Hebben jullie iets gedaan om de kans op innestelen na tp te vergroten?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Wilma24, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma24

Wilma24 Actief lid

16 dec 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Op dit moment zit ik vol spanning te wachten op een telefoontje uit Nijmegen of onze 5 eitjes embryo's hebben opgeleverd. Natuurlijk hopen we dat we morgen een terugplaatsing hebben. Nu vroeg ik me af. Zijn er dingen die je kunt doen om de kans op innesteling te verhogen? Iemand ervaring?

2. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Ik heb hier ergens gelezen dat granaatappelsap goed is voor de innesteling... Kan natuurlijk een bakerpraatje zijn, maar baat het niet dan schaad het ook niet :) Ik ben iig begonnen met elke dag een glaasje :D

3. Wilma24

Wilma24 Actief lid

16 dec 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is al niet meer nodig voor mij. Van de 5 is er niet 1 bevrucht. :x
    Voel me boos en machteloos.

4. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    He sh*t! Lijkt me heel heftig... Ik kan me voorstellen dat je je zo voelt... Heel veel sterkte gewenst!

5. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Wilma, heel veel sterkte!

6. jufbibi

jufbibi Actief lid

22 okt 2006
    105
    0
    0
    Ohhhh dat is echt niet leuk meid!! Weten ze al hoe 't kan dat er geen een bevrucht is? Heeeeeeeel veel sterkte!!

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Heel veel sterkte meid!

Wat betreft innesteling is er niks wat je kan doen. Sommigen zeggen granaatappelsap en tarwekiemolie maar als je genoeg vitamines binnenkrijgt en goede vetten, heb je dat niet nodig. Het gaat om gezond eten.

Stress vermijden en als je buik koud voelt, een warme kruik voor de rust in de baarmoeder is het enige dat je kan doen. Wij vrouwen staan soms echt machteloos :(

8. Ik weet zo goed hoe je je voelt.. Gruwelijk dit :( Een hele dikke knuffel en heel veel sterkte!

9. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ow Wilma, wat wil ik je graag een knuffel geven... Nu maar een digi knuffel dan. ;( wat een ellende meis, zoooo oneerlijk! Hebben ze ICSI gedaan of IVF? Weten ze waarom het niet is gelukt? Ik leef echt met je mee... Woorden schieten tekort.... Denk aan je, dikke KUS voor jou!

10. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Oh wat erg is dit zeg!! Geen woorden voor :(

Zal de volgende keer ICSI worden, of was het al ICSI?

11. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah meid, wat vreselijk! Je hoopt toch op zijn minst eentje... Heel veel sterkte.

Heb je al acupunctuur overwogen? Ik ben er mee begonnen 2 cyclussen alvorens we aan IVF begonnen (dat is geen noodaak, maar gedaan voor mijn eigen rust) en 2x in de IVF cyclus. Ik weet niet of het voor mij echt geholpen heeft, maar heeft zeker wat gedaan voor de onrust die ik voelde.

Daarnaast heb ik ook granaatappelsap gedronken. Ook in het geval: baat het niet dan schaadt het niet.

Nogmaals veel sterkte meid.

12. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Fleetwood,

Heb je de granaatappelsap enkel na de tp gedronken?
    Of vanaf het begin?

13. Wilma24

Wilma24 Actief lid

16 dec 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allemaal bedankt voor jullie lieve berichtjes. Dat doet goed! Zeker omdat jullie als geen ander weten hoe het is. X

Het was onze 3e ivf poging. Ze hebben geen ICSI gedaan omdat daar geen aanleiding voor was. De eerste keer was 1 va de 3 bevrucht. De 2e keer hadden we maar 1 eitje. Dat die niet bevrucht was, is op zich niet zo gek. Ook de arts was verrast door dit resultaat. Het zaad was wel wat minder, maar op zich goed genoeg voor IVF.

Ook in het laboratorium weten ze niet hoe het kan. Het zou met de kwaliteit van mijn eitjes te maken kunnen hebben. Ik ben slecht te stimuleren en vaak schijnen je eitjes dan ook minder te zijn va kwaliteit. Daardoor kunnen ze wel bevrucht raken, maar delen niet of nauwelijks. In dat geval heeft ICSI ook weinig toegevoegde waarde. Maar ze weten het dus niet.

Onze arts gaat nog wel navragen of er wel zaadjes in de eitjes zijn gekomen. Misschien biedt dat nog duidelijkheid. Verder weet ik het nu ook ff niet. Ben vooral moe. Te moe om verdrietig te zijn:(

Vandaag geholpen bij vrienden die de kinderkamer aan het maken zijn voor de tweeling die op komst is. Erg confronterend. Maar als er dan een kleutertje van bijna 4 bijna een uur lekker bij je op schoot kruipt, is dat wel even fijn. Maar als je dan met zijn 2tjes in een leeg huis weer thuis komt, is er natuurlijk wel het gemis.

Eerst maar even bijkomen. Sorry voor dit lange verhaal. Wel lekker om even van me af te schrijven.

Nogmaals dank jullie wel voor jullie lieve reacties. X

14. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Lieve Wilma,

ik ben er stil van!
    Heel veel sterkte!
    Dikke knuffel!! xxx

15. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Meis; heel veel sterkte!

16. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net rond de TP denk ik, maar niet ruim van tevoren. Maar het zou zeker geen kwaad kunnen denk ik.

17. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan me goed voorstellen dat je zo moe bent. Het is moeilijk de moed er in te houden en het vraagt heel erg veel van je. Gaan jullie nog een poging doen? Er zijn manieren om de kwaliteit van je eitjes te verbeteren. Ik weet dat het wellicht wat veel informatie is om daar nu doorheen te spitten, maar wellicht een mogelijkheid om nog eens naar te kijken, mocht je nog eens een poging wilt proberen.

Veel eitjes hoeft overigens niet te betekenen dat het allemaal van goede kwaliteit is. Wij schrokken ons behoorlijk dat van onze 18 eitjes er maar 5 goed genoeg waren. En daar zijn er toen 3 van bevrucht. De IVF consulentes hadden ook op meer gehoopt. En de folikels waren naar wens gestimuleerd.

Ik hoor ook goede verhalen over Dusseldorf, wellicht ook nog eens de moeite om te gaan kijken. Mocht je dat willen natuurlijk, want het lijkt mij dat je hoofd nu even naar andere dingen staat.

Meid, veel sterkte en succes voor de toekomst. *knuffel*

18. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Lieve Wilma,

Ik wil je even een dikke knuffel geven. Hoe oneerlijk dat jullie zoveel tegenslag te verwerken krijgen.
    Ik hoop dat jullie de rust kunnen vinden om weer op te laden en eventueel te beginnen aan een nieuwe poging.

Heel veel liefs,

Else31

Deel Deze Pagina