Hallo, Graag wilde ik vragen of een van jullie wat informatie heeft over deze zorgverzekeraar? Ik weet dat je bij defensie moet werken of moet hebben gewerkt. Ook weet ik dat ze een 4e en 5e ivf/ icsi vergoeden, mijn vraag is eigenlijk of ze een volledige ICSI vergoeden in Düsseldorf of Gent? En hoe het verder eigenlijk een beetje is geregeld bij deze zorgverzekeraar? Alle informatie is welkom. Het zou geweldig zijn als wij kunnen overstappen naar deze zorgverzekeraar.
Hoi, Dat klopt ja! Dank daarvoor. Op de een of andere manier geven ze bij Unive maar geen antwoordt op mijn vraag over vergoedingen in het buitenland, ik ben er al met een heel verhaal om heen gezeild maar ja.. Ik hoop het nog steeds te weten te komen van ervaringsdeskundigen, zodat andere vrouwen misschien ook wel kunnen overstappen voor een 4e en 5e behandeling. Groetjes, Lola
Er zijn maar een paar verzekeraars die een 4e IVF/ICSI-behandeling vergoeden. Vaak is het zo dat je het allerduurste aanvullende pakket moet nemen. Je moet soms minimaal 1 jaar al bij hen ingeschreven staan voordat je in aanmerking komt voor vergoeding en je mag niet al in de medische molen zitten. Verder heb ik begrepen dat behandelingen in het buitenland nooit volledig vergoed worden, alleen gedeeltelijk. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee. Hier is het na de tweede vergoede behandeling gelukt (IVF geen bevruchting, telde wel. ICSI resulteerde in onze dochter). Maar ik was toen al wel aan het rond kijken en uitzoeken wat de mogelijkheden waren. Sindsdien is alles alleen nog maar strenger en minder uitgebreid geworden, jammer genoeg. Ik kwam toen al bij Univé uit, omdat zij een 4e en 5e IVF-ICSI vergoedden. Alleen veranderde dat al heel snel, waarna alleen een 4e behandeling eventueel nog een optie zou zijn. En dat mocht alleen nog in het jaar wat daarop volgde en voor de mensen die al bezig waren met de voorbereidingen van de extra behandeling. Dat zal zo rond 2009 geweest zijn. Ik ben dus wel verbaasd dat jij het nu ook over Univé hebt. Is het sindsdien allemaal weer terug gedraaid? Ik lees hier op het forum wel eens iets over de verzekeraar PNO, zou dat een optie kunnen zijn? Succes!
Het is inderdaad weer teug gedraaid, alleen moet je wel pakket "zorgzaam ster 4 of 5"nemen, en je moet bij defensie gewerkt hebben of in ieder geval een familie lid. Deze moet dan daar ook weer verzekerd zijn, dat is op zich geen probleem. Ik heb mijn vraag al een paar keer bij Unive neergelegd maar ik krijg gewoon geen antwoord. Ik hoop dat hier iemand reageert die het hele traject bij Unive hebben doorgelopen. Bij Pno heb ik mezelf zo ie zo aangemeld, maar ben nog in afwachting of ze mij willen accepteren.Wij hebben nu 6 IUI en 2 IVF er op zitten nu mogen we starten met ICSI dat willen we volgend jaar maart pas gaan doen, ik wil eerst 20 kg afvallen voordat ik verder ga en lekker in mijn vel zitten, dus we hebben gelukkig nog even. Groetjes, Lola
Even een aanvulling: Ik ben overgestapt naar de genoemde verzekering nadat ik al 3 ivf pogingen achter de rug had (ben hier ook eerlijk in geweest tijdens het gesprek met hun klantenservice) en toch nog aangenomen. Wel daarna nog de behandeling schriftelijk aanvragen. Heb dus alleen geen ervaring met behandeling in het buitenland.
Ik meende dat er ergens een speciaal topic of klets-hoekje is voor meiden die onder behandeling zijn in Dusseldorf. Misschien dat je dat hier ergens kunt vinden en daar je vragen kunt stellen?
