upc digitale recorder: series opnemen?

Discussie in 'De lounge' gestart door taliaa, 7 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    Hoi,

wie weet de manier om series te programmeren met de upc dvr? we hebben die sinds eergisteren, maar komen er nog niet uit hoe je een serie kunt programmeren. dus wie helpt???

Liefs en bedankt,
    Talitha

2. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Het wijst zich allemaal wel vanzelf. Je kan handmatig opnemen (menu -> handmatig opnemen, en dan de tijd en zender instellen.)
    Of je kan in de tv guide opnemen. (menu -> tvguid->alle zenders, en dan zoeken, dan op de opnameknop drukken (helemaal linksonderin naast de pauzeknop)
    Wat wel handig is, is om de opnametijd altijd met 10minuten te verlengen (menu->digitale videorecorder->opnameinstellingen, je kan daar ook zorgen dat hij 10minuten eerder begint met opnemen.

Ook kan je nog op een andere manier opnemen. Als je op ok drukt krijg je te zien wat er nu en straks op een zender komt, dan kan je met de pijl naar beneden naar de serie gaan, en dan weer op de knop linksonderin drukken (die met dat rode stipje), als je dan nog een keer op die knop drukt kan je de eindtijd later zetten.

Ikzelf vind de laatste optie en het handmatig instellen het handigst omdat de tvguide niet altijd klopt met de tijd dat het daadwerkelijk uitgezonden wordt, dus dan heb je het einde er niet opstaan.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    hihi, ja ik snap het...
    maar ik wil graag een hele serie opnemen, bv elke maandag csi ofzo.. of elke dag atwt;) maar dat kan ik nergens vinden, we hadden hiervoor een mediacenter, die deed dat wel?

4. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dat kan wel op 13th street (112), maar volgens mij niet op rtl 5

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    *zucht* ok.... jammer, dan maar handmatig.... kijken of ik het dan elke dag kan doen...

6. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Dat kan met elke zender hoor. Als je gaat naar:menu en dan mijn opnamen en dan handmatig opnemen kan je een zender en tijd instellen. Hierbij kan je ook instellen dat hij elke dag of elke week om dezelfde tijd op moet nemen. Dus bijv. je serie is op maandag om 20.30 dan stel je in dat hij wekelijks op die tijd opneemt. Hierdoor neemt hij het automatisch elke week op.

7. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    He bedankt weer wat geleerd :D

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    @majel, ja dat heb ik nu gedaan. Maar bij bepaalde zenders kun je dus gewoon in de guide een programma aanklikken en dan "alle afleveringen" programmeren. Dat is dus handiger, vooral als de zendtijd een keer verandert ofzo.
    En bij de mediacentre kan dat wel, dat is wel handig.

Maar thnx voor de tips, ik heb nu via handmatig atwt geprogrammeerd, ik hoef niks meer te missen:)

9. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ja klopt dat kan ook maar wist niet meer helemaal hoe dit werkte en van mijn uitleg nog wel. Wat ook handig is is om het zo in te stellen dat het opnemen 5 minuten voor het begin van het programma begint en 5 minuten later eindigt ( kan ook met meer minuten). Het komt regelmatig voor dat dingen iets eerder of later beginnen en ik vind niks zo iri als het begin van een programma missen. Veel succes met al je programma's.

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    yes thnx, ik zit momenteel verplicht op de bank dus wil wel wat te kijken hebben... :):):)

11. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hmm goed dat ik dat weet, ik deed ook alles handmatig 1 voor 1. Soms vergat ik een programma dus opte nemen. Nu gaat dat niet meer gebeuren!! :D

Deel Deze Pagina