Hallo allemaal, Ik zit er aan te denken om een co-sleeper aan te schaffen. Welke ervaringen hebben jullie er mee? En welk merk? Dank je wel.
Bij mijn dochtertje eerst een wiegje gehad en daarna een Ikea ledikantje omgebouwd tot cosleeper. Ik ben er nog steeds erg blij mee. Voor onze 2e hebben we nu de petit amelie staan, maar daar kan ik je nog geen ervaringen over vertellen. Op fb kun je veel vinden op de groep Veilig samen slapen (ap). Moet je geloof ik wel even wat vragen voor beantwoorden.
Ik had geen echte cosleeper, maar zou dan voor die van chicco gaan. Wij hadden een wiegje van prenatal. Juist door het hekje er nog voor kon ik gerust slapen dat hij er niet uit viel. Ik sliep standaard met mn hand tegen hem aan door de spijlen.
Ik vond het eerst onzin en ik geloof de 2de dag dat we thuis waren heeft Mn vriend de chicco gehaald. Echt super fijn en bij de tweede wordt hij ook zeker weer neergezet!
Ik had een co-sleeper. Niet die van chicco overigens. Was een maat groter dan een wieg maar kleiner dan een ledikant. Hij heeft er tot 7 maanden (ofzo) in gelegen. Heel fijn Zeker als je bv geeft is het ideaal!
Ik lees mee.. Waarin is de Chicco beter of fijner dan een vergelijkbare co-sleeper van een ander (goedkoper) merk? Het prijsverschil is soms groot, maar ik zie nog niet echt waar de verschillen in zitten!
Als je een ledikantje ombouwt. Hoe doe je dat met die naad tussen de matrassen dan? En tot wanneer gebruik je dan die cosleeper omdat deze groter is dan een officiële cosleeper? Lijkt mijj ook wel wat namelijk.
Je schuift het ledikant matrasje tegen je matras aan. Het gat tussen het ledikant matrasje en de spijlen van het ledikantje vul je op met een op maat gesneden stukje schuimrubber (bouwmarkt, internet, goedkoop ikea matrasje) en daar trek je het hoeslakentje overheen. Ik hoop dat je het een beetje voor je kunt zien. En anders gewoon vragen hoor. Mijn dochtertje is 3,5 jaar en die pas er nog in. Dus je kunt dan even vooruit. In het begin moet je het bedje kort opmaken om te voorkomen dat je kindje onder de dekens komt. Je kunt dan het bedje omgekeerd opmaken. Dus zeg maar de voetjes aan de kant van jouw hoofd. Het kan voorkomen dat je kindje op een gegeven moment je gaat opzoeken. Dan is het veiliger om onder een deken te slapen ipv een dekbed. Heb je wat aan deze info?
Ik heb niet speciaal een cosleeper gekocht. Ik had een 2e hands ikea (dacht) hendsvik ledikant. Deze kan je gebruiken als gewoon ledikant en als peuterbedje. zijkant eruit en daarvoor in de plaats het bijgeleverde plankje ter versteviging erin. Bedbodem omhoog en hopla, je hebt een cosleeper. Aan bed vast gemaakt en de ruimte tussen mijn matras en die van het bedje opgevuld met een opgerolde handdoek. Bij 2 kinderen gebruikt en vrij lang. Ook makkelijk toen ze wat groter waren en ziek of zo. Bedje erbij geschoben
Dankjewel!!! Hier heb ik wat aan ja. Je rekt dus het hoeslakentje gewoon verder op over matras en op maat gesneden schuimrubber. Wat fijn tot zo lang in het ledikantje. Maar hoe doe je dat als ze gaan zitten enzo. Wanneer je dus de bodem naar beneden doet bij het gewone ledikant en de box? En als ze er alleen in ligt?
Ja hoeslakentje even oprekken idd. Ik zal even opzoeken vanaf wanneer je de hoge stand gebruikt. Wij hebben toen de lattenbodem op de laagste stand gezet en er pootjes onder gemaakt, zodat de matrassen weer even hoog zijn. Tot ze zelf uit bed kon klimmen en niet meer over het randje heen wilde. Officieel zou je een kindje niet alleen in een open cosleeper moeten laten liggen. Veel mensen gebruiken een beeld babyfoon. Wij luisterden gewoon en als ik dacht dat ze wakker was ging ik kijken.
Bij eerste niet gebruikt (wiegje langs bed) maar voor de 2de wel een cosleeper gekocht, nog niet in gebruik. Hebben de alain van petit amelie gekozen omdat we een boxspring hebben en dan is er heel weinig keuze! En deze past perfect, hebben hem al ineen gezet en eens naast ons bed gezet om eens te kijken. En prijs valt ook goed mee! Vind die van chicco nieuw nogal duur.
Hier een chicco next2me. Het hele idee vind ik perfect. Alleen t bedje zelf vind ik onstabiel en wiebelig.
Vind ze ideaal! Heb die van de onderstaande link(met ander matras)want vond de chicco prijzig en vond het matrasje niet mijn ding. Enige nadeel is dat ik grote baby’s heb en ze er snel uit groeien maar goed dat ligt niet aan het bedje maar aan mijn baby Ze is nu 16 weken en kan er nog wel even mee vooruit. https://www.petiteamelie.nl/co-sleeper-lilly-90x40cm-inclusief-eco-matras-wit.html?___store=nl&gclid=EAIaIQobChMIu8Dl1ZCe2gIV6L_tCh0f8QRmEAQYASABEgKqVfD_BwE
Deze staat ook op mijn lijstje, met name omdat wij een boxspring hebben. Prijs valt me ook mee. Waarom heb je gekozen voor een ander matrasje?
Ik ben meer van koudschuim( persoonlijk) en bij dat eco matrasje kwam de cocos er doorheen geprikt. Wij hebben ook een boxspring en bevalt heel goed.
Wat is het verschil tussen de co-sleeper van Petit Amelie en Chicco Next 2 me Dream Legend en Troll Sun? Iemand ervaringen? Wij hebben geen boxspring, maar een normaal bed.
Vraagje hierover: wij hebben de lily gekocht van petite amelie. De wieltjes eronder kunnje op de rem zetten maar ik twijfel of we het bedje dan ook nog moeten verbinden met onze boxspring, of is gewoon er tegenaan zetten met wieltjes op de rem genoeg? Hebben jullie het nog vastgezet? Of een tussenstukje tussen de co sleeper en jullie bed gemaakt?