wij hebben 16 augustus een aankoop gedaan. Deze zou in week 39 geleverd worden. Nu blijkt na telefonisch contact dat ze pas in week 46 kunnen leveren. 7 weken later dus... We hebben tijdens het bestellen gezien op het computerscherm van de verkoopster dat het product op voorraad was. Ik wil de producten wel, dus wil de koop eigenlijk niet ontbinden, maar ik de voorwaarden staat dat compensatie mogelijk is. Ik wil ze zo een brief sturen, maar wat is volgens jullie redelijk om te vragen? Het gaat om een bedrag van €1350,00
Ik zou minstens een uitleg vragen waarom het uitloopt gezien het toen je bestelde op voorraad was. Dus waarom moet het zo lang duren En hoe ze denken het op te lossen of te compenseren. Edit: al zal ik zelf nooit zo vragen om een compensatie oid...bedoel als het goed is krijg je het artikel alsnog toch? Alleen later....betekent niet dat t alleen door latere levering ineens de helft minder waard is. Het zou voor mij denk ik heel erg afhangen van de reden van vertraging welk gevoel ik daarbij krijg.... Wat staat er verder in de kleine lettertjes omtrent levertijden?
In de voorwaarden staat dat de levertijd Max 30 dagen is of wat is afgesproken bij de bestelling, dat was 5 weken. Dan moet je de winkel bij niet op tijd leveren de gunst geven om de levertijd te verlengen met maximaal het aantal dagen dat eerder afgesproken was. Dus zou betekenen 10 weken. Als ze dan nog later leveren dan mag je de koop ontbinden of men compenseert. Ik heb ze ondertussen vanmiddag gemaild. Heb idd gevraagd naar hun voorstel.
Ik weet niet om wat voor artikel het gaat, maar bij een bed kun je bijv een overtrek vragen. Ze zijn nooit zo happig op geld retour... Bij RM kreeg ik na een stomme levering van eetkamerstoelen ....die hadden ze gewoon op de stoep gemikt en hoppa weg...een kortingsbon van 25 euro/een cadeaupakket en een fijne excuus brief. Was ik erg blij mee
Ik zou bellen en om uitleg vragen plus compensatie. Eerst kijken wat ze bieden en dat evt akkoord gaan.