger wilde ik zo graag een schooluniform haha het leek mij erg leuk. (Had familie in Engeland haha)
    Nu weet ik het eigenlijk niet zo, vind het wel belangrijk dat kinderen zichzelf kunnen zijn, ook door zich te uiten met kleding.

De basisschool waar mijn dochte straks naar toe gaat heeft een continurooster, maar alle kinderen, ook de bovenbouw zijn op woensdag om half 1 uit. Ideaal.

10. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik zou het echt niet leuk vinden als ik mijn kind vijf dagen in de week in zo'n statische outfit de deur uit zie gaan terwijl je zoveel leuke kleren kan kopen. Nee, absoluut tegen.

11. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,797
    19,017
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik vind een uniform een heel slecht en on-Nederlands idee. En zeker in deze tijd (hoge werkeloosheid, overheid die bezuinigt) vraag ik me af hoe mensen denken dat dit gefinancierd moet worden.

12. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha, die zin had ik eerst getypt en weggehaald!:D

13. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Absoluut tegen op uniformen. Ook op dure merkkleding trouwens maar dat terzijde. Kinderen leren juist ook van diversiteit, ontdekken van hun eigen intiteit etc. Mijn kind kiest nu vaak zelf wat ze draagt, vind het af en toe een combi van niks maar maakt dat uit? Als zij het maar mooi vindt..

Xxx

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Genoeg tijd nog voor 'diversiteit' na schooluren, in de de weekenden en schoolvakanties! ;) En de uniformen die ze op onze school dragen zijn trouwens hartstikke leuk en alles behalve saai. De kinderen kunnen ook kiezen uit verschillende kleurencombinaties e.d.

15. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Maar leren ze elkaar juist niet accepteren tijdens schooltijd?
    En wat dacht je van spelen na schooltijd, moeten ze nog een set kleren meenemen ook? Als onze school zou aankomen met uniformen zou ik een andere school kiezen. Het verschil in kleding is juist leuk. En trouwens wie bepaald het uniform dan? Moeten meisjes een rok dragen of mag een broek ook. En wat in de winter, wat in de zomer? Betaald de school dit? Het ontneemt een stuk vrijheid af en daar krijg ik de rillingen van.

Xxx

Share This Page