En andersom dan? Ik heb 7 jaar lang op Schiphol gewerkt, in uniform dat erg op het uniform van Martinair leek (destijds). Ik kreeg toch wel geregeld bepaalde aandacht van vooral mannen. Nu had ik ook de perfecte leeftijd zoals ergens eerder gemeld, in mijn 20-er jaren. Maar dat een uniform bepaalde reacties uitlokt anders als in normale kleding vind ik dus wel waar.
Ik had de voormalig zwemmeester van zoon in mijn hoofd. Lekker lijf. En die ging mee het water in. Dus enkel een zwembroek. Vanuit de wachtruimte kon je de zwemles door het raam volgen. Je snapt dat ik bijzonder geïnteresseerd naar de verrichtingen van mijn zoon keek
Wat mij betreft verschuift dat wel. In mijn tienerjaren ging ik voor jongens die een paar jaar ouder dan ik waren. Toen ik begin 20 was viel ik op mannen van tegen de dertig. Daarna liep het redelijk stabiel met mijn leeftijd op. Maar nu ik zelf richting g de 50 ga blijft het toch steken op begin 40. Sorry man van mij die de 50 gepasseerd is. Ik vond je 10 jaar terug wel lekkerder uitzien dan nu Gelukkig is zijn binnenkant onverminderd aantrekkelijk gebleven
Haha, hier precies hetzelfde. Vind m'n man zonder uniform ook echt geweldig, maar mét uniform is dan toch wel een leuke bonus. Met m'n verjaardag vorig jaar heeft 'ie in zijn uniform gekookt omdat hij weet dat ik het hem zo sexy vind staan
Ik kan een man in pak wel waarderen maar een jeans met wit overhemd zeker niet minder. Ik ben verpleegster maar ons jasje is echt zeer lelijk en denk niet dat daar iemand opgewonden van raakt
Nope doe mij maar de coca cola reclame, spijkerbroek en wit shirt. Strak maatpak is niet mijn ding, uniform (politie, brandweer, leger) is dan wel meer meer mijn ding. Maar goed ik val hoofdzakelijk op iemands ogen en lach.
Een uniform heeft op mij absoluut een afstotend effect... Ik heb daar geen positieve associaties bij. Een mooi overhemd kan ik wel waarderen.
Ik heb niets met uniforms. Ook niet met maatpakken. Dan liever jeans en wit overhemd oid, maar ook dat niet specifiek.
Oh nee haha. Ik vind mijn man echt heel aantrekkelijk, maar dat fietspakje moet toch echt heel snel uit en dan niet om een goede reden.
Nee idd ik draag ook zo’n vormloze witte zak van een pak… geen zuster jurkje waar sommige mannen van dromen
Nou Het fenomeen heet geklede cognitie en draait in principe om 2 dingen: de associatie die je hebt met bepaalde kleding + het dragen er van. Als je je sportkleren draagt, is de kans dat je gezondere keuzes maakt veel groter. Mensen die hun sportkleren al aan hebben voor de de sportschool instappen nemen zo'n 80% vaker de trap ipv de lift, ten opzichte van mensen in hun reguliere kleren. Andersom werkt het helaas ook. Gebruik je je joggingbroek vooral tijdens "Netflix en chill" momenten, dan is de kans groter dat je ongezondere keuzes maakt, omdat je de kleding daarmee associeert. Dus, welke kleding breng jij in verband met schoonmaken? En dan ook het liefst alleen aantrekken als je gaat schoonmaken. Bijgevoegd een screenshot van mijn korte Google zoektocht...Haar vast, een schort, wit shirt en schoonmaak handschoenen. In je schort nog een paar schoonmaakdoekjes en een swiffer. De kans is groot als je dat aangetrokken hebt, dat je dan ook iets gaat doen (al is het alleen al omdat op je telefoon zitten met die handschoenen best lastig is)
Ik heb echt een afkeer van pakken. Wat wil je ermee bereiken? Autoriteit? Maar ik heb toch een hekel aan hierarchie. Mijn collega's hebben soms een pak aan, als er een overleg met externen is. Ik probeer altijd een compliment te maken als ze geen pak aan hebben. Mijn leidinggevende heeft bijna elke dag een pak aan. Geen maatpak, maar chino en dan zo'n geruit jasje erop. Doe aub uit. We hebben onlangs een auto gekocht en de garage mede uitgezocht op het feit dat de verkopers geen pak aan hebben.
Netjes gekleed gaan gaat voor jou gelijk op aan autoriteit en hiërarchie? Wat een bijzondere kijk op kleding.
Ik vind dat je ook op een andere manier netjes gekleed kan zijn. En ja, pakken beschouw ik als een uiting van autoriteit.. Dat je zonder niet serieus genomen kan worden.
Mijn overleden vriend had een uniformberoep. Mijn huidige vriend heeft een uniformberoep. Moet ik nog meer zeggen? Heerlijk zo’n uniform! Ik zeg dan ook altijd tegen vriend dat zijn uniform de doorslaggevende factor was toen we aan het daten waren. Gelukkig doet hij alleen aan uniformberoepen.
Bijzondere kijk heb je erop. Is toch echt je eigen invulling. Ik geloof niet dat de meeste mannen dat zo zien (op de uitzonderingen daar gelaten!) Ik ken mijn vader niet anders dan in pak en die is echt niet autoritair.