ik heb er eentje en ik vond het geweldig! ik ben niet voor potjes en als ik niet veel tijd had dan was dit echt super ! je doet alles erin en binnen 20 min staat het op tafel. OOk zit er bij de mijne een mixer . Ik vond het zijn geld absoluut waard.
Tja, wat is er mis met een ouderwetse pan en een staafmixer? Hier in ieder geval niet in huis en ook niet van plan om hem nu nog te kopen. Ik kookte in het weekend gewoon een flinke portie groente die ik dan weer in gedeeltes invroor.
Ik heb de babycook van Avent en ik vind 'm echt super. Ik maakte dan op een ochtend/middag als ik alleen was hapjes voor de hele week en gooide deze in de vriezer. Elke keer vers eten voor ze en het smaakte tenminste ergens naar.
De mensen die hem hebben vinden hem geweldig en de mensen die hem niet hebben, hebben hem ook nooit gemist.. zo is het altijd met dit soort dingen
Ik had hem bij de tweede, niet bij de eerste. Zat gratis bij een abonnement (die van Avent, zelfde principe) op de Kinderen destijds. Zonder kun je inderdaad ook prima, maar ik vond dit nog net wat makkelijker. Die van Avent is meer in de hoogte, die van Beaba in de breedte, hij nam maar weinig ruimte in beslag.
Ik ben iets minder positief. Vind het een prima ding en makkelijk in het gebruik maar niet groot genoeg om echt wat porties extra te maken en in te vriezen. Uiteindelijk heb ik hem misschien tot zoonlief een maand of 10 was gebruikt. Toen pureren niet meer nodig was, ging prakken/snijden net zo snel en kon ik in een pan grotere porties bereiden. Bovendien heb je ook met de babycook alsnog een pan nodig om vlees/vis te bakken. Kortom, best een duur apparaat voor 4 maandjes.
Hier ook gebruikt en erg tevreden! Er zijn veel aanbiedingen, vaak bij tijdschriften. Het is inderdaad een grote aanschaf als je het zonder aanbieding koopt... Ik vind wel een verschil zitten in koken en pureren of het gebruik van de babycook. In de babycook wordt alles gestoomd waardoor de smaak er niet uitgekookt wordt. Ik heb beide methodes geprobeerd dus ik weet waar ik het over heb Als het eten bereid was met de babycook zat er een sterkere smaak aan en was de kleur helderder. Wat ik wel een nadeel vond was dat er in de randjes van de babycook viezigheid ging zitten die ik er met geen mogelijkheid uit kreeg. Aangezien de 2e onderweg is waarbij ik de babycook zeker ook weer wil gebruiken, ben ik op zoek naar tips.... Iemand??
Ik heb hem ook en ben er echt blij mee.. Het is makkelijk en ook lekker Ik vind bijvoorbeeld de fruithapjes heel anders smaken als ze je dus stoomt en mixt in de babycook dan gewoon met de staafmixer. Aardappels/groente en vlees kunnen in 1x gestoomd worden en daarna gemixt. Heel makkelijk dus.. Naar mijn idee geen overbodig iets.
Ik heb hem zelf niet, maar mijn nicht gebruikt hem al een tijdje met veel plezier! Maar net zoals de eerdere reacties denk ik wel dat je hem maar tot hooguit 1 jaar kan gebruiken, want je kunt (volgens mij) alleen pureren. Ik vind het zelf best belangrijk dat ze aan structuur wennen, anders heb je straks een kind dat alleen eten lust wat gepureerd is.
Hier wordt er meegegeten vanaf 6 maanden met ons.. Beetje prakken of pureren met de staafmixer en gaat prima. Groente die over is vries ik in kleine porties in en fruit krijgt ze meestal vers; kortom niet gemist
Hier net zo. Hier kregen de kinderen vanaf 6 maanden gewoon eten wat wij ook aten waar zo nodig even de staafmixer doorheen ging. Enkel wat zout of scherpe kruiden bijv achterwege laten bij de babyporties.
niks alleen in de babycook wordt het gestoomd in plaats van gekookt en dan blijven de vitamines beter behouden.
ik heb hem heel erg veel gebruikt. vanaf 6 maanden tot nu. (bijna 10 maanden). Nu alleen nog af en toe fruit wat ik maak. Ik vind het een super ding.
Ik zou zeggen overbodig. Je kan veel handiger wennen aan een groentetje en aardappeltje uit jullie pan voor je kindje te doen. Eet je een keer nasi, dan is een beetje diepvriesgroenten met rijst net zo snel opgewarmd. En pureren doe je in principe toch maar tot 8 of 10 maanden, daarna zou je kindje toch moeten leren wennen aan geprakt en daarna stukjes eten. Stomen kan ook in een gewone pan trouwens.
Ik heb zo'n bloem ding wat je in de pan zet met een klein laagje water. De groente er boven op dus je stoomt ook. Dan prakken in het echte begin maar liever snel wat grovere stukken en zelf stukken geven. Dat is ook beter voor de spraak ontwikkeling zeggen ze
Dat denk ik ook. Het zal vast handig zijn als je één hebt. (Hoewel: het kost wel weer ruimte in je keuken. Wij hebben niet zoveel ruimte in de keukenkastjes en op het aanrecht, dus voor ons zou het in die zin niet handig zijn.) Wij hebben altijd "gewoon" vers gekookt en ik heb hem noot gemist. Als je toch aan het koken bent even een extra pannetje met wat groente en eventueel een handje rijst of pasta ofzo. Of we gaven dezeflde groenten die wij aten, alleen dan gepureerd. Dat kost geen extra moeite. En dan maakte we meestal wat teveel, zodat we nog wat konden invriezen. Dus op dagen dat we niet kookten, hadden we altijd wel wat ahter de hand.