Wie start/is pas gestart met IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door MamaFemsie, 29 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaFemsie

MamaFemsie Actief lid

5 nov 2012
    120
    0
    0
    Na anderhalf jaar van allerlei behandelingen (Clomid 50/100/150, puregon en pregnyl, Leo behandeling, nog meer Clomid) hebben we maandag 4 november een intake gesprek voor IVF.
    Ik ben op zoek naar dames die ook aan IVF gaan beginnen en/of net begonnen zijn met IVF. Gewoon om ervaringen te delen en steun te vinden bij elkaar.

Groetjes Femke

2. Wilma24

Wilma24 Actief lid

16 dec 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Femke, ik heb dit jaar al twee pogingen achter de rug. Begin nu aan 3e poging. Begin dus niet als nieuweling, maar deel graag ervaringen hoor ;)

3. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik ben afgelopen vrijdag met mijn eerste ivf begonnen. Vandaag de eerste follikelmeting gehad, resultaat tot nu toe goed.
    Trouwens ik had vorige week dinsdag mijn intakegesprek en omdat ik die vrijdag ongesteld zou worden, mocht ik gelijk beginnen. Zo snel kan het gaan :D

4. jufbibi

jufbibi Actief lid

22 okt 2006
    105
    0
    0
    Hoi Femke,

Ik zit midden in m'n 1e IVF-PGD poging. De eerste embryo-terugplaatsing is mislukt. :( Ik heb afgelopen dinsdag een Tp gehad van een cryo, die helaas maar uit 1 cel bestond. Dus er is maar heel weinig kans op zwangerschap...pfffff niet het nieuws wat je wilt horen dus! :(

Welk ziekenhuis zitten jullie?

Ik vind het ook wel leuk en fijn om ervaringen te delen! ;)

Liefs jufbibi

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Jufbibi, ik had het al gelezen. Spijtig zeg, hopelijk gebeurd er een wonder!!

Ik loop in het LUMC. Vorig jaar is daar met mij het een en ander mis gegaan. Waarschijnlijk doordat ik vrij jonge artsen had of artsen in opleiding. Nu duidelijk overlegd dat er alleen heel ervaren artsen aan mijn lijf mogen zitten ;)
    Er wordt zelfs geen bloed geprikt door verpleegkundigen in opleiding, nu ff niet meer :p

6. suus85

suus85 Actief lid

11 mei 2013
    362
    0
    16
    NULL
    Ik ben ook begonnen met de eerste ivf-poging. Ik volg het lange protocol en ben uiteindelijk gisteren 1 november begonnen met puregon. Aankomende vrijdag eerste FM. Vind het erg spannend hoe alles zal gaan verlopen, lijkt me wel leuk om hier ervaringen te wisselen!

7. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Zal even stukje van mijn "voorgeschiedenis" vertellen. 3,5 Jaar geleden begonnen met het spannende zwanger worden. Clomid alle doseringen sloeg nauwelijks aan. Met Puregon injecties begonnen. Eenmaal juiste dosering gevonden (92 eh) eerst zes keer proberen met vrij-advies. Hierna zes IUI's gehad. Twee operaties gehad ivm endometriosecystes. Dus hierdoor vele pauze momenten. Ook vochtcystes en hierdoor kuren en pauzes. Nu was ik eindelijk aan IVF toe.
    Dit ging vrij snel allemaal. Eindelijk eens voor de wind. Al is het allemaal wel erg spannend hoe de afloop is natuurlijk.

Ben begonnen met 150 eh Menopur en sloeg meteen aan. Na ongeveer twee weken heb ik de Pregnyl 10.000 mogen zetten. Woensdag afgelopen week de punctie gehad.
    -> 12 follikels
    -> 3 eicellen gevonden
    -> dag later gebeld: alle drie bevrucht!
    Zaterdag terugplaatsing van 6-cellig embryo. Dit is redelijke kwaliteit. 1 Embryo stopte met celdeling helaas en de tweede waarschijnlijk ook... maar die wilden ze nog een dag de kans geven. Is celdeling gestopt dan gaat ie niet de vriezer in.

In eerste instantie was ik erg teleurgesteld met deze uitkomst. Zo weinig eicellen na de punctie. Wel geweldig dat ze alle drie bevrucht waren, maar 1 overgehouden!!
    Zie nu al op tegen de tweede punctie. Want de kans van slagen is maar zo klein; dat ik er helaas niet heel erg veel vertrouwen in heb. En wat me het meest beangstigd is dat is na al die tijd zo dicht bij de eindstreep kom. Nog twee puncties te gaan en dan is het einde verhaal. Maar goed, eerst deze kans afwachten. Wie weet!!

Als er vragen zijn; stel ze gerust. Ben aardig ervaren intussen ;)

8. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Hier vandaag weer een echo gehad, stuk of 24 follikels die mee doen aan de race. Grootste was al 19mm. Bloedwaardes waren gister goed en mijn baarmoederslijmvlies was gisteren 5mm, nu 6mm. Dat klinkt misschien krap aan, maar met mijn asherman geschiedenis zijn we daar super blij mee :)

Nu aan het wachten op de uitslag van mijn bloedonderzoek van vanmorgen. Straks hoor ik waarschijnlijk of ik donderdag of vrijdag de punctie heb. Spannend!!!

