Wij waren gisteren even bij een babyzaak. We hebben zelf een bugaboo. En wil misschien een plankje met stoeltje aanschaffen. Er zal straks 2 jaar en 2/3 maanden leeftijdsverschil tussenzitten. Ik zette haar erop maar ze viel er vanaf (lekker genant met verkoopsters om je heen ) Ik vroeg aan de verkoopsters tot welke leeftijd kinderen nou in een duowagen passen. Zij zij 3 a 3 1/2 jaar. Dit brengt ons aan het twijfelen. Wel of geen duowagen aanschaffen. Ik wandel iedere dag wel een stuk. Wat zouden jullie doen ?
Dat is nou precies de reden waarom wij die plankjes met die stoeltjes niet verkopen. Ik vind ze heel gevaarlijk omdat het kindje zich zelf in balans moet houden en als ouder moet je er constant achter blijven staan voor het geval dat. Dan zou ik eerder voor een duo wagen gaan. Je kindje kan dan gewoon lekker zitten. Op een plankje staan vinden ze meestal maar even leuk en je moet ze steeds in de gaten houden dat ze niet weg lopen. En het klopt dat ze daar tot een jaar of 3 inkunnen.
Jewe bedankt voor je reactie ! Ze viel niet van het zitje af maar van het plankje (zitje verkocht ze daar niet) Wij zagen een paar weken geleden een kindje op het stoeltje zitten van de bugaboo. En die had een tuigje om die vast zat aan de wagen. Ik vond dat er wel handig uitzien. Zo kan je kindje er niet zo snel afvallen of af stappen. Van de week ga ik toch ook even kijken voor een duowagen en even overwegen wat de beste keus is. Wil het liefste mijn bugaboo blijven gebruiken
Mijn oudste is bijna 2,5 jaar en ik maak dankbaar gebruik van de duowagen. Ik heb ook een plankje voor achter de wagen, maar dat loopt zowiezo niet zo fijn. Voor korte afstanden is het te doen, maar als je echt elke dag een stuk loopt dan zou ik er niet voor kiezen. Verder is het nog maar de vraag of je kind er op blijft staan, er op wil staan en er zo lang op kan blijven staan, want dat is ook best vermoeiend. Plus in de winkel of zo hoef je niet steeds je ene kind in de gaten te houden terwijl je zelf ook nog wat probeert uit te zoeken.
hier nog een twijvelaar, ons zoontje zal 2.3 jaar zijn als de baby komt , heb voor het hele begin een draagdoek de tricotti voor de baby mocht dit niet meer gaan of blijkt dat een duowagen ect nodig te zijn dan schaffen we er alsnog eentje aan. ons zoontje is heel lastig als hij gewoon loopt want hij wil overal heen en rent alleen maar heb wel zon polsbandje voor m maar schaam me eigen dood als hij aan zon ding loopt hahaha. heb namelijk een dure gewone wagen die heerlijk loopt, dus probeer te zo lang mogelijk uit te stellen maar met d ezome ris het ook wel weer lekker als je gewoon mobiel bent
Ik zit ook erg te twijfelen. Nova is ongeveer 2 als de tweede komt. Ik zat ook al te denken aan een draagdoek voor de baby en Nova in de wagen. Ik heb een Mutsy Urban Rider en daar is ook een duo-opzetstuk voor te koop. Dus daar denk ik ook nog wel sterk aan. Heeft iemand daar ervaring mee en tot welke leeftijd kan die duowagen?
Ik ga voor het meerijdplankje. Ik ben te dol op mijn Bugaboo om hem in te ruilen voor zo'n lompe duowagen.
Hehehe, niet alle duowagens zijn lomp Ik ben zo blij met mijn P&T vibe. Ik moet er niet aan denken om alleen boodschappen te doen en dat mijn zoontje steeds weg rent. En als we op de dijk lopen met aan beide kanten water, ben ik er nog blijer mee. En ik herken het gevoel hoor, ik denk nog steeds met weemoed terug aan mijn mooie single wagen, maar daar had ik het echt niet mee gered.
zon plankje is handig als ze erop blijven staan ma<ar ik denk dta ik onze zoon erop vastmoet binden helaas hahaha. Hij wil dan veel te graag lopen en juist d ekant opdie ik inet WIL. Ik twijvel om misschien een maclaren techno twin te kopen al dan niet tweedehands die kan helemaal plat en aangezien het zomer is kan ik e rgewoon een dun matrasje in leggen zodat de baby lekker ligt en plat.
Ik ga denk ik ook voor de draagdoek en gewoon de oude enkele kinderwagen. Het is maar voor een paar maanden dat Jitte echt in de wagenbak moet liggen, zo gauw ze in een buggy kan koop ik een duo buggy. Die zijn een stuk goedkoper dat duo kinderwagens. Ik vind het zoveel geld, en daar komt ook nog eens bij dat wij niet zoveel wandelen. Ik zit 5 km van de dichtsbijzijnde winkel dus even een boodschapje doen is er niet bij...
