bekkeninstabiliteit en inleiden

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by roosje01, Jan 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roosje01

roosje01 Bekend lid

Mar 5, 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Ik ben nu bijna 37 weken zwanger van ons tweede kindje. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik erg last gehad van mijn bekken maar tegen het einde kon ik genoeg rust nemen zodat de pijn onder controle was. Ik ben toen bevallen bij 41 weken.

Nu heb ik dus al een dochtertje van 2 jaar en heb ik weer sinds 20 weken zwangerschap erg last van mijn bekken. Ik heb al fysio gehad en dat werkt redelijk maar de laatste 2 weken wordt de pijn steeds heftiger. Ik heb nu per dag zo'n 6 x per dag een pijnscheut in mijn bil/been waardoor ik door mijn been zak en even niks meer kan. Ik moet heel even wachten om weer verder te gaan. De oefeningen van de fysio werken niet meer. Het komt er op neer dat ik de hele dag pijn heb met een aantal piek momenten op de dag waardoor ik helemaal niet meer kan lopen van de pijn.

Ik heb hele lieve man die me zoveel mogelijk helpt maar goed hij moet overdag ook gewoon werken. Daarnaast helpen mijn ouders en mijn schoonouders mij met de verzorging van onze dochter en het huishouden maar de pijn blijft...

Nu mijn vraag, is dit een rede om een bevalling in te leiden. Ik zie er namelijk heel erg tegenop om zo nog eens 4 weken rond te moeten lopen. Daarnaast ben ik bang dat het na de bevalling niet meteen weg gaat. Bij de eerste was de pijn in mijn bekken na de bevalling vrij snel weg. Maar nu is de pijn vele malen erger.... Het kindje is helemaal af en van mij mag het komen maar stel dat ik zo tot 42 weken rond moet lopen dan kom ik misschien na de bevalling wel in een rolstoel terecht door bekkeninstabiliteit....

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

vervelend voor je dat je zoveel last hebt van je bekken.
    Je mag natuurlijk altijd vragen om een inleiding, maar over het algemeen wordt de voorkeur gegeven aan natuurlijk bevallen. Wel kun je afspreken dat je in elk geval niet tot 42 weken gaat wachten, maar bijvoorbeeld tot maximaal 41 weken. Bespreek dit vast met je verloskundige, en vraag eventueel al om een verwijzing naar de gynaecoloog. Het is niet zo dat je meer kans hebt om in een rolstoel te komen als je nu nog langer zwanger bent hoor. Maar bekkenpijn is inderdaad heel naar. Nogmaals; bespreek het, misschien kunnen ze iets voor je betekenen!
    Sterkte en alvast een goede bevalling gewenst!

Mirjam

Share This Page