Zwanger door IUI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door veertje23, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veertje23

veertje23 Actief lid

2 mei 2007
    333
    0
    0
    Verzorgende
    Gelderland
    Hey Dames,
    Ik heb even een vraag aan jullie nou ja een paar vragen over IUI. Wij hebben te horen gekregen dat we volgende maand met IUI gaan starten nadat we na 20 rondes nog niet zelf zwanger zijn geworden. Mijn zuurgraad is te hoog waardoor de zaadjes niet ver komen vandaar.
    Mijn vraagjes aan jullie:
    Hoeveel IUI pogingen hebben jullie gehad voordat het raak was?
    Deed het pijn?

Dit was het eigenlijk wel. Als jullie verder er nog wat over willen vertellen hoor ik het ook graag ben hier zo onbekend in en het was toch wel even schrikken.
    Dus brand Los meiden die ook IUI hebben gehad.

Bedankt alvast!
    Liefs Veer

Edit moderator: Ik heb je vraag verplaatst. Graag goed kijken, waar je iets plaatst.

2. Robina2

Robina2 Lid

30 mei 2008
    99
    0
    0
    Hoi Veertje,
    Ik heb deze maand de eerste keer iui gehad, na twee jaar ' gewoon' proberen en twee miskramen. De 'ingreep' zelf valt mee, het is zo gepiept. Je gaat in de welbekende stoel liggen, eendebek gaat erin (dat vind ik zelf altijd wel een rotgevoel) en dan gaat een klein siliconenslangetje naar binnen en wordt het zaad in je baarmoeder gespoten. Daarvan voelde ik eigenlijk niks. Ik mocht meteen al weer van de stoel afspringen, het kon er niet uitlopen zei de gyn.
    Ze zeggen wel dat je soms een beetje krampjes kunt krijgen, maar ik had nergens last van. Wel de hele dag nog een opgeblazen gevoel gehad, maar dat was denk ik van de pregnyl waardoor mijn eieren sprongen (er waren er 2 gegroeid).
    Of ik er al zwanger van ben weet ik niet zeker. Wel al getest vanmorgen en had een dun streepje, maar dat zou nog van de pregnyl kunnen komen. Officieel mag je pas na een dag op 17 tot 3 weken na de iui testen maar ik kon niet wachten. De kans schijnt maar 10 procent te zijn dat het lukt. Dus ik hoop het natuurlijk heel erg.... Jij veel succes!

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.195
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Veertje,

Ook ik heb deze maand voor het eerst IUI behandeling gehad. Het inbrengen van de zaadjes is inderdaad zo gepiept en deed geen pijn. Die eendebek op je baarmoedermond zetten voel je wel, maar deed geen pijn. Ik moest daarna nog wel even 10 min blijven liggen. Ik wil je heel veel succes wensen met de IUI behandelingen en hopelijk is het snel raak.

Er is trouwens ook een IUI topic waar je gezellig mee kunt kletsen als je dat leuk lijkt.

gr vruchtje

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Bij de 4de keer was ik zwanger en nee, geen pijn.

5. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Hoi,

Ik was zwanger na de 5de IUI.
    Het verschilde per IUI hoe het ging, maar over het algemeen deed het geen pijn.

Ik wil je heel veel succes wensen en hoop dat je snel zwanger bent.

Liefs Marielle

6. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hier na de 4e poging raak en neen, ook geen enkele pijn tijdens de behandeling!

7. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik heb nu 2 keer een iui behandeling gehad en het deed bij mij ook geen pijn. Alleen de eendenbek vind ik niet zo prettig, maar dat ligt er ook aan hoe je je kan ontspannen op dat moment.

8. veertje23

veertje23 Actief lid

2 mei 2007
    333
    0
    0
    Verzorgende
    Gelderland
    Allemaal alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden. En hopelijk mogen we allemaal snel zwanger zijn nu.
    Nog 1 vraagje: Krijg je altijd een pregnyl spuit als ze IUI doen? Ik heb wel een goede eisprong dus vraag me af of ik ook zo'n spuit krijg dan.

Groetjes vero
    Ps. Ik ga ook eens in het IUI topic kijken bedankt.

9. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

24 aug 2007
    421
    0
    16
    Hoi Veertje!

Dat hangt ervan af. Als je IUI doet in je eigen cyclus, dan hoeft dat niet. Wanneer je IUI doet in een zogenaamde gestimuleerde cyclus, dus door het spuiten van hormonen, dan eigenlijk altijd wel. De hormonen die je moet spuiten zorgen ervoor dat je eigen cyclus wordt afgeremd. Vaak spuit je na een paar dagen een tweede hormoon erbij wat ervoor zorgt dat er zich (meerdere) eicellen ontwikkelen. Zo kunnen ze gecontroleerd zorgen dat er eicellen springen wanneer ze groot genoeg zijn. De pregnyl is eigenlijk het 'duwtje' waardoor de eicellen gaan springen op het moment dat de gynaecoloog wil. Op ongeveer datzelfde moment doen ze dan de IUI. Zo is de kans het grootst dat het lukt.

10. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik ken iemand en die deed iui in haar eigen cyclus maar die kreeg wel pregnyl, omdat ze dan zeker weten wanneer de eisprong is. Normaal kan het om welke reden dan ook een dag later of eerder zijn. Je weet het dus niet zeker en met de pregnyl wel.

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Die pregnyl wordt ook gebruikt bij IUI in eigen cyclus.

Ik had ook een prima eisprong hoor, maar heb toch medicatie gehad en de pregnyl, gewoon om alles optimaal te maken.

12. helemaal geen pijn, geen enkele keer!
    ik ben er alleen niet zwanger van geworden alleen ;)

13. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Bij mij was het bij de 6de poging raak. 5 in eigen cyclus en de 6de met Fostimon en Pregnyl. Ik heb het idee dat bij mij de hormonen en pregnyl goed hebben gewerkt waardoor ik nu zwanger ben. Ook dat de laatste keer alles er in bleef zitten. De vorige keren kwam het zaad er gewoon uit bij het opstaan en lopen.

Ik hoop dat het bij jou iets eerder raak is!

Groetjes,

14. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Zeker niet om je bang te maken, eerder als geruststelling: bij mij deden iui 2 en 3 wel pijn. Toen stond mijn baarmoedermond niet genoeg open. Dat komt voor dus, maar niet heel vaak. Stel je erop in dat het allemaal wel meevalt, want dat is ook echt zo (behalve die eendebek dan, dat blijft een naar ding), maar mocht het toch pijn doen: dat is ook niet raar, dat kan ook wel.
    Iui 4 was weer pijnloos, dus als het een keer pijn doet, zegt dat ook niets over de volgende keren. En dan nog iets: ze vragen mij trouwens ook altijd om op mijn buik te duwen, zodat ze er beter bij kunnen. Dat doet overigens ook geen pijn, ik ben niet zo sterk :)

Veel succes! Hopelijk heb je er baat bij.

15. veertje23

veertje23 Actief lid

2 mei 2007
    333
    0
    0
    Verzorgende
    Gelderland
    Allemaal heel erg bedankt voor het antwoorden, ben ik weer een stukje wijzer van geworden haha. Ik ben benieuwd dan of ik ook spuiten ga krijgen. Ik heb van mezelf wel een hele goede eisprong dus ben benieuwd. Ik ga nu rustig meelezen met de andere topics hierover. Nogmaals bedankt meiden.
    Liefs Veer

16. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik ben zwanger van de 2e IUI behandeling.
    En Pregnyl is wel handig om te spuiten, want dan weten ze in het ziekenhuis tenminste zeker dat na 36 uur je eisprong gaat plaatsvinden. Is makkelijker plannen dan op de natuur afgaan. Veel succes!

17. Flodderke

Flodderke Lid

7 feb 2008
    26
    0
    0
    rijkevorsel
    Ook wij zijn gestart met de 1ste iui, dit was vorige week vrijdag en bij mij viel het eigenlijk ook allemaal mee, alleen ik had een hele dag vlindertjes in mijn buik, liever zo'n gevoel dan krampen of pijn hebben ... weet alleen niet of deze vlinders goed nieuws zijn of niet ... volgende week weet ik, hoop dat ik mezelf kan inhouden om niet te vlug te testen.

Deel Deze Pagina