Ik heb mij Urban Jungle single wagen weggezet en een Easywalker duo gekocht, zoontje was ruim twee toen dochtertje werd geboren. En ik heb er geen spijt van! Die loopplankjes zijn gevaarlijk en onhandig om achter de kinderwagen te lopen zo. Bovendien vind ik het zielig als wij op pad zijn en zoontje wordt moe dat hij niet (comfortabel) kan zitten. Dan maar wat meer geld uitgeven, ik bezuinig dan liever op iets voor mijzelf. Het zitje van de Easywalker is trouwens erg ruim, een kind kan daar makkelijk tot een jaar of 4 in! Soms doe ik ook de combi van draagzak en single wagen maar ook zo'n klein baby'tje wordt op een gegeven moment zwaar. Kortom, voor ons is een (goede) duowagen echt een uitkomst!
Saige jij hebt dus niet gekozen voor de urbun jungle duo ? Waarom niet als ik vragen mag ? Ik heb met een duowalker gelopen in de winkel. Maar vond die erg zwaar rijden in vergelijking tot de urbun jungle
Hoi Linda, Wij hebben voor de Easywalker gekozen omdat ons zoontje daar veel beter in zit dan de Urban Jungle. De rugleuning van de Urban Jungle kan niet echt goed rechtop en dus het kindje hangt er dan best wel in. De rugleuning van de Easywalker kan nagenoeg rechtop en onze ervaring is dat de meeste kleintjes dat toch wel fijner vinden zitten. Ik moet zeggen, wij vinden de Easywalker juist super licht rijden, minstens even goed als de Urban Jungle. Nu hebben wij wel de luxere Silver edition, maar ik weet niet zeker of dat iets uitmaakt in de vering e.d. ten opzichte van de UJ. Bovendien is de fabrikant van UJ failliet dus dat leek mij ook niet zo handig. Laat maar ff weten als je nog vragen hebt over de Easywalker! Groetjes, Saige
UJ kan wel rechtop hoor. Even de rugsteun door het frame duwen Dat vertelde de verkoopster mij toen wij keken voor een duowagen. Als ik dat nou even jaar eerder had geweten #-o
Hier twijfelde ik ook aan het plankje,maar het lijkt me niets. stel je voor,je hebt al die tijd in de comfortabele kinderwagen gezeten,je kon alles zien en nu is er een broertje of zusje (die opeens heel veel aandacht krijgt) en dan moet jij op een hard plankje,zit je tegen de rug van de kinderwagen aan te kijken .... nee hier geen plankje dat vraagt om problemen (vind ik hè!!) denk dat ik de duowagen van prenatal neem,die is niet zo duur en heb aan verschillende moeders gevraagd hoe die beviel en ze vonden hem prima. 220 euro geloof ik.
wij pakken geen duo wagen en hebben gewoon een plankje voor erachter aangeschaft. alicia zit nooit in de buggy of kinderwagen en als we echt lang weggaan dan ga ik toch nooit alleen en kan de gene die mee is bijvoorbeeld partner altijd de buggy duwen en ik de wagen. mijn dochter loopt al erg goed vanaf 12 maanden en sinds 14 maanden heeft ze max 10x in de buggy gezeten. ze loopt lang, goed en stevig en als ze los loopt luisterd ze ook redelijk en blijft bijvoorbeeld netjes op de stoep en stopt al ik stop zeg. ze schelen straks 21 maanden en ben benieuwt hoe ze het doet. in de winkel was ze dol op het plankje en kon er geen genoeg van krijgen. dat plankje met z'n stoeltje erop heb ik ook getest maar vond het geen succes. ook alicia vond het niks. duo wagen heb er ook veel getest maar of alicia zette het meteen op het gillen of hij reed voor geen meter. ligt dus ene beetje aan je kind tot wanneer je een duo wagen gebruikt. gebruikt de kleine nu nog vaak de buggy dan is de overstap misschien te groot na meteen een plankje. ben je alleenstaand en moet je er vaak alleen op uit met de kids dn lijkt een duo me ook erg handig. een gemiddelde buggy/kinderwagen gaat tot`z'n 15 kilo of 3 jaar.
Is dat dan een echte kinderwagen? Ik bedoel 1 waar ook een bak op kan en met luchtbanden? De wagens die ik voor die prijs heb gezien waren buggy's. En daar kan Jitte nog niet in... Want als hij maar 220 euro kost is dat voor mij wel een optie.
hoi, onze oudste was 19 maanden toen onze tweede gup kwam. wij hebben de duozit gekocht voor de mutsy. echt ideaal, we kunnen gewoon onze oude wagen blijven gebruiken en als de oudste straks zelf rond kan stappen dan kan deoude buggyzit er weer op voor de jongste. beide kindjes kunnen er tot 15 kilo in en de baby ligt vanaf geboorte heerlijk in het babynestje. wij zijn erg blij mee. joyce