Wat voor babybedje hebben jullie bij jullie in de slaapkamer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Vuurtorentje84, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vuurtorentje84

    Vuurtorentje84 Bekend lid

    16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Hoi meiden,

    Misschien een gekke vraag. Als de kleine geboren is wil ik borstvoeding gaan geven, vooral de eerste maanden zou ik de baby bij ons in de slaapkamer willen hebben, omdat het dan makkelijker is qua borstvoeding geven.

    Wij hebben in de babykamer een ledikant staan, maar omdat bij ons in de slaapkamer te plaatsen hebben wij niet veel ruimte voor. Nu zaten we te denken om een campingbedje of een wiegje, maar een wiegje vinden wij weer te klein en een campingbedje, weet namelijk niet of het handig is.

    Hoe hebben jullie het met borstvoeding de eerste maanden gedaan? En aangezien het voor een paar maanden is, is het dan wel de moeite waard om wat kleinere ledikant aan te schaffen?

    Liefs,
     
  2. klarinet

    klarinet Fanatiek lid

    23 apr 2007
    2.980
    131
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wij hadden bij Milan een moderne wiegje (een klein bedje zeg maar), die bij oa prenatal te koop zijn.
    Bij de tweede willen we een hangwieg aanschaffen, maar dat is omdat ik dat zelf helemaal geweldig vind!
     
  3. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
  4. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Waarom vind je een wiegje te klein dan? Wiegen zijn er ook in verschillende maten btw.
     
  5. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Wieg...

    Camping bedje lijkt mij persoonlijk niet fijn...Dan ligt de baby redelijk laag met eruit en in leggen....

    Mijn zoontje heeft tot 9 maanden de borst gekregen en ook al die tijd bij ons op de kamer gelegen... Eerst in de wieg en toen in een ledikant en toen bij ons in bed ;) (schaam schaam daar ligt hij nu nog)
     
  6. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Als je keist voor een campingbedje kies er dan eentje met een bodem die hoog in te stellen is. Dit weekend bij schoonouders geslapen en die hebben een campingbedje en het kostte me 's nachts een hoop gedoe om de baby te pakken en vooral om hem slapend terug te leggen vanuit bed (wel het makkelijkste als je niet hoeft op te staan, in het begin moet je er uit voor verschonen ivm plasluiers checken, later verschoon je alleen bij poepluiers en dan is koude voeten vermijden prettig :D)
     
  7. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    :D thanx voor de tip! Aangezien ons bed niet al te groot is willen wij ook een cosleeper nadat de baby uit de wieg is gegroeid!
     
  8. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Gelijke post :)
     
  9. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Asje :D
     
  10. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    Hier ook een co-sleeper gemaakt van zijn ledikantje. Héérlijk! :)

    En supermakkelijk, ik moet nooit uit m'n warme bed 's nachts en moet amper wakker worden omdat ik lekker liggend kan voeden. Moet wel zeggen dat het enkele maanden geduurd heeft voor ik liggend kon voeden.
     
  11. pijman

    pijman Niet meer actief

    #11 pijman, 21 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 feb 2011
    ik heb een aanschuifbedje van Troll gekocht op Wiegjes &Zo: wieg en alles voor het baby wiegje / babywieg / babybedje

    Hij is groter als een standaard wiegje maar niet zo groot als een ledikant. Hij is verstelbaar in hoogte, handig als je bed nog op klossen staat. Kun je ook weer makkelijk aanpassen als je bed weer lager staat. En als je het niet meer als bedje gebruikt is het een leuk bankje.

    De railing kun je aan een kant omhoog en omlaag schuiven zodat het ook een op zichzelf staand wiegje kan zijn.
     
  12. Vuurtorentje84

    Vuurtorentje84 Bekend lid

    16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Hallo meiden,

    Bedankt voor jullie reactie's! Zo'n aanschuif bedje lijkt ons wel ideaal. Eeen campingbedje lijkt mij niet zo fijn, moet elke keer bukken en daarom ook slecht voor je rug.

    Wij waren vandaag naar de de prenatal gegaan en wij zagen een schommelwieg, maar het was zo laag en zo klein en stond er ook bij dat het niet meer dan 5 maanden gebruikt mocht worden.
    Dus dat werd hem niet zeg maar :(
     
  13. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben de familiewieg op de slaapkamer staan. Ik vind het ideaal! Hij is op wieltjes dus ik kan hem zo aan de kant rollen als het nodig is (bijv. met in en uit bed stappen). Waarom vind je een wieg te klein?
     
  14. Vuurtorentje84

    Vuurtorentje84 Bekend lid

    16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Hoi Manuela,

    Een familiewieg vind ik op zich niet klein, maar zo n schommelwiegje of staande wieg vindt ik redelijk aan de kleine kant, aangezien ik de kleine mischien wel langer bij ons in de kamer wil. Op den duur moet hij toch in zijn eigen kamer slapen. Bij prenatal zag ik leuke familiewiegen staan, ook met wieltjes enz. Maar dat vonden wij wel prijzig :)
     
  15. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
  16. Vuurtorentje84

    Vuurtorentje84 Bekend lid

    16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Oke, dank je wel voor de tip, ik ga even een kijkje nemen!:D
     
  17. Vuurtorentje84

    Vuurtorentje84 Bekend lid

    16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Dit is trouwens het wiegje die wij vandaag gezien hadden bij Prenatal

    De familiewiegen, zijn precies de grote die wij zoeken (niet al te groot, dus past precies in onze kamer)

    Deze foto is dan niet van prenatal, maar het is wel hetzelfde wiegje. Ziet er wel schattig uit, maar is ontzettend laag en klein.
     
  18. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik had ook zoiets.. Ze kunnen er inderdaad niet heel lang in, half jaartje denk ik.. Tenzij je een klein kindje hebt ;)
     
  19. Bri

    Bri Niet meer actief

    Wij hadden de wieg waar m'n vriend vroeger nog in heeft gelegen naast het bed staan.
    Deze wieg is vrij klein. Mijn zoontje was superbeweeglijk en sterk, en door zijn gewoel en gewurm paste hij er bij 7 weken eigenlijk niet meer in (lag soms overdwars, of hing echt in de "gordijntjes"). Tegen die tijd kwam hij nog maar één keer per nacht, dus toen hebben we hem naar het ledikant in zijn eigen kamertje verhuisd.
    Mijn dochter was iets rustiger, zij kon er 10 weken in liggen.
    (Ons nichtje heeft er trouwens nog in geslapen toen zij 6 maanden was; die was nog een stukkie kleiner dan mijn hollands welvaren en misschien ook wel veel rustiger.)

    Liggend voeden kon ik ook pas met een veel grotere baby; met zo'n pasgeboren kindje kon ik daar helemaal geen fijne houding mee vinden.
    Voordeel van een wieg boven campingbedje: lekker hoog, dus je kunt er vanuit je bed makkelijk bij. Oppakken, neerleggen, maar ook om even te aaien als ze een beetje mekkeren bij het in slaap vallen.
     
  20. Violetriot

    Violetriot Fanatiek lid

    25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik heb een mozesmandje, die staat op een curverdoos haha. Wel ideaal want die curverdoos heeft wielen!
     

Deel Deze Pagina