Wij willen onze dochter (wauw wat klinkt dat mooi!) eigenlijk Layla noemen, naar het nummer van Eric Clapton Eric Clapton - Layla Unplugged (7/14) - YouTube En dus eigenlijk is het léla..... Wat vinden jullie over de spelling?????????? Gewoon Layla gebruiken, waarbij iedereen Laajla zal zeggen, of de spelling veranderen???????????
Ik heb een collega waarbij je het schrijft als Leila, dat vind ik zelf wel mooi! Hopelijk maak ik het nu niet nog moeilijker. Liefs
Heel eerlijk gezegd snap ik niet goed dat je een naam kiest waarvan je zelf al niet weet hoe je hem moet spellen. Ik zou het zo simpel mogelijk houden. En ik vind het op zich wel een mooie naam.
Nou doe eens aardig zeg Ik snap het heel goed, in Nederland zullen mensen toch "Laila" zeggen als je het spelt als Layla.. Daarom heb ik gestemd op Leyla en Lela (met streepje).
Ik bedoel het niet onaardig hoor. Ts, sorry als dat zo overkomt. Ik probeer ook gewoon mee te denken, maar ik ben wel altijd eerlijk. Ik zal het anders verwoorden: je dochter zal het zelf altijd ook moeten spellen.
Thanks meiden!!!! Waarom ik persé deze naam wil??? Is voor mij de link naar mijn overleden vader. Mijn man wil geen tweede naam, maar ik wil mijn vader wel "betrekken"
Ik ken eigenlijk ook alleen maar deze spelling en ik zou als je het als leela ipv lajla wil laten uitspreken een andere spelling kiezen.
Ja dat snap ik. En nogmaals, het is ook een mooie naam. Alleen lastig te spellen. Want ik zou willen voorkomen dat mensen laila gaan zeggen. Ik had Layla gestemd, maar ik verwacht dat mensen dan laila gaan zeggen.
Lela en Layla vind ik de meest logische opties. In Nederland zal Layla snel als Laila uitgesproken worden, maar in principe staat er leela (denk aan de lay in bijvoorbeeld Lays). Lela is in Nederland meteen duidelijk. Leyla spreek je in het Engels uit als lie-la (denk aan de ley in namen als Bentley, Harley, etc.) Léla vind ik dubbelop, dat accent is niet nodig. Lelah kan ook, maar vind die h ook wat overbodig.
Zou niet gaan voor Layla of Leila, omdat die uitspraak anders is dan je in gedachten hebt. Ik vind Leyla of Lelah het mooist.
Layla (ik spreek namen sowieso vaak op z'n engels uit dus las het ook gelijk als 'Lee-la') of Leila..