Ik zie het toevallig ineens staan! Bij de MMM-clubs kun je het topic vinden: ICSI in Dusseldorf deel 3. Daar kunnen ze je vast meer vertellen over behandelingen in het buitenland.
Hoi Lola, Zie bij toeval je vraag mbt Univé Zorgzaam verzekerd. Wij zijn begin dit jaar overgestapt naar hen, hij basispakket, ik maximale pakket (mijn man heeft in verleden in dienst gezeten). Wij stapten over met het idee een 4e en 5e icsi eventueel vergoedt te krijgen. Echter...hebben wij al een zelf betaalde 4e en 5e poging gedaan, we hopen dat ze deze niet meetellen aangezien dit geen vergoedde pogingen waren. We hebben nota bene de 3e poging zelf betaald en de 4e vergoedt gekregen bij Menzis waar we hiervoor zaten. Hebben echter een lange rustpauze ingelast voor we eindelijk weer eens verder gingen. Wij zijn overigens onder behandeling in Düsseldorf, dus het buitenland! W.s. kan ik je eind v/h jaar meer vertellen over of we onze laatste icsi vergoedt gaan krijgen. Deze maand nog start onze laatste poging. We hebben wel al begin v/h jaar aangegeven dat we icsi in het buitenland wilden gaan doen en ze hebben ons toen een lijst gestuurd welke ingevuld moet worden door de behandelend arts. Onze arts (Dr. S) heeft deze echter niet ingevuld, maar een eigen brief gedicteerd en deze gaan we er als kopie maar bijdoen. Hij weigerde ook de 1e 2 gedane behandelingen in Ned daarin te noemen, geeft alleen aan waar hij aan meegewerkt heeft. Dat kan in ons voordeel uitpakken omdat we er 3 in DD gedaan hebben, tenzij ze nog gaan checken bij oude verzekering en data's gaan vergelijken v/d behandelingen, dan weten ze dat we er eigenlijk 5 hebben gedaan. (maar ja...wel dus 2 zelf betaald, waarbij wij dan natuurlijk vinden dat een 4e en 5e alsnog vergoedt moet worden....al zouden we er 10 zelf willen betalen!). Maar goed... voor de duidelijkheid voor jou.... wij starten deze maand dus nog (mogelijk volgende week als ongi dan komt) en zullen de rekeningen van DD (ICSI) en Müllheim (ivm Micro-TESE) zodra we ze allemaal hebben opsturen naar de verzekering. Binnen 2 wkn horen we daarna w.s. of ze iets vergoeden of niet (en dan wordt het dus zelf betalen voor ons). Voor jou mooi...want dan kan ik hier laten weten of, wat en zo ja hoeveel ze gaan vergoeden voor behandeling buitenland! Groetjes Majo Ps... als je toch een zelfbetaalde poging ooit zou moeten gaan doen, alle reiskosten naar buitenland en alle door een zorgverzekeraar niet vergoedde rekeningen bij de belastingdienst indienen!!
Hallo Majo, Dank je wel voor de informatie. Hoe is nu met jou gegaan? Heb je inmiddels al weer een poging gedaan? Hopelijk krijg je alles vergoed! Liefs, Lola
Hallo Lola, Wij hebben inmiddels onze laatste poging achter de rug. Helaas problematisch verlopen met in het kort: Overstimulatie bij mij (40 follikels en afwijkende bloedwaardes), en een niet zo mooie TESE uitslag. Uit 18 eicellen 5 bevruchtingen maar geen terugplaatsing ivm de overstimulatie. Die embryo's zijn nu dus ingevroren vandaag. Hebben weinig hoop aangezien het altijd slechte kwaliteit is, maar weten ook dat het wel mogelijk is door ons dochtertje dat we via icsi hebben gekregen uit een ook enorm waardeloze poging en matige kwaliteit! We zijn nu wachtende op de rekeningen uit DD. Daar zijn ze meestal wel snel mee. Gister de punctie gehad, dus w.s. krijgen we ze wel volgende week. Dan alles indienen bij Zorgzaam en dan kan ik je na 2 weken laten weten of en zo ja, wat we vergoedt krijgen. Je hoort nog wel van me! Groetjes Majo