Hee die Belle! Gadver, wat vervelend voor je. Is het de bedoeling dat het het stolseltje er op deze wee-achtige manier eruit komt? Trek je dat? Klinkt namelijk zo pijnlijk... Liefs, Lola2
Wat vervelend Belle, van die pijnen. Ik herken het van mijn 2e miskraam, daar had ik ook echte weeen bij. Maar gaat de inseminatie nu wel gewoon door? Sterkte, liefs Hope
Ik heb volgende week nog een echo, om te kijken of mijn baarmoeder goed leeg is. Als dat zo is, dan ga ik volgende week tegen het weekend weer beginnen met ovulatietests en dan rijden we zodra ik positief test naar Donor en Mevrouw Donor. Mijn bedrijfsarts zei gisteren dat ik rustig aan moest doen, maar ik wil vanaf nu geen enkel ei meer voorbij laten gaan. De miskraam heeft me wat dat betreft eigenlijk alleen maar laten voelen dat ik echt, echt, echt moeder wil worden, en wel NU. Belle, vastbesloten.
hoi belle, wat fijn dat je weer wat positiever in de mmm staat. je weet nu hoe het is om zwanger te zijn, en kan me voorstellen dat je dat gevoel zo snel mogelijk weer terug wilt. succes meid!
Ik was vorige week naar de gynaecoloog geweest vanwege hevige buikpijn rondom mijn menstruatie, en de echoscopiste liet me toen zien dat mijn hele baarmoeder vol bloed zat. Dus ik had een zware menstruatie verwacht. Maar het kwam de hele week slechts druppelsgewijs, vaak niet eens voldoende voor een tampon. Ik had verdorie zelfs voor het eerst van mijn leven maandverband gekocht, zodat ik mijn bloedverlies beter in de gaten kon houden. Vanmorgen zou ik een nacontrole krijgen, en ik hield mijn hart vast. Mijn baarmoeder zou vast nog vol zitten met oud bloed, mogelijk al helemaal geklonterd en verkleefd, ik zou aan de pil moeten om mijn cyclus weer op gang te krijgen, nog eens maanden uitstel van de volgende poging om met donorzaad zwanger te worden, terwijl ik ondertussen de kritieke grens van 35 jaar naderde en dus op basis van mijn leeftijd sowieso een steeds groter risico op een miskraam zou lopen De doemscenarios die ik me in mijn hoofd haalde lieten zich zelfs met grote hoeveelheden wijn (chardonnay), whisky (highland single malt) en Jägermeister (ijs- en ijskoud) niet helemaal het zwijgen opleggen. Ik was bang. Ik had dezelfde echoscopiste als verleden week. Oh ja, jouw baarmoeder ligt een beetje verstopt, dus ik moet toch even een inwendige echo maken, zei ze. Verstopt? Doemscenario negentien verscheen onmiddellijk in mijn achterhoofd. Een baarmoeder-afwijking, welja, dat kon er ook nog wel bij. Nou ja, gewoon een tikje naar achteren gekanteld. Niks bijzonders verder, maar ik kan hem van buiten gewoon niet zo goed zien. En dus kreeg ik mijn vierde inwendige echo binnen acht weken. En zoals het een goed verpleegkundige betaamt, ik zag er niets aan. Ik moet nog helemaal vol bloed zitten, zei ik, Want er is bijna niets uitgekomen de afgelopen week. De echoscopiste keek links en rechts. Nee hoor, dit ziet er keurig uit. Zo te zien is het nieuwe baarmoederslijmvlies zelfs alweer een beetje aan het verdikken. Je bent helemaal klaar met je menstruatie, dit ziet er helemaal normaal uit. Ze wees me mijn baarmoederslijmvlies aan op het scherm. Die prop bloed van vorige week is helemaal weg, zie je? Ik zag het. En het drong nauwelijks tot me door. Goed nieuws. Voor het eerst in bijna acht weken, gewoon goed nieuws. Alles was normaal, ik kon weer met de ovulatietests beginnen. Ik liep een beetje verdwaasd over de gang van het ziekenhuis, en ineens voelde ik de tranen over mijn gezicht rollen. Dankjewel, fluisterde ik. Naar de engelen, de bezielende kracht van het universum, het lot, het leven. Gek toch, hoe je in twee maanden tijd zo aan slecht nieuws gewend kunt raken dat je eigenlijk niet meer op goed nieuws rekent Ik fietste naar de slijter en ik kocht een nieuwe fles Dalwhinnie. Is het een cadeautje? Een cadeautje voor mezelf, antwoordde ik, Ik heb iets te vieren. En ik fietste glimlachend naar huis.
