Ultrasun vraagje

Discussie in 'Verzorging' gestart door sidmick, 5 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik heb een vraagje voor de mama's die ultrasun gebruiken.
    Smeren jullie echt maar 1x per dag bij jullie kindjes?
    Gister had mijn man ons meisje ingesmeerd maar einde van de dag waren haar schouders toch wat rood.
    Nu vraag ik me af of we toch gewoon vaker moeten smeren of dat manlief misschien per ongeluk niet heel nauwkeurig heeft gesmeerd

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Welke factor heb je? (gewoon benieuwd hoor ;)) Wij hebben factor 30 en ik smeer maar 1 keer, maar Eva is ook niet de hele dag buiten. Als ze de hele dag buiten zou zijn zou ik wel nog een keer smeren.

3. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik heb het vroeger wel eens gebruikt voor mezelf en toen smeerde ik idd maar 1 keer. Ik zou voor die kleintjes gewoon 2 keer smeren net als met een ander product. Vind het toch erg belangrijk dat ze goed beschermd zijn tegen de stralingen dus liever een keertje te veel dan te weinig.

Groetjes Kim

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik heb de factor 30. Natuurlijk zou ik nog een keer smeren als het nodig is maar smeren betekend bij ons thuis enorm drama dus daarom vermijd ik het als het niet nodig is :)
    Maar vroeg me dus af of het echt werkt als je maar 1x smeert

5. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Voor mezelf smeer ik echt maar 1x per dag. Voor mijn dochter gebruik ik factor 50, en smeer ik wel 2x per dag. 's ochtends als ze wakker wordt en 's middags na haar middagslaapje, omdat ze heel erg zweet (wil perse in een slaapzak anders slaapt ze niet) en dan in de slaapzak schuurt.

Maar heb hier ook wel eens als ze veel in de zon heeft gelopen dat ik toch nog ff een shirtje aantrek aan het eind van de dag. Denk dat die factor 50 gewoon nog niet hoog genoeg is om met dat blanke huidje de hele dag in de zon te zitten.
    Vriendin gebruikt gewone zonnebrandcreme, smeert dit braaf elke 2 uur of als zoontje in het badje is geweest en die was ook een beetje rood geworden.

O en als hij niet zorgvuldig had ingesmeerd zal het vast nog wel erger zijn geweest. Ben zelf een keer een klein plekje vergeten en die was toen echt knalrood :x

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Geen enkele anti-zonnebrandcreme houdt een hele dag, zelfs geen SPF 100. Het advies luidt dan ook om om de paar uur te smeren, ongeacht de SPF.

Kinderen in de zon

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Dat is dus het fijne met ultrasun en p20, dat hoeft dus niet om de paar uur

8. zogelukkig

Volgens mij dermatoloog bestaat dat niet. Ieder smeersel verliest na een paar uur zijn werking.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Tja ervaringen zeggen dat het werkt dus ik geloof erin

10. zogelukkig

Ervaringen of onderzoeken?

Bedenk ook dat je werking verliest door zweet, zand en water.

Bovendien moeten middelen als Ultrasun, P20 en Vision wel 90 minuten voordat je de zon in gaat worden aangebracht.

11. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    En nu ook Vision. Ideaal, plakt niet, trekt snel in en stinkt niet.

Deel Deze Pagina