Ze word zo verwend!?

Discussie in 'De lounge' gestart door Esthers, 11 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthers

Esthers Bekend lid

7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Hebben jullie je ook voorgenomen om met deze sinterklaas niet meer zoveel te kopen?

Floortje heeft in totaal 5x haar schoen mogen zetten bij de buren opa´s en bij de oma´s daar heeft ze allemaal redelijk dure spelltjes gekregen.
    Dus dit jaar vierden wij sinterklaas weer zoals gewoonlijk bij mijn ouders en ik heb hun gezegt dat ze het niet te bond moesten maken! Nu had (ik zelf) een knikkerbaan gekocht t.w.v. een tientje! Maar mijn moeder heeft weer een stuk of 8 cadeautjes gekocht alleen voor Floortje.Waaronder goedkope dingetjes maar toch weer veel te bond! Floortje is zo onwijs verwend en ik vind het eigenlijk helemaal niet nodig . Floortje krijgt gewoonlijk tussendoor ook al zoveel van mijn ouders?Zodat ik me haast ga schuldig voelen?

Vorige week heeft floortje nog een spel gekregen niet eens vanwege sinterklaas en een nieuwe winterjas(nu heeft ze 5 jassen)

Gisteren kwamen mijn ouders zomaar langs en wat hadden ze nu meegenomen en stereo van phillips voor op haar slaapkamer . Want ze had wel een cdtjuh gekregen maar had nog helemaal geen cd speler.Ze vertelde ermeteen achter dat hij echt niet duur was.Maar tja dat maakt mij niet uit al was hij maar 1 euro ten tweede komt er echt geen cd speler op haar kamer en ten derde ze hadden beloofd niks te kopen. Floortje is was er zo onwijs blij mee dus ik wou de sfeer niet verpesten maar heb echt gezegt dat dit weer veel te gek was en dat we niks meer willen hebben.Want vooral alle snoepgoed gaat hier nu regelrecht de kliko in! (dit is niet waar want ik neem het mee naar mijn werk maar dat zeg ik niet tegen haar)Floortje heeft nu 1 grote sinterklaaspop drie chokoladeletters een zakje muntjes snoepkettingen etc etc en dan te bedenken dat ik floor hier thuis al bewust geen snoep geef! Dit heb ik dus verteld aan mijn ouders maar volgens mij heb ik tegen de stoel staan praten.Dus morgen bel ik toch maar eens ff met mijn ouders want het wordt echt veel te erg! Of ovedrijf ik nou

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    neej hoor helemaal niet! bij ons precies hetzelfde! jamie krijg echt zooo veel cadeautjes en ook zomaar tussen door zonder reden.

en als antwoord krijg ik dan, jamie is mijn kleinkind en die wil ik verwennen. dat begrijp ik best maar jamie is blijer met een banaan of een druifje dan met een stuk chocolade... ook van speelgoed snapt hij nog niet veel... tis even leuk maar na 2 minuten ligt het er..

ook ik krijg het niet duidelijk gemaakt dat wij dat niet willen... maar dan zeggen ze, maakt toch niet uit, is maar een kleinigheidje blabla... achja, oma's...

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Nee idd das veel... Heel lief bedoeld natuurlijk maar misschien kan je dan beter vragen om een spaarpot en dat ze daar dan iets voor geven, dan kan ze meteen sparen ;)

Mijn schoonmoeder is ook zo maar die zien we niet zo vaak ;) Ze had ook wat gekocht voor sinterklaas. Een driewieler, little people boerderij, een boekje en nog iets wat ik nu alweer ben vergeten. Goed het was 2e hands maar dan nog! pffff.
    Ja zei ze, ik had voor jullie 200 euro voor sinterklaas bedacht. Wát?! we hadden zelf 25 euro per kind bedacht (heb er 3, 4e op komst)... We zeiden al dat we dat niet wilden. Meike moest zelfs zondag nog 2 cadeautjes uitpakken (Ze is 16 maanden). Nu mogen we dan met ons tweetjes nog een weekendje weg, ook leuk maar soms voel ik me echt gegeneerd...

4. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    ff offtopic, wat een leuke naam. Heet ze ook echt Floortje of Floor?
    Mijn meisje heet Floortje. Kom ik bijna nooit tegen, meestal is het Floor.

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Wat moet een kind in hemelsnaam met 5 jassen? Wat moet iemand überhaupt met 5 jassen.
    2 kan ik me nog iets bij voorstellen, 1 voor net en 1 om in te spelen. Maar 5??

6. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Mijn meisje heeft er 3, en ze worden allemaal gebruikt. Dus ik vind het niet zo raar.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Oh ik zou daar ook niet blij om zijn, maar aan de andere kant begrijp ik ook dat ze haar willen verwennen.
    Kan je niet vragen of ze met cadeautjes tot februari willen wachten ofzo? Dan sluit je nog een beetje een compromis.