Belle, wat een mooi verhaal weer. En wat een goed nieuws. Het is idd ongelofelijk hoe je kunt "wennen" aan slecht nieuws. En als er dan iets heel kleins goed gaat, kun je wel een gat in de lucht springen. Het is je gegund, eindelijk weer eens goed nieuws. Dus nu de volgende poging, met meneer Donor? Veel succes weer met alles. Ik ben er voor je he? dat weet je toch? Liefs Hope
Hola Bella, Wat een goed nieuws! Ik proost een drankje met je mee! Hou ons op de hoogte! Maar ik neem aan dat dit weer een spoedig reisje naar t Zuiden wordt en dat dan hopelijk de zon heeeel hard gaat schijnen en jij dan aan een icethee op t terras zit. ...schuif ik hopelijk z.s.m. aan. Liefs, Ciara
Belle, geweldig te lezen dat je lichaam er weer klaar voor is! Kan me voorstellen dat je op de duur enkel nog van slecht nieuws uitgaat... Hopelijk heb je snel weer een posi ovutest en kunnen jullie er weer aan beginnen... succes alvast!
Heel fijn en heel herkenbaar! Ik was ook heel blij dat de gyn met een inwendige echo (mijn 5de in vier weken ) een eitje zag groeien en dat mijn baarmoederslijm 'zich weer netjes aan het opbouwen was.' Wat een veerkrachtige meiden zijn wij toch, he! Belle succes. Ik brand chronisch kaarsjes voor jou, mij en alle wens mama's en papa's. Liefs, Josephine.
Hey Belle, wat fijn dat je lichaam gewoon doet wat het moet doen! Ik vind dat we nu zo langzamerhand wel genoeg slecht nieuws hebben gehad...dat mag nu wel een keer ophouden en het mag vanaf nu gewoon goed gaan met alles! Ik duim voor je meid!
oh Belle, gelukkig valt het mee. Hoe gaat het verder met je? De klap van de miskraam lijkt me zo ontzettend hard en zuur, dat ik me niet voor kan stellen dat zoiets binnen afziendebare tijd minder verdriet doet.
Hoi Belle, Ik zie dat vandaag je ei springt. Gaat alles goed? Ga je vandaag naar mr & vrouw Donor? Zo ja, zet m op! Over 2 week wil ik heeeeeel erg goed nieuws van je horen Liefs, Ciara
Hup ei! Ik heb eigenlijk vooral een banner geplaatst om bij te houden op welke dag ik zit, maar ik weet nog niet hoe lang mijn cyclus is. Dat schijnt na een curettage zomaar ineens anders te kunnen zijn dan daarvoor. Ik weet wel dat ik tot op heden nog geen positieve ovulatietest heb, dus Meneer en Mevrouw Donor moeten nog even wachten. Ik hoop op morgen, maar je zult zien dat het maandag wordt, zodat we van een bruiloft in Alphen aan den Rijn door moeten scheuren naar oostelijk Noord-Brabant voor de inseminatie. Maar goed, dat zijn allemaal luxe-problemen. We zitten weer in de race, en in principe staat niets een nieuwe zwangerschap in de weg. Voorwaarts met ons! Belle, hoopvol.