Hallo allemaal, Onze zoon is een lange baby, met 2 maanden was hij al 60 cm. Ik ben bang dat hij over een maand al niet meer in de bak van de kinderwagen past (de reiswieg dus) Ik heb hem even opgemeten en de bak is ongeveer 70 cm lang. Wie weet of er merken zijn die een langere bak hebben, zodat we die evt. nog tweedehands kunnen aanschaffen. groetjes, Jalena
haha, die mooie oude wagens zijn grooooot, wij hadden hetzelfde probleem maar hebben het toch nog tot 6 mnd gered, wel wat scheef en idd geen cm extra ruimte meer maar wél lekker warm zo met de winter. Daarna in de buggyinzet met voetenzak en helemaal plat, met slapen in de wagen was het toen overigens direct over...
Hai Eef, Dat 'scheef liggen' is geen optie bij ons, de bak is ook nog eens behoorlijk smal. En de bedoeling is inderdaad dat ie er nog wel in gaat slapen ook!
Hai, bekend probleem, zonder oplossing helaas. Zelf hebben wij een quinny, maar bij 4 maand was het toch echt einde oefening. En dna heb ik het nog niet eens over de breedte.....
Wij hebben ook een Quinny, en Jelte heeft een maand best wel precies passend gelegen zeg maar maar dat vond ik toen nog altijd beter dan in de kou en wind, want andersom liggend, in de buggy met voetenzak. Da's overigens ook een optie, een babynestje kopen, die hebben wel een harde bodem maar past in de buggy-inzet, afhankelijk van je wagen natuurlijk, in die van mij had het gekund. Esprit heeft een Soft reiswieg, die is 75 cm lang.
Ik heb een easywalker in bestelling. Ik heb de bak niet opgemeten, maar van horen en zeggen schijnt ie langer te zijn dan de gemiddelde bak.
Wij zijn van het weekend wagens wezen kijken en die bugaboo cameleon heeft de langse bak. Hij is wel mega duur.
Klopt hij is wel heel erg duur, maar rijdt echt super! Maar goed het ligt er natuurlijk net aan wat je eisen zijn aan een kinderwagen. Maar de maxi cosi mura is inderdaad ook best lang, en is wel wat goedkoper
Wij hebben een bugaboo, deze heeft een vrij lange bak, maar helaas hier ook niet lang genoeg. Met 4 maanden pastte hij er niet meer in. Mijn zoontje was met 2 maanden al 64 cm.
Ik heb wel eens gehoord dat die duitse wagens, bijvoorbeeld van baby walz, langer en breder zijn. Maar het model is dan wel minder natuurlijk. Maar als je voor het gemak gaat, is dat misschien wat? Verder heb ik van een vriendin een poosje de Quinny freestyle 4XL te leen gehad. De zitting daarvan kan helemaal in ligstand en er zitten opstaande randen aan, zodat je er met een babynest een heel grote bak van kunt maken.
Dank jullie wel voor de reacties. Het wordt wel moeilijk, want we gaan natuurlijk voor die paar maanden geen extra nieuwe kinderwagen kopen en tweedehands zal ook niet goedkoop zijn denk ik zo. Maar ik ga maar eens op MP snuffelen. En zo'n babynestje, moet de buggy daar een opstaande rand voor hebben?
Niet perse hoor, maar ik vind het wel een veilig idee. Misschien een beetje overdreven, maar dan had je toch echt nog het idee van een bak.
C was met 2 maanden ook ruim 61 cm. En hij heeft toch tot bijna 6 maanden (en net over de 70cm) in de quinny bak gelegen. Op het laatst wel bijna klem, maar hij lag toch met opgetrokken beentje, dat dat scheelde weer een paar cm. Liever dat, dan te vroeg in de buggy, en rugproblemen. C was dan ook nog niet zo stabiel in zijn rug rond die tijd. Maar ik heb dus zo ook geen tip voor een andere wandelwagen. Wij hebben het gewoon uitgezongen met deze.
ik heb de maxi cosi mura 4 besteld. deze heeft een grotere reiswieg dan de andere wagens (zo'n 8 cm langer en ik geloof 7 breeder?) Staat op de site van maxi cosi, onder de FAQ