Iemand ervaring met het pas doorgeven van de gegevens voorlopige teruggave 2009 in aug?? Heb vandaag pas invoer gedaan van mijn partners gegevens over 2009 en ben benieuwd of het dan langer duurt of mischien sneller omdat er niet zoveel aanvragen liggen op t moment. Iemand die het vorig jaar of eerder ook pas zolaat heeft doorgegeven, hoelang duurde het ong bij jullie voor jullie bericht terug hadden??
Nou, ik heb die van mij (alle gegevens) wel op tijd doorgegeven aan de accountant, maar deze had ze 1 juli nog niet opgestuurd!!! Moet nog steeds bellen of hij dat nu wel heeft gedaan al........ja, het was daar een beetje druk ofzo! Balen, want ik krijg 1000 euro terug. Maarja, als je dus uitstel hebt aangevraagd, dan is dat dus geen probleem
Ik neem aan dat je de aangifte inkomstenbelasting over 2009 bedoelt, en niet de aanvraag voorlopige teruggaaf? Dat zijn twee verschillende dingen namelijk... de voorlopige teruggaaf over 2009 kun je nu niet meer aanvragen. Ik vul heel vaak belastingaangiftes in (onderdeel van mijn werk), en ik kan je zeggen dat er - voor zover ik daar ervaring mee heb - niet echt een standaard termijn is voor het afhandelen van de belastingaangifte. Het hangt inderdaad af van hoeveel aangiftes ze daar hebben liggen, de bezetting op de afdelingen, etc. Maar reken maar minimaal 2 tot 3 maanden totdat je de voorlopige aanslag ontvangt. En daarna moet je nog een paar maanden wachten op de definitieve aanslag.
ik heb zelf 6 april volgens mij aangifte gedaan en volgens mij had ik 4 a 6 week later? mn geld al op de bank. Ik las ergens iemand die had in aug aangifte gedaan en die had het 2 week later al, maar dat lijkt me wel heel erg snel. Krijg een flink bedrag terug namelijk en kan k goed gebruiken om de babykamer mee af te maken.
voorlopige teruggaaf 2009 kan idd niet meer, kan alleen maar over het lopende jaar. Aangifte 2009 kun je nu nog steeds doen, duurt gemiddeld zo'n 2-3 maanden. Belastingdienst probeert het af te handelen binnen een half jaar, maar de wettelijke termijn is 3 jaar na afloop van het belastingjaar. Voor een voorlopige teruggaaf 2010 kun je nu ook nog een aanvraag doen. Dit wordt over het algemeen binnen 3-4 weken afgehandeld, maar het maximum termijn is dan 6-8 weken