Morgen met peuter alleen met de trein.. Gaat me dit lukken met buggy?

Discussie in 'De lounge' gestart door Elleke, 7 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi meiden,
    Morgen ga ik een dag met de trein met ons dochtertje naar een familielid.
    Het is voor mij de eerste keer dat ik dit met de trein ga doen.
    Nu neem ik de buggy mee, maar eerlijk gezegd zie ik er best tegenop hoe ik dit aan ga pakken, of gaat me dit makkelijk lukken?
    Ervaren moeders die vaker met de trein reizen? Lukt dit met buggy en al? Gaat me dan met name met in en uitstappen.

2. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik ga met 3 kinderen waarvan 1 in de buggy wekelijks 3 keer met de trein. Geen van de 3 is zelfstandig genoeg om los te laten met in of uitstappen, en mij lukt het ook. Mensen zijn over het algemeen heel behulpzaam met het tillen hoor, zeker als je daar met een dikke buik staat.

3. Deliana

Deliana Niet meer actief

Natuurlijk gaat je dat lukken!

Ik zou gewoon voor t instappen iemand aanspreken en vragen of ze je even willen helepn. Komt helemaal goed!

4. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik til de buggy altijd zelf op, en ga in het middenstuk zitten bij de deuren. Maar vaak zijn er mensen genoeg om je heen die vragen of ze je moeten helpen ;)

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Tuurlijk, komt goed!

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Er is vast wel iemand die wil helpen. Maar heb je de buggy echt nodig? Ik ben vorige week met mijn twee peuters met de trein gegaan en dat ging prima zonder, allebei een handje.

7. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Als je met een nieuwe sprinter (de oude stoptrein) gaat dan hoef je niet te tillen, je rijd de buggy zo de trein in.

8. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Tip 1: Zoek de rolstoelingang, dan hoef je niet in het tussenstuk te zitten.
    Tip 2: Trek genoeg tijd uit voor je eventuele overstappen, rennen met een buggy en tassen is niet leuk ;)
    Tip 3: Maak je niet druk, treinreizen met kinderen is meestal erg leuk en mensen helpen graag, zeker als je zwanger bent.

Ik reis veel met de trein met mijn zoon en vind het altijd erg gezellig. Tijd voor elkaar, lekker naar buiten kijken, samen spelen en wat eten en drinken. We maken er altijd qualitytime van.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Er zijn altijd mensen die je willen helpen, komt helemaal goed!

10. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ja joh.
    Mijn ervaring is dat er altijd wel mensen zijn die willen helpen

Veel plezier. De meeste kinderen vinden de trein prachtig

11. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    We gaan een dagje samen uit, dus heb de buggy wel nodig!

12. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn ervaring is mensen zijn erg behulpzaam. Ik ben ook wel eens met een buggy op stap geweest en werd altijd netjes geholpen zonder dat ik het hoefde te vragen.

Veel plezier !!

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Zelf een aantal keer met de kinderwagen, dus niks kleine buggy ;), met de trein geweest en er was altijd wel iemand die even kwam en wilde helpen en meestal bied men het wel spontaan aan, soms zelfs 3 man tegelijk en bied niemand het aan dan vraag ik gewoon zou je mij even willen helpen met de wagen naar binnen doen, en nog nooit heeft iemand nee gezegd, dus komt helemaal goed!!!

14. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Maar stel dat er niemand in de buurt is, dan neem ik aan dat ik zelf ook wel even dat opstapje kan opkomen, toch?

15. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Ja hoor ook dat lukt wel maar is minder handig, maar niemand in de buurt, vraag me dan af waar je de trein wilt nemen, hier staat altijd volk zat in ons provinciestadje ;). Als je alleen gaat gewoon achterwaarts in en uit dus jij jet je rug naar wara je heen wilt en zelf eerst, dat is het handigst dan.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Tuurlijk lukt dat, er is vast iemand die wil helpen, en zo niet, ik sta aan de zijkant van de buggy/kinderwagen en til hem langs mijn zij omhoog/naar beneden (heb een trappetje voor mijn huis)

17. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Geen stress, een paar jaar geleden had ik dezelfde angst.
    En door jong en oud werd er een tilletje verleend tijdens de overstappen.

Veel plezier morgen!

18. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    OpstapJE?? Wbt de oude intercity is dat een steile rottrap, waar je met kind in de buggy niet in komt, zeker niet als je zwanger bent!

Van aardige omstanders moet je het hebben ja, maar die zijn niet altijd voorhanden. Toen ik 9 mnd na mijn bevalling alleen met de trein naar een vriendin ging en gevraagd werd iemand te helpen met peuter in een driewieler heb ik dat ook gedaan, maar het was wel een terugslag voor mijn bekken. Er zijn mensen die makkelijker nee zeggen.

Als je naar de dierentuin gaat, kan je ook een karretje huren en in veel pretparken kan dat ook.

Hoe oud is je kind?

19. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    ik kom ook alleen de oude intercity's in met de kinderwagen, maar zou dat niet doen als ik zwanger was.. maar er is ALTIJD wel iemand :) en anders gewoon roepen! :D

20. topper12

topper12 Niet meer actief

Er is altijd een conducteur ;)

Komt vast goed, dus veel plezier!

Deel Deze Pagina