9. suus85

suus85 Actief lid

11 mei 2013
    362
    0
    16
    NULL
    Hoi JJ 1980, wat een goed resultaat zeg! Inderdaad spannend allemaal! Hoeveel dagen ben jij nu aan het spuiten? Welk hormoon gebruik jij? Had jij ook eerst de pil? Ik volg het lange schema met de pil, ben vrijdag 1 november begonnen met puregon, 225 eenheden. Aankomende vrijdag eerste FM. Ik merk nog niet zo heel veel (minder als ik had verwacht) dus ik maak me wel zorgen hoeveel follikels er groeien. Afwachten maar!

10. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

He Suus, ik had het korte schema.
    Ik had die dinsdag een gesprek voor ivf, er was toen al bloed, urine en zaad getest. Die vrijdag zou ik ongesteld worden. Ik mocht toen gelijk beginnen.
    Eerste 3 dagen alleen Synarel/Suprefact neusspray gebruiken, vanaf dag 4 ook stimuleren met gonal-f 150eh. Vorige week maandag was mijn eerste stimulatiedag. Vorige week vrijdag eerste echo en bloedonderzoek. Gisteren weer terug voor follikelmeting en bloed. Vandaag dus terug voor de 3de meting en straks uitsluitsel over punctie. Heel snel dus.
    Ben nu dus pas anderhalve week bezig, waarvan pas 8 dagen met gonal-f.

Ik merkte de eerste 4 dagen ook helemaal niets. Heb ook het geluk geen bijwerkingen te hebben van de medicatie.
    Vanaf afgelopen vrijdag voel ik ze groeien zeg maar. Maar dat kan ook haast niet anders met zo'n aantal :p
    En ja, het zijn er heeeel veel, dus ben een klein beetje op mijn hoede voor overstimulatie (terwijl de artsen dat nog niet zijn, want mijn hormoonwaardes schijnen perfect te zijn).
    En het is altijd maar afwachten wat het resultaat gaat zijn, hè?!
    Ik hoop gewoon op een paar goede eitjes!

11. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

MamaFemsie, hoe was je gesprek?

12. suus85

suus85 Actief lid

11 mei 2013
    362
    0
    16
    NULL
    Dat is inderdaad wel snel. bij mij ging het bij de iui's ook snel, dus ben benieuwd vrijdag. Baal wel een beetje dat het weekend er achteraan zit, mocht het snel gaan dan ben ik bang dat maandag terugkomen alweer te laat is. Ik zie overal beren op de weg:(
    Heb jij al wat gehoord inmiddels?

13. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ja, vrijdag wordt de punctie gedaan!

In het weekend gaan bij ons de echo's en boedonderzoeken ed gewoon door hoor.... En zolang er geen pregnyl gespoten wordt vindt je eisprong toch niet plaats.

14. suus85

suus85 Actief lid

11 mei 2013
    362
    0
    16
    NULL
    Bij ons zit de kliniek op zondag dicht, maar dat komt vast goed. Moet je nu vanavond nog stimuleren en morgenavond de pregnyl spuiten? Heel veel succes! Er zit vast wel minstens 1 gouden ei tussen :)

15. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ja, vanavond nog stimuleren. Morgen hoor ik hoe laat ik de pregnyl moet zetten.
    Nu wordt het wel heel echt :D

16. suus85

suus85 Actief lid

11 mei 2013
    362
    0
    16
    NULL
    Spannend! Nu komt het inderdaad wel dichtbij... Ik zal nooit meer zeggen dat ik weinig merk, lig al een paar uur wakker met buikpijn. Bleeeh

17. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Ik ben Mika en 35 jaar. Samen met mijn vriend zijn we al 2 jaar bezig om zwanger te worden. Dit is 1 keer gebeurd, helaas is dat een miskraam geworden.

Vandaag onze afspraak gehad met FA. Alles doorgesproken, contracten meegekregen, recepten en vervolgens medicijnen opgehaald. Dat was een flinke tas vol! Wij zijn er klaar voor! Volgende week gaat het gebeuren. IVF gaat echt gebeuren!

Heel veel succes meiden!

18. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Mika, welkom. Jij bent zo'n beetje op dezelfde tijd gestopt met de pil. Jammer dat het bij jullie ook zo lang moet duren.

Hopelijk slaat jou ivf ook goed aan en heb je net zo weinig last van de hormonen als ik!

19. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Ik hoop ook zo dat IVF het gewenste resultaat geeft, nu maar heel hard duimen op goed resultaat. Nu nog even wachten op mijn menstruatie en dan vol aan de slag!

20. suus85

suus85 Actief lid

11 mei 2013
    362
    0
    16
    NULL
    JJ heel veel succes vandaag! Met zoveel eitjes moet er toch wat moois tussen zitten! Ik heb straks de eerste FM, hoop zo dat er voldoende eitjes zijn! Hopelijk allebei goed nieuws vandaag.

Deel Deze Pagina