Korting te late levering

Discussie in 'De lounge' gestart door marloes80, 29 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    wij hebben 16 augustus een aankoop gedaan. Deze zou in week 39 geleverd worden. Nu blijkt na telefonisch contact dat ze pas in week 46 kunnen leveren. 7 weken later dus...

    We hebben tijdens het bestellen gezien op het computerscherm van de verkoopster dat het product op voorraad was.

    Ik wil de producten wel, dus wil de koop eigenlijk niet ontbinden, maar ik de voorwaarden staat dat compensatie mogelijk is. Ik wil ze zo een brief sturen, maar wat is volgens jullie redelijk om te vragen?

    Het gaat om een bedrag van €1350,00
     
    kyara vindt dit leuk.
  2. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Zou ze zelf iets laten voorstellen dan kun je daar altijd nog over praten
     
    marloes80 vindt dit leuk.
  3. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dit zou ik ook doen!
     
    marloes80 vindt dit leuk.
  4. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik zou minstens een uitleg vragen waarom het uitloopt gezien het toen je bestelde op voorraad was. Dus waarom moet het zo lang duren
    En hoe ze denken het op te lossen of te compenseren.

    Edit: al zal ik zelf nooit zo vragen om een compensatie oid...bedoel als het goed is krijg je het artikel alsnog toch? Alleen later....betekent niet dat t alleen door latere levering ineens de helft minder waard is.
    Het zou voor mij denk ik heel erg afhangen van de reden van vertraging welk gevoel ik daarbij krijg....
    Wat staat er verder in de kleine lettertjes omtrent levertijden?
     
    marloes80 vindt dit leuk.
  5. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    In de voorwaarden staat dat de levertijd Max 30 dagen is of wat is afgesproken bij de bestelling, dat was 5 weken.
    Dan moet je de winkel bij niet op tijd leveren de gunst geven om de levertijd te verlengen met maximaal het aantal dagen dat eerder afgesproken was. Dus zou betekenen 10 weken.
    Als ze dan nog later leveren dan mag je de koop ontbinden of men compenseert.

    Ik heb ze ondertussen vanmiddag gemaild. Heb idd gevraagd naar hun voorstel.
     
  6. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik weet niet om wat voor artikel het gaat, maar bij een bed kun je bijv een overtrek vragen. Ze zijn nooit zo happig op geld retour...

    Bij RM kreeg ik na een stomme levering van eetkamerstoelen ....die hadden ze gewoon op de stoep gemikt en hoppa weg...een kortingsbon van 25 euro/een cadeaupakket en een fijne excuus brief. Was ik erg blij mee :)
     
  7. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Ik zou bellen en om uitleg vragen plus compensatie. Eerst kijken wat ze bieden en dat evt akkoord gaan.
     
  8. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Op verzoek van @marloes80 gesloten.

    Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl
     

Deel Deze Pagina