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    O zo herkenbaar!
    Ik zat hier de zondag na Sinterklaas hulpeloos in een berg met speelgoed...waar moest ik t in hemelsnaam laten?!?!
    Flink geruimd in de kasten beneden en alles opgeborgen, nu staan er op haar kamer alleen 2 dozen met speelgoed wat ik uit moet zoeken...

T probleem is ook dat Eva dus in Januari alweer jarig is!
    Ik nodig dan ook echt bewust alleen haar opas en omas en haar 2 ooms en tantes uit. En een vriendin van mij.
    Zodat ze niet weer overstelpt wordt met vanalles....en ook heb ik dit jaar besloten om aan nuttige kadoos te doen en niet nog eens speelgoed! Ze krijgt van ons een Lazy Bag van PoefPoef.
    Van mijn ouders een rugtasjes, beker en broodtrommel omdat ze naar de basisschool gaat, van mijn broertje een ketting en van mijn zwager en schoonzus een kappop...mijn schoonouders geven geld.

Maar volgend jaar wil ik t ook echt minderen hoor!
    En idd...weet je hoeveel stiften er hier nu liggen..die hoef ik de eerste 10 jaar niet meer te kopen;)
    En schetsboeken en klei...aahhhh.....

9. Esthers

Esthers Bekend lid

7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Mijn ouders hebben een rekening voor haar geopend en hebben daar een bedrag opgestord.Maar toch vinden ze het leuker om cadeautjes te geven. Ze geven geen geld dat zullen ze ook niet zo heel snel doen en al zouden ze het doen dan wordt daarnaast echt wel een cadeau gekocht hoor 8)

Volgens hun is er altijd wel een reden om een cadeautje te geven zo was ze laatst mee naar mijn werk een hele dag en heeft de hele dag met de gehandicapten opgetrokken mijn ouders waren zo trots dat ze dus een cadeau kreeg! Als floortje heel lief is geweest bij hun dan mag ze ook wat uitzoeken of als ze een poeppie op de wc heeft gedaan of alleen al het feit dat ik nu zwanger ben mag zij wat hebben.Zo heeft mijn moeder bijv 2 opmaakpoppen gekocht 1tje voor bij mij thuis en 1tje voor bij haar thuis.Maar na 1 dag ermee te hebben gespeeld heb ik de opmaakpop aan mijn moeder terug gegeven.Want de hele pop zat onder de make up.En ik was bang dat floortje onbewust met de lippenstift op mijn meubeltjes zou smeren.

Dus nu heeft floortje en oma een opmaakpop :D Dit zag oma dus ook echt niet als kritiek en speelt floortje dus gerust daar met tweepoppen 8)

10. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik denk dat het een beetje oma-eigen is. Mijn moeder doet dat ook redelijk vaak en mijn schoonmoeder zo nu en dan. Moeder zijn is ook zo leuk, allemaal dingen kopen voor je kleintje, volgens mij willen ze dat gevoel een beetje terug van vroeger. ;)

Ik vind zelf dat Yelena ook redelijk veel speelgoed heeft, maari k zet gewoon een deel weg en verwissel het eens in de zoveel tijd.

Drie winterjassen? Ik dacht dat ik veel had met 2 winterjasjes. ;)

11. Esthers

Esthers Bekend lid

7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Het is Floor maar ben nu zwanger van nr twee dus als je nog leuke namen weet hihihi pb me maar hihihi

12. Esthers

Esthers Bekend lid

7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Floortje heeft 1 nette jas, 1 jas voor in het voorjaar 1 dikke winterjas en 1 (van vorig jaar )speeljas bij oma en 1 warme jas bij oma!

13. angel23

angel23 Actief lid

21 nov 2007
    214
    1
    0
    Mijn zoontje word ook erg verwend dat komt omdat mijn moeder ook oppas is dus ze hem vaak heeft, ik zie het liever zo dan anders. Stel ze kijken er helemaal niet naar om dat is toch veel erger..

14. 1ste Wondertje

1ste Wondertje Niet meer actief

Ik geef je ook groot gelijk. Af en toe een kado is leuk, maar niet overdreven. Met sinterklaas mag het van mij wel meer.

Iemand maakte een opmerking over een spaarpot. Hele goede! Als ze haar iets willen geven, dan maar geld. Kan ze nu vast sparen voor later.

15. Esthers

Esthers Bekend lid

7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Een spaarpot heeft ze.Bij mijn ouders en hier thuis maar dat weerhoud ze niet om daarnaast niks te kopen!

16. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland

Deel Deze Pagina