Melk of proteïne wel/niet goed?

Discussion in 'Zwanger worden' started by truus81, Aug 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. truus81

truus81 Bekend lid

Sep 22, 2014
    778
    0
    0
    Iemand enig idee of verwijzing naar een wetenschappelijk onderzoek....?
    Voor de duidelijkheid ik begrijp dat het vooral om variatie etc gaat, maar vraag me af of iemand kan helpen met het dilemma wel/geen melk.
    Zelf ben ik geen melk drinker en eet verder nagenoeg geen zuivel. Simpelweg omdat ik er niet van houd. Melk is vrij negatief in het nieuws de laatste maanden en ik dacht ik ben "goed bezig". Maar nu lees ik weer op andere sites dat juist melk, kwark etc goed zou zijn wanneer je zwanger wilt worden en dan specifiek voor je ei kwaliteit. We zijn inmiddels 16 mndn bezig en dan ga je toch meer zoeken. Iemand enig idee? Is melk of proteïne specifiek nog ergens goed voor? Zou het toevoegen van deze producten aan mijn eetpatroon een positief effect kunnen hebben?
    Ik hoop dat hier iemand er iets over weet.

2. Kersje7

Kersje7 Niet meer actief

Ik ben ook geen liefhebber van melk, ik drink het dus niet. Kaas lust ik ook niet. Ik eet wel elke dag een bakje yoghurt maar verder dus niks aan zuivel.

En toch 6 gezonde kids gekregen. Bij mij heeft het dus geen slechte invloed gehad.
    Ik herken het wel dat je op een gegeven moment je vanalles af gaat vragen en proberen als je zwanger wil worden.

3. Ing1982

Ing1982 Lid

Aug 3, 2015
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Mijn ervaringen zijn wisselend: ik ben veganist en eet daarom al lange tijd geen zuivel (melk, kaas, roomboter), wel plantaardige proteine (bonen, noten, etc). Ik houd mijn BBT bij in een grafiek en deze gaf altijd het 'juiste' patroon aan. Op aandringen van mijn vriend de health freak ben ik in december 2014 zuivel gaan eten (kwark, melk) en warempel een maand later in januari ben ik zwanger geworden! Helaas heb ik twee manden later een miskraam gekregen. Vanwege de goede ervaringen ben ik zuivel blijven eten maar mijn BBT was totaal onberekenbaar. Vorige maand ben ik gestopt met zuivel en plots komt er waar een patroon in mijn BBT (ben nog steeds niet zwanger dus).
    Ik weet niet of het aan de zuivel ligt, maar mocht je je daar zorgen om maken dan kun je dit goed vervangen door proteine op plantaardige basis, zowel voedsel als poeder (Sunwarrior wordt veel aangeraden). Poeder is wel even wennen, met wat plantaardige melk en veel fruit is het bijna drinkbaar:D.
    Het boek Innesteling gaat volgens mij in op de (negatieve) gevolgen van dierlijke (en dan met name koe) melk voor vruchtbaarheid. Mocht je hier meer info van willen stuur me dan een berichtje.

4. truus81

truus81 Bekend lid

Sep 22, 2014
    778
    0
    0
    Hoi meiden
    Bedankt voor jullie antwoord! Ken het boek Inge en de theorie maar idd met plantaardige versie gaan werken is wellicht een goede optie. Ik ga het eens bespreken met mijn acupuncturist. Zij is ook "tegen" zuivel, maar zelf heb ik het idee dat ik iets nodig heb ter vervanging. En kersje, 6 kids wauw❤️, jij bent iig het bewijs dat het niet perse moet haha

Share This Page