Stoeltje vanaf 15 kg

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Zolief, 18 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik ben op zoek naar een autostoel vanaf 15 kg en 85 cm.
    Groep 3 stoel?

Zo'n stoel die je vaak ook uiteindelijk alleen als zitverhoger kan gebruiken.
    Wij willen hem gebruiken als noodstoeltje voor ons dochtertje. Mijn man heeft onze achterwaartse stoel altijd in de auto zitten en deze is nogal zwaar om uit en in de auto te zetten steeds. Daarnaast kan hij in auto's niet achterwaarts geplaatst worden omdat dat niet past in de auto's waar ik dan in meerijd. Daarom willen we zo'n stoel aanschaffen als het een x nodig is dat ik in een andere auto zit met haar.

Dit bedoel ik; Maxi-Cosi Rodi SPS Stone 2016 | Maxi-Cosi Rodi | Baby-Dump
    Is dit iets?

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat is een veilig stoeltje? Waar moet ik op letten?

Bedankt alvast.

2. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Ik weet niet hoe oud je dochtertje is.
    Maar ik zou zo lang mogelijk een stoeltje gebruiken waar een gordel in zit. Waarbij het kind dus niet vast hoeft in de gewone autogordel.
    Omdat het lichaam van een kindje die krachten niet aan kan.

In Amerika is een meisje overleden aan inwendige verwondingen door een zitverhoger met gewone gordel. Als ze in een stoeltje met gordels zat had ze waarschijnlijk nog geleefd.

3. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Heb je ook zulke lichte stoeltjes met eigen 5 punts gordel dan? Misschien is dat een optie.
    Het gaat er ook om dat het een licht ding is en niet zo enorm om over te zetten. Maar veiligheid is uiteraard belangrijk.

4. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
  5. Koon

Koon Niet meer actief

Deel Deze Pagina