Maak me in ene keer zo'n zorgen om de bevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ramona001, 20 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Hey allemaal,

Moet ff zeuren..haha
    Tijdens mijn zwangerschap heb ik me geen enkele keer zorgen gemaakt over de bevalling...Ik zei altijd ik kan me niet druk maken om iets wat ik nog nooit eerder heb mee gemaakt zoals oa de pijn.
    maar ik ben nu 35 weken en de bevalling komt nu steeds dichter bij en ik ben zo bang dat ik het niet aan kan,ze zeggen wel als vrouw zijnde heb je die oerkracht....ik twijfel soms of ik dat ook heb..over de weeën maak ik me nog niet eens zoveel zorgen maar het persen :( :( ai ai....
    Mijn man zegt ook elke dag het komt goed, samen kunnen we het, maar het idee dat er zo'n hele baby uit me moet komen...

uiteindelijk zal het wel allemaal goed komen, maar toch...

liefs Ramona

2. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    natuurlijk kun je je druk maken om de bevalling, het is ook spannend en je weet niet wat je te wachten staat.
    Ik zou zeggen als je gewoon goed luistert naar de vk die je ondersteunt en haar/zijn aanwijzigingen goed opvolgt gaat het meestal goed.
    Spanning hoort er wel bij, maar het zal toch gaan zoals het gaat. De baby zal er uit moeten en je zal nog verbaasd zjn over je krachten!
    Veel sterkte en succes! Je kan het!

3. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Je bent niet de enige hoor. Ik ben ook best wel bang voor de bevalling en bang dat ik het niet aan kan ofzo. Ik zie er eigenlijk best wel tegenop.

4. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Ja en dat terwijl we eigenlijk weten dat uit eindelijk iedereen het aan kan... haha

5. nicci83

nicci83 Bekend lid

10 jul 2006
    591
    0
    0
    yep hier nog een hoor!
    heb af en toe ook van die momenten dat ik me eigen ongerust maak of ik t wel kan enzovoorts..
    ik denk dat t gewoon normaal is bij een eerste ;)
    we kunnen t wel!

6. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik dacht tot nu toe ook van, ik bang, helemaal niet
    maar ik merk nu het dichterbij komt dat ik me
    steeds meer zorgen begin te maken, ook omdat ik
    al last hebt van oefenweeen die aardig pijnlijk
    kunnen zijn.....en dat te denken dat echte weeen
    nog veel meer pijn doen.

7. Niet meer actief

Heel herkenbaar.

Ben nu zwanger van de 3e en de eerste 2 keer razendsnel bevallen (amper 3 en 5 uurtjes).

Had er tot nu toe niet echt veel bij nagedacht, tot afgelopen weekend. Werd badend in het zweet wakker van de gedachte dat ik weer moet gaan bevallen.

Met name het feit dat er nu 2 meiden rondlopen en stel je voor dat nu midden in de nacht mijn vliezen breken, wat dan. Of dat ik mijn man niet kan bereiken en alles weer zo snel gaat. Kan mijzelf helemaal gek maken.

Gelukkig troost ik mij dan met de gedachte dat de vorige bevallingen allebei rond 06.00 uur 's morgens zijn begonnen en dat toen iedereen nog thuis was en alles goed kwam.

Maar toch.......je weet maar nooit.

gr. Naja

8. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Raar he dat je het ene moment denkt dat je de hele wereld aan kan en het andere moment je zelf zo druk kan maken om de bevalling.maar het zal er allemaal wel bij horen, haha

9. Niet meer actief

mwah... ik kan je vertellen.. het persen is echt het fijnste van allemaal.. Die weeën, dat is pas het zware werk!

10. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Hahaha heel herkenbaar, bij m'n dochter had ik zoieds van miljoenen/ miljarden vrouwen zijn mij oorgegaan, waarom zou ik het dan niet kunnen!

maar heb nu ook wel weer zoieds van o jee :( maar denk maar aan je kindje dan komt het wel goed, ik kreeg zo'n adrealine dat ik m'n kindje wilde zien!

kom goed hoor meid ;)

jessica

11. Carvi

Carvi Lid

10 jul 2006
    38
    0
    0
    Ik heb het zelfde.... nu zit ik in mijn verlof en nu heb ik tijd om erover na te denken. eerst leek het allemaal zo ver weg, maar nu komt het toch wel heel dicht bij.
    mijn vriend heeft trouwens ook wel de kriebels nu. maandag op dinsdag nacht hebben we allebei de halve nacht wakker gelegen (voor mij is dat de laatste tijd eigenlijk wel standaard door dat geplas de hele tijd) maar ook hij heeft zoiets van jeeee nu gaat het echt gebeuren.

maar het gaat ons allemaal wel lukken!

12. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Moontje!
    Meid toch...
    Wij vrouwen doen dit al sinds ons bestaan, die baby's eruit 'gooien' :p
    Als ik er al 2 heb uitgekregen, dan kan jij dat zeker, je bent sterker dan ik op mentaal blak ;)

Deel Deze